Hei, minulla on kysymys jostakin, jota en ole aikaisemmin tehnyt. Aion yrittää korjata vanhaa rappausta varastossa, joka on mennyt rikki ja haljennut useissa paikoissa. Olen aikaisemmin tasoittanut pienempiä reikiä, mutta en ole koskaan työskennellyt niin isolla pinnalla kuin tämä.
Haluaisin ensisijaisesti tietää, voiko joku tunnistaa seinän materiaalin kuvieni perusteella ja mikä laasti sopisi parhaiten/nopeimmin seinien korjaamiseen?

Kiitos paljon etukäteen!

• Vanha seinä vaurioituneena ja halkeillut paikoissa, näkyvissä putki läpi rappauksen.
  • Seinä, jossa on halkeamia ja lohkeamia, etsii tunnistusta ja neuvoja korjaamiseen tarkoitettuun laastiin.
  • Kulmassa oleva seinä, jossa on näkyviä halkeamia ja vanhan rappauksen vaurioita. Yläosassa on myös rikkinäinen kohta.
  • Halkaissut seinä, jossa näkyvissä syviä halkeamia ja vaurioitunutta rappausta. Seinän vasemmalla puolella sileä, vaalean keltainen pinta.
  • Vanha ja vaurioitunut seinä, jossa näkyy halkeamia ja esiin tulleita puuosia. Seinän rappaus on osittain irronnut.
Viimeksi muokattu:
L
Jos halkeamat ovat jollain tavalla talon painumista ja paklaat ne, ne tulevat varmasti takaisin. Puhdista pienet hieman, sitten hiekkatasoite, suuret puhdista irtoavat osat ja sitten alla olevan mukaisesti. Tavallinen hiekkatasoite ja sekoita hieman sementtiä (täyttää hyvin), niin se kuivuu ilman painumista, älä täytä täyteen (seinän tasolle), vaan anna pinnan jäädä hieman valmiin seinän alapuolelle, siitä tulee kovaa ja melkein mahdotonta hioa, sitten hiekkatasoite ja hio, kosteuta mielellään vähän ennen, niin tarttuu paremmin.

• Tykkään
Joakimhew
  • Laddar…
L Liteavvarje sanoi:
Tavallinen hiekkatasoite ja sekoita mukaan vähän sementtiä (täyttää hyvin), jolloin se kovettuu vajoamatta. Et saa täyttää aivan täyteen (seinän tasolle), vaan anna pinnan jäädä hieman valmiin seinän alapuolelle, koska siitä tulee kovaa ja on vaikea hioa. Sitten hiekkatasoite ja hionta, kostuta mieluusti vähän ennen, niin se tarttuu paremmin.
Okei huippua, kiitos paljon vinkistä! Laitoin lisäkuvan, jossa on suurin vahinko. On syytä huomata, että 2 varaston yhteensä 4 seinästä ovat kantavia. Nämä ovat selvinneet aika hyvin. Ne 2 muuta ovat ne, joilla on eniten vahinkoa.

L
Myös viimeistä kuvaa varten voi käyttää kittiä ja sementtiä, sementti estää sitä vajoamasta ja kovettuu yön yli, muuten jos laittaa paksun kerroksen kittiä, se ei kuivu ehkä viikkoihin ja vajoaa syvälle Oletko vielä siellä? Sekoita vain sen verran kuin tarvitset hetkellisesti, liikaa - yön yli vain kaatopaikalle.

Paras vastaus

S
Joakimhew Joakimhew sanoi:
Okej toppen, tack så mycket för tipset! La upp en till bild med den största skadan. Värt att notera är att 2 av totalt 4 väggar i förrådet är bärande. Dessa har klarat dig ganska så bra. De 2 andra är de med mest skada.
älä käytä hiekkatasoitetta. kipsitasoite tai kipsilaasti ja sitten saumaus pienempiin halkeamiin. kuitenkin jotkut halkeamat tulevat takaisin uudelleen

• Tykkään
Joakimhew
  • Laddar…
SBH sanoi:
Älä käytä hiekkakitettä. kipsikittiä tai kipsilaastia ja sitten saumaa pienempiin halkeamiin. kuitenkin tulee joitakin halkeamia takaisin
Kipsilaasti on myös jotain, mitä olen itse miettinyt, ehkä harkitsen purkaa kaksi seinää, jotka ovat huonoimmat ja laittaa tilalle kipsilevyt. Ehkä se on hyvä idea? (Katso kuva)

Sähköputkesta. Se on myös jotain, mitä olen pohtinut, tämä on asunto-osake, joten olen vähän epävarma mitä saan tehdä siellä. Kiitos paljon!

• Rikki mennyt seinä, jossa näkyvissä kerros maalattua kipsiä ja puuta. Seinän alaosassa paljastuneet kuluneet rakenteet.
Viimeksi muokattu:
S
Kipsiseos on jotain, mitä olen itsekin vähän katsonut, mietin ehkä niiden kahden seinän murtamista, jotka ovat huonoimmassa kunnossa, ja kipsilevyjen asentamista niiden tilalle. Ehkä se on hyvä idea? (Katso kuva) Kiitos paljon!
se tulee kuitenkin jatkamaan liikkumistaan. voi olla, että kipsi halkeilee pitkällä aikavälillä.
se on kuitenkin varasto.

• Tykkään
Joakimhew
  • Laddar…
SBH sanoi:
se tulee jatkamaan liikkumista. voi olla, että gyprock halkeaa pitkällä aikavälillä. onhan se kuitenkin varasto.
Anteeksi huonosta sanavalinnastani haha. Ei ole varasto vaan pieni walk-in asunnossa!

S
Pyydän anteeksi huonoa sanavalintaani haha. Ei ole varasto vaan pieni walk-in huoneistossa!
luulen, että kipsilevy voisi olla hyvä valinta. kuitenkin ei ohut kunnostuskipsi

• Tykkään
Joakimhew
  • Laddar…
S
SBH sanoi:
uskon kipsiin. kuitenkin ei ohut remonttikipsi
panosta pitkiin kipsiruviin. mittaa rappauksen paksuus ja lisää siihen kipsin paksuus. ruuvin on mentävä puuhun asti. sinulla on vaakasuuntainen "glespanel" (joissakin kohdissa ruuvi ei osu puuhun, sillä siellä on rako) johon voit kiinnittää ruuvin.

SBH sanoi:
panosta pitkiin kipsiruuveihin. mittaa rappauksen paksuus. ja lisää kipsin paksuus. sekä ruuvi tulee kiinnittää puuhun.
sinulla on vaakasuora "glespanel" (tietyt ruuvit saattavat mennä ohi puusta koska siellä on rako) johon kiinnitetään ruuvi.
Okei, kiitos paljon! Pitäisikö minun olla hakkaamatta olemassaolevaa rappausta alas? Vai ymmärsinkö väärin, kun sanoit "lisää kipsin paksuus" haha

S
Okej, tack så mycket! Ska jag inte knacka ner den befintliga putsen?
sinun ei tarvitse. kuitenkin saat kipsiä siihen, missä on ollut rappausta. etkä menetä mitään pinta-alaa.
jotain seinää voi olla muurattu

SBH sanoi:
sinun ei tarvitse. kuitenkin saat kipsiä siihen missä rappaus on ollut. etkä menetä mitään pintaa.
joku seinä voi olla muurattu
Okei, kiitos taas SBH! Mitä tulee sähköputkeen. En ole koskaan aiemmin työskennellyt metallisen sähköputken kanssa, tiedätkö mahdollisesti miltä nämä yleensä näyttävät alempana seinässä? Voisi olla vaikeaa piilottaa sitä itse.

S
Okei, kiitos taas SBH! Sähköputken osalta. En ole koskaan työskennellyt metallisten sähköputkien kanssa aiemmin, tiedätkö mahdollisesti miltä ne yleensä näyttävät seinän alaosassa? Voi olla vaikeaa piilottaa se itse.
ei, ei mitään arvauksia. voi näyttää ihan miltä tahansa.
liitetään metalliholkilla, rasiat ovat metallia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.