2 420 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Aaltopahvia seinässä
hei minulla on seinä rakennettu koolauksilla, joiden etäisyys on tuntematon, todennäköisesti cc 60, ja 10 mm lastulevy sekä 45 mm kennopahvi, joka on hunajakennon muotoinen eristelevyjen välissä, kyseessä on sisäseinä! Kysymys kuuluuko kennopahvi yleensä kiinnitetään levyihin, jos otan levyt alas korvatakseni vanerilla kuinka ratkaisen eristyksen? Voiko kennopahvilla olla kantavuusvaikutuksia?
kiitollinen kaikista vihjeistä tähän kysymykseen.
Ystävällisin terveisin, Magnus
kiitollinen kaikista vihjeistä tähän kysymykseen.
Ystävällisin terveisin, Magnus
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kyllä, aaltopahvikerros on liimattu ja vakauttaa seinän, mutta sillä ei luultavasti ole äänieristystoimintoa.
Vertaile sisäoviin, jotka usein ovat samalla rakenteella, mutta ohuemmilla pintakerroksilla viilua tai vaneria.
Minulla oli samanlaisia seiniä talossa, jonka rakensi SIAB vuonna 1969.
Mutta onko pakko poistaa lastulevyt?
Etkö voi vain laittaa vaneria päälle, vähän liimaa ja ruuveja?
Vertaile sisäoviin, jotka usein ovat samalla rakenteella, mutta ohuemmilla pintakerroksilla viilua tai vaneria.
Minulla oli samanlaisia seiniä talossa, jonka rakensi SIAB vuonna 1969.
Mutta onko pakko poistaa lastulevyt?
Etkö voi vain laittaa vaneria päälle, vähän liimaa ja ruuveja?
Kiitos vastauksesta, epäilin että se oli jotain sellaista valitettavasti!
Täytyy varmaan poistaa se, aion laittaa uuden keittiön sinne, otin vanhan alas tänään, en uskalla ripustaa seinäkaappeja näihin seiniin.
Etsin koolauksia mutta vaikea löytää niitä, epäilen että ohjelinki 120 on nyt koolauksissa!
Kiitokset kaikista vinkeistä!
Täytyy varmaan poistaa se, aion laittaa uuden keittiön sinne, otin vanhan alas tänään, en uskalla ripustaa seinäkaappeja näihin seiniin.
Etsin koolauksia mutta vaikea löytää niitä, epäilen että ohjelinki 120 on nyt koolauksissa!
Kiitokset kaikista vinkeistä!
Taloni on myös rakennettu vuonna 1969, ja tietojen mukaan sisäseinät eivät ole kantavia, voiko tämä pitää paikkansa?
Erityisesti tämän seinän osalta!
Harkitsen sen ottamista alas osissa ja uusien osien asentamista ennen kuin uusi osa otetaan alas! Seinä on 310 cm
Erityisesti tämän seinän osalta!
Harkitsen sen ottamista alas osissa ja uusien osien asentamista ennen kuin uusi osa otetaan alas! Seinä on 310 cm
Minulla on tilanpuute enkä tiedä, tuleeko siitä hyvä, sillä se tarkoittaisi, että minun täytyy leikata kattokipsiä asettaakseni päällekkäisen aaltotiheän säännön, johon säännöt kiinnitetään yläreunaan!
En tiedä mikä on paras ratkaisu!
En tiedä mikä on paras ratkaisu!
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Oikein ajateltu!Jonatan79 sanoi:
Jos toista puolta seinästä ei tarvitse käsitellä, vaikuttaa tarpeettomalta purkaa myös "takapuoli".
Muuten, seinäkaapit roikkuivat minun sandwichseinässäni vuodelta 1969.
Ja kun vaihdoimme kaapit, mukaan lukien yläkaapit noin vuonna 2005, oli täysin mahdollista ripustaa uudet kaapit samaan seinään.
Löysin ylipäänsä seinärakenteen vain siksi, että tein reiän täydentääkseni pistorasian uutta pakastinkaappia varten.
Aha, ajattelin vain repiä yhden puolen ja asentaa koolaukset siltä puolelta. Ajatuksena oli jättää toinen puoli koskemattomaksi ja liimata uudet koolaukset olemassa olevaa seinää vasten stabilisoidakseni sen uusien koolausten kanssa, jotka asennetaan toiselta puolelta ja ruuvataan ylälattiaan ja alakohtaan kiinni!
Kun hs on neuvotellut dnickare kanssa, ratkaisu on muunnelma teidän ehdotuksistanne. 15 mm rakennusvaneri p30 liimataan ja ruuvataan olemassa olevaan seinään, ja sen päälle 6 mm korjauskipsiä.
Kiitos kaikesta avusta.
Ystävällisin terveisin,
Msgnus
Kiitos kaikesta avusta.
Ystävällisin terveisin,
Msgnus
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Hyvä yksinkertainen ratkaisu.
Onnea uudelle seinälle ja keittiölle!
Onnea uudelle seinälle ja keittiölle!