Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
MalZon: Näin se kävi glesen kanssa. Suurempi kuva: http://i.imgur.com/CfLvUgV.jpg [bild] Terveisin Jonas
SBH: [citat] ei, ei mitään arvauksia. voi näyttää ihan miltä tahansa. liitetään metalliholkilla, rasiat ovat metallia.
Fjojtmehmet: [citat] Jos käytät mdf:ää, voit saada täydellisen pinnan. Olen valmistanut omat klackfoder koko taloon mdf:stä. Kuitenkin jotkut saumat ovat halkeilleet siitä, kun talo liikkuu, joten en suosittele sitä. Listan, jota näytät, voisi tehdä lankusta halkosahalla ilman ongelmia. Mutta jos tarvitset paljon lpm, suosittelen myös kääntymään höyläämön puoleen.
Sam_u_El: Seuranta paljon myöhemmin (lähinnä siksi, että pidän itse kun keskustelut saavat "loppu"). Aukkoon on asennettu liimapuupalkki yläseinään, ja vahvistettu runkopuilla (2 kpl ruuviliimattuja 45*145, jos muistan oikein) alaosassa. Minulla ei ollut ongelmia työskennellä ikään kuin seinä olisi kantava, mutta halusin välttää kunnan rakennusilmoituksen vaatimukset. Joidenkin
Mikael.S: Hei. Meillä kaikilla on ollut hieman vatsanväänteitä ennakkomaksun maksamisesta. Mutta ne, jotka ovat kirjoittaneet tänne, ovat tehneet sen ja kaikki on sujunut hyvin. Ja jopa vähän enemmän... / Mikael S
SBH: [citat] silloin monet vanhemmistamme taloista olisi purettavia
useless: Ne ovat 50-luvulta ja suhteellisen ohuita, koska ne ovat olleet alkuperäisen lattian päällä. Mutta raakalautana ne toimisivat varmasti hyvin.
kimf: hei, olen asentanut uusia, pienempiä ikkunoita uuteen keittiöön, ja muurari on auttanut minua korjaamaan julkisivupuolta. Ulkoseinät koostuvat - Kevytbetonista - Eristyksestä - Tiilestä Ajattelin käyttää uretaania viimeiseen osaan (eristys puuttuu noin 20 cm reiästä, täällä) [bild] [bild] Sitten muuraisin kallistuksen uretaania vasten. Mutta ei ole niin helppoa, kun ei ole mitään,
kulle: BMS Hässleholmissa pystyy yleensä järjestämään melkein mitä tahansa http://bms.nu/bygg/
norrbottenstorpet: Kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta!
hul: jo man on aina käytetään vahvikkeita kulmissa, metallia käytetään melkein koskaan enää nyt on paperi joka on käytössä. Mutta emme voi vastata oletko tilannut ne vai et, sen saat tarkistaa asiakirjoistasi/sopimuksistasi.
pjapen: Ei, jos kuorma on suoraan plintin yläpuolella, siitä ei synny momenttia kantavaan palkkiin, eli kolme kuormaa neljän sijasta, joka syntyy, kun plintti on kahden lattianiskapuun välissä. Momentti on liike, ja kun pysäytät liikkeen, saat taipuman. Lattianiskapuiden voima luo momentin kantavaan palkkiin. (katso kuva, en voinut vastustaa piirtämistä) Siksi he ovat käyttäneet D/4
Daniel 109: Yritä pitää pinta kosteana. Ei ole riskiä, että betoni kastuisi liikaa.
buspojken: Ota selvää, mitä vierailuja sinulla on ollut ammatissasi, jotta et tuo mitään helvettiä lisärakennukseen, täällä tarvitaan kuvia edes uskaltaa arvata, on paljon tuholaisia jotka syövät puuta
Robert63: [citat] Laitoin ne vain, ilman liimaa. Se meni ihan ok, mutta jos voisin tehdä sen uudelleen, olisin valinnut paksumman/pidemmän parketin, koska se kantaa paremmin. Jos tietää sen, voi lattia tuntua hieman "pehmeältä".
Martin_355: Ok. Olin vähän epäselvä siellä. On muuri laatan ympärillä. Olen tehnyt kaivon laattaan saadakseni veden pois. Nyt tiedän, miten betonin kanssa tehdään. Onko kyseessä vain valurautakaivo?
larsbj: [citat] Puusääntö on hieman epämääräinen käsite, mutta jos käytetään korkealaatuista kuusta, se on hieman jäykempää kuin vaneri. Kuusi on noin 10 % kevyempää.
eppeee: Muuten se tippuu todella vähän. Ehkä yksi pisara 15 sekunnin välein..
justusandersson: Läpivirtauksen tarve liittyy pääasiassa toiveeseen tuulettaa pois kosteus, joka on aina läsnä sahan tuoreissa puumateriaaleissa, esim. vastalaitetussa raakapontissa katolla, joka on lisäksi päällystetty melko diffuusiotiiviillä bitumipaperilla yläpuolelta. Mahdollisuudet käsitellä tätä kosteutta vaikuttaa myös eristemateriaalin valintaan. Kivivilla esim. ei ole hygroskooppisia
SandmanNet: [citat] Aha, kiitos vinkistä!
kristoffer1: Onko se sama kuin geonät? Olen miettinyt sitä. Se tarkoittaisi jonkin verran kaivamista saadakseen sen paikalleen. Helpoin olisi mitoittaa muuri oikein. Silloin välttyisin kaivamiselta ja voisin myös nähdä etuna sen, että massat jäävät paikoilleen, kuten ne ovat olleet 6 vuoden ajan. Oletan, että rinne, maa-aines on asettunut silloin.
Tosse: Jokainen rautakauppa, joka ei ole nimeltään byggmax tai bauhaus, ottaisi mielellään vastaan tarvitsemasi puutavaran. Ja veloittaa sen mukaisesti tietysti! :) Muuten voit halkoa myös 195.
justusandersson: Onko sinulla talosta leikkauspiirustusta, jonka voisit laittaa näkyviin? Muuten on vähän vaikeaa. Puulastut ovat joko sahapurua tai kutterinpurua. Kummassakin tapauksessa ne ovat melko hyvää materiaalia, jos niille on tilaa. En pidä täysin onnistuneena, että spånen ja uuden eristyksen välillä on muovikalvo. Pääsääntönä on, jos sitä ylipäänsä tarvitaan, laittaa muovi
tasman: Nyt olen mitannut kaiken ja lisäksi lukenut hieman. Tässä on kaaviopiirustus: [bild] Tarvitsisin tarkastuksen siitä, mihin minun pitäisi laittaa pilarit... Se katkoviivainen alue on olemassa oleva kehys pilareilla, joten se jää paikoilleen (vaihdan vain laudoituksen, kun olemme siihen pisteeseen päässeet). Muu alue jakaisin kahtia suorakulmioiksi, alempi olisi silloin 3830x8750 ja ylempi
useless: Vaihtoehtoisesti aseta ohut mineraalivillamatto lastun päälle ulkoseinien vieressä ja kiristä se lattia-lastulevyjen alle. Suurin syy kylmiin lattioihin on, kuten sanottu, että kylmä ulkoilma voi kulkea lastun yläpuolella.
Tosse: Löytyy rakennustarvikekaupoista, biltema jne. Pallningsbrickor on nimitys. Esimerkiksi: https://www.byggmax.se/gjutning-och-husgrund/armering/pallningsbricka-p21507
snowjim: Mitä ehdotat tiivistysmassan sijaan? Onko se ehkä ikkunoiden ympärillä käytettävää vaahtoa? Tosin ei kovin kaunista keltaisena.