Rakas aihe, ostaa rakennusmateriaaleja Puolasta.

Olin muutama viikko sitten Stettinissä ja katselin, ja sain hyvän kontaktin Leroy Merlinistä. Valitettavasti hän antoi työn tarjouksesta toiselle henkilölle, joka antoi vain kappalehinnat eikä mitään kuljetuskustannuksia. Ja sillä ei ole väliä kuinka paljon yritän, en oikein saa sitä mitä haluan (saattaa johtua siitä, että kyseinen henkilö ei puhu sanaakaan englantia...).

Sitten katselin hieman enemmän ympäriinsä ja löysin www.byggmaterial.pl Lähetin kysymyksen heille ja vastaus alustavan tarjouksen kanssa tuli 4 tuntia myöhemmin!!

Joten kysymykseni on, onko kukaan ostanut tämän yrityksen kautta?

Vaikuttavat vakavilta ja tarjous vastaa saamiani hintoja, hinnat ovat hieman korkeammat kuin mitä olen saanut Leroy Merlinistä, mitä en ole niin yllättynyt, mutta muuten vaikuttaa hyvältä. Ongelma on, että en löydä mitään tietoa heistä.

/Mikael S
 
En oikein tiedä, uskaltaisinko ostaa tästä yrityksestä. Tuntuu vähän epäilyttävältä. Tarkistin ruotsalaisen kaverin allabolag.se-sivustolta
Hän on rekisteröity seuraavasti
Emaljskylten Warberg
Org.nummer: 510719-XXXX Yhtiömuoto: Yksityinen elinkeinonharjoittaja
Juridik, Ekonomi & Konsulttjänster
Konsultverksamhet Avseende Företags Org.

Ei mitään rakennustarvikkeista tai vastaavista. Ehkä se on rekisteröity jollakin toisella nimellä.

Katsoin kuljetusten hinnat ja mielestäni ne kuulostavat erittäin kalliilta.
Asun Hallsbergissa / Örebrossa ja tilasin ikkunat tehtaalta Gdanskista, jouduin maksamaan 1000 euroa kuljetuksesta, mutta yrityksellä oli kylläkin kuljetus takaisin Puolaan.

Heidän hinnastossaan ikkunoille on erilaisia hintoja saman kokoisille ikkunoille.

Toivottavasti löydät jonkun täältä, joka voi suositella tätä yritystä paremmin kuin minä.
 
Hei.
Nyt voin raportoida, että kaikki toimi erinomaisesti. Joten nyt minulla on kotona 29 lavaa kevytbetonia ja 30m3 solumuovia "jakaa" sopiville paikoille. Lisäksi ensi viikolla saapuvat sisäseinät (lisää kevytbetonia), vähän palkkeja ja vähän enemmän l-btg:tä ulkoseiniä varten, yhdessä rappauksen (sisäseinille) kanssa.

Joten voin suositella sitä ftg:tä, jos haluaa ostaa byggmtrl:ää Puolasta.

Yst. terv.
/Mikael S
 
Mitä maksoit cellplastista?
 
Solumuovi, EPS100, 50mm => hieman yli 10 000 61 pakkaukselle (=366m2, =18,3 m3)
Solumuovi, EPS100, 100mm => ~ 10 500 66 pakkaukselle (=198m2, =19,8 m3)
Solumuovi, EPS70, 50mm => ~ 4 700 41 pakkaukselle (=246m2, =12,3 m3)

Ja kaikki solumuovi oli Isoverilta...
/Mikael S
 
Puoleen hintaan verrattuna Byggmaxiin. Se on hyvä. Kuten hemmetissä :)
 
Kyllä, olen tyytyväinen ;-)
Ja trailerin täyttäminen, kevytbetonin päälle, sopi aika hyvin.
Kuljetuskustannukset on tietenkin otettava huomioon laskelmassa, mutta jos voi kerätä vähän enemmän (niin että auto täyttyy) tai ostaa yhdessä muiden kanssa tai vastaavaa, voi saada kokoon kuljetuskustannuksen.
 
Kannattaako mennä rakennusliikkeeseen, jos aion ostaa 50 000–100 000 kruunun arvosta Puolassa?

Aion ostaa kattotiiliä, kaakeleita, klinkkereitä, takan, lattian ja mahdollisesti keittiön. Uskon, että Castorama toimittaa satamaan Ruotsissa!?
 
Kyllä, minun käsitykseni mukaan niin tekee. Ongelma on, että suuri rakennustarvikeliike ei yleensä tarjoa tarjousta, vaan jos menee sinne, täytyy koota itse. Silloin on parempi löytää rakennusliike, jossa puhutaan hieman englantia.

Klinkkeri ja laatat ovat PALJON halvempia Puolassa kuin Ruotsissa, mutta se on hieman vaikeampaa, koska silloin täytyy todella katsoa ja päättää, mitä haluaa (olen itse ajatellut mennä katsomaan laattoja ja klinkkeriä sekä kylpyhuonekalusteita, kun se on ajankohtaista, heillä on joitain saksalaisia merkkejä - Grohe / Hans Grohe jne.).
 
Mutta Castorama on suositeltava vai? Aion tarkistaa vähän enemmän ennen kuin lähden.

Mitä kannattaa ostaa?

Takka
Kattotiilet (mahdollisesti liian raskaita)
Ikkunat
Kaakelit/klinkkerit
Suihkusäätimet?
Kylpyamme/höyrysauna/poreallas?
Keittiö IKEA:lta sieltä?

Otan mielelläni vastaan kaikki vinkit, joita teillä on, ja mistä firmoista kannattaa ostaa. Olen ainakin kuullut, että Castorama toimittaa Karlskronaan, mikä helpottaa huomattavasti.
 
@AnnaAnka: Onko sinulla vinkkejä Castoraman lisäksi? Olen itse juuri alkanut etsiä Puolassa ja toistaiseksi olen löytänyt vain Castoraman, mutta haluaisin jotain, mihin verrata.
 
  • Tykkään
Vattuman
  • Laddar…
Flygarante sanoi:
@AnnaAnka: Onko sinulla vinkkejä Castoraman lisäksi? Olen itse juuri alkanut etsiä Puolassa ja toistaiseksi Castorama on ainoa löytämäni, mutta haluaisi jotakin verrattavaa.
Castorama on kai suurin, mitä ymmärrän, aion 6 viikon sisällä jatkaa etsimistä. Mitä olet itse ajatellut ostaa? Minä aion tehdä taloni täydellisen remontin, joten aion ostaa suhteellisen suurella summalla, joten toivon sen olevan kannattavaa. Samalla saa viikonlopun katsella ympärilleen, se tulee olemaan todella jännittävää.

Ikkunat, laatat/kaakelit, takat ovat ainakin puolet halvempia verrattuna Ruotsiin. Katson nyt loput, kuten IKEA-keittiöt, sekoittajat (luulen mittojen eroavan). Kodinkoneet, ovet, kattotiilet (en tiedä, kannattaako kuljettaa kotiin painon vuoksi), mutta luulen, että kannattaa.

Yritän saada vinkkejä useilta foorumeilta, kun saan vähän enemmän tietoa, niin lähden sinne!
 
Castorama ja Leroy Merlin ovat kuin Bauhaus suunnilleen. Suurin osa löytyy, mutta kenelläkään ei ole todella laajaa valikoimaa. Kun kyse on Laatoista, etsi erityisiä laattamyymälöitä.

Mutta jos haette tätä foorumilla, löytyy paljon hyödyllistä tietoa, vaikka se onkin paljon vanhaa tietoa.
 
Olen katsonut ketjua koskien rakentamismateriaalin ostamista ulkomailta, mutta ketjut jotka ovat 3-6 vuotta vanhoja tuntuvat epäolennaisilta, koska hinnat ja muut asiat muuttuvat paljon tuona aikana.

Aion lähteä Torstai-Sunnuntai ja vain kiertää ja shoppailla. Yrittää käydä tehtailla ja katsella vähän myös. Mutta ennen kaikkea ne rakennusketjut, joista olen kuullut paljon. Kuljetus Ruotsiin on tärkeä minulle.
 
AnnaAnka sanoi:
Mutta Castorama on suositeltava, vai mitä? Aion tarkistaa vähän enemmän ennen kuin lähden matkaan.

Mitä kannattaa ostaa?
Foorumilla on kirjoitettu paljon Castoramasta, mutta Castorama on vähän kuin entinen Konsum, jolla oli Blåvitt-valikoima. Siellä on kansan tuotteita. Heidän rakennusmateriaalinsa, rakennuskemiansa ja paljon muuta on ihan kunnossa, mutta jos etsit hienompia laattoja ja klinkkereitä, takkaa tai vesihana, on viisasta etsiä kalliimpia liikkeitä.

Kannattaa ostaa melkein kaikkea, paitsi kodinkoneita/elektroniikkaa, puuikkunoita, kivivillaa, laminaattilattiaa ja varmasti joitakin muita kategorioita, joita en nyt muista.

Kuljetuksen järjestät puolalaisen kuljetusliikkeen kautta. Rahtikulut voivat vaihdella huomattavasti eri kuljetusliikkeiden välillä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.