18 255 lukukertaa ·
2 vastausta
18k lukukertaa
2 vastausta
Eristä lattia, joka sisältää kutterinlastua
Hei!
Olen vaihtamassa keittiötä meidän 60-luvun talossa ja aion myös asentaa lattialämmityksen. Siksi olen purkanut lattian korvatakseni sen ura-spånskivor lattialämmitykselle. Lattian alla on noin 30 cm kutterspån eristyksenä betonilaatan päällä (laatan alla on kellari, joten se ei ole maata tai rossipohjaa vasten). Katso liitetty kuva. Kysymykseni on, pitäisikö:
A) poistaa purut ja eristää jollain muulla?
B) antaa purujen olla ja eristää mineraalivillalla tai vastaavalla suoraan päältä?
C) olla koskematta lainkaan?
Kutterspån ja lattialankut näyttävät hyvin kuivilta ja siisteiltä, mutta kutterspån on vuosien saatossa hieman laskenut.
Kiitollinen vastauksista!
Olen vaihtamassa keittiötä meidän 60-luvun talossa ja aion myös asentaa lattialämmityksen. Siksi olen purkanut lattian korvatakseni sen ura-spånskivor lattialämmitykselle. Lattian alla on noin 30 cm kutterspån eristyksenä betonilaatan päällä (laatan alla on kellari, joten se ei ole maata tai rossipohjaa vasten). Katso liitetty kuva. Kysymykseni on, pitäisikö:
A) poistaa purut ja eristää jollain muulla?
B) antaa purujen olla ja eristää mineraalivillalla tai vastaavalla suoraan päältä?
C) olla koskematta lainkaan?
Kutterspån ja lattialankut näyttävät hyvin kuivilta ja siisteiltä, mutta kutterspån on vuosien saatossa hieman laskenut.
Kiitollinen vastauksista!
Jäsen
· Västra Götaland
· 232 viestiä
D) Täydennä lisää purua niin, ettei synny ilmarakoa.
Jos jaloissa tuntuu vetoa ja kylmää, johtuu se siitä, että ilma voi liikkua palkistossa. Kun täydennät purun levyjen tasolle, puru täyttää tehtävänsä ja ilma pysyy paikallaan ja vältyt kylmiltä lattioilta. Nyt sinulla tosin on lattialämmitys, mutta se vähentää energiankulutusta.
Älä sekoita eri materiaaleja eristykseen.
Oma mielipiteeni joka tapauksessa, mutta voin olla väärässä
Jos jaloissa tuntuu vetoa ja kylmää, johtuu se siitä, että ilma voi liikkua palkistossa. Kun täydennät purun levyjen tasolle, puru täyttää tehtävänsä ja ilma pysyy paikallaan ja vältyt kylmiltä lattioilta. Nyt sinulla tosin on lattialämmitys, mutta se vähentää energiankulutusta.
Älä sekoita eri materiaaleja eristykseen.
Oma mielipiteeni joka tapauksessa, mutta voin olla väärässä
Vaihtoehtoisesti aseta ohut mineraalivillamatto lastun päälle ulkoseinien vieressä ja kiristä se lattia-lastulevyjen alle. Suurin syy kylmiin lattioihin on, kuten sanottu, että kylmä ulkoilma voi kulkea lastun yläpuolella.
Klikkaa tästä vastataksesi