L
Liteavvarje: Omani ovat Ø20mm Se on oikea SSSS, hieman jäykkiä ja vastahakoisia. mutta huuhtelin VV niiden läpi, puutappi kummassakin päässä, ne olivat hyvin kilttejä, se mikä ei sujunut hyvin, oli että käänsin ne oman akselinsa ympäri, vaan niiden täytyy itse pudota kiertymään
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
GoForIt
GoForIt: [citat] Sinun pitäisi osua kohtuudella runkotolppiin. Jos mahdollista, käytä 12mm vakiokipsiä.
8 vastausta · 1,9k lukukertaa
Martin_B
Martin_B: Niin, olenkin itse asiassa siirtynyt enemmän karkeapintaisiin ratkaisuihin, kiitos teidän viestienne :) Sekä helpompia että halvempia. Luultavasti myös tyylikkäämpiä ja aidompia.
7 vastausta · 7,2k lukukertaa
J
justusandersson: Tämä upean mahtava talo ansaitsee hienot portaat. Mielestäni perusideasi on hyvä. Sen täytyy olla kivimateriaalia sekä ympäristön kannalta että koska kattoa ei enää ole. Oikealla raudoituksella ja betonilaadulla suunnitellut mitat täytyy toimia. Lecakivi tulee rapata ulkopuolelta. Lisäksi tarvitset jonkinlaisen tyylikkään ja vakaan kaiteen. Eräs vaihtoehto, jota olen käyttänyt
5 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Passi näyttää olevan 30 cm. Jos muistan kaaren korkeuden kaavan oikein, se on pienempi kuin excel voi laskea... Jos maa olisi vain 1/10 nykyisestä koosta, kaaren korkeus olisi ollut 1,7*10e-5 mm Olen täysin vakuuttunut, että se on passin virhemarginaalin sisällä :)
23 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
A
Archiwara: Kiitos (y)(y)(y)
6 vastausta · 1,1k lukukertaa
A
6 vastausta · 1,1k lukukertaa
Klabbarparn
Klabbarparn: Tässä on ketju samasta ongelmasta: https://www.byggahus.se/forum/threads/lister-foer-att-doelja-fula-radiatorroer.230259/ http://inredningslist.se/butik/32x70x2400-rorsockel-vit/
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
K
ktm250: [citat] Ei ole sama/samanlainen. Todella vanha ketju...
9 vastausta · 12,0k lukukertaa
A
AK74: Hei! Nyt olen samassa tilanteessa kuin Robert141 oli melkein 6 vuotta sitten. Talo, jota olen piirtämässä, on 12,3 m x 7,5 m parvella toisessa päässä, joka kattaa noin kolmanneksen pinta-alasta. Avoin pohjaratkaisu, jossa on avoin yhteys katonharjaan koko talon läpi. Talon pitkät sivut yhdistyvät parven kohdalla, mutta muut seinät. Onko tämä ratkaistavissa? Miten kävi Robert141:lle
18 vastausta · 18,5k lukukertaa
·
J
justusandersson: Koolauksen taipuman koko vaikuttaa 1) koolauksen jännemitta, 2) palkkien c/c etäisyys, 3) kuorma koolauksessa, 4) palkkien poikkileikkausmitat ja 5) palkkien laatu lujuusnäkökulmasta. Koska jännemitta ja todennäköisesti myös c/c etäisyys ovat annetut, on tapahtunut virhe kuormaoletuksessa, lujuuslaatuoletuksessa tai itse taipumalaskelmassa. Jos haluat näkemyksiä, jotka ovat enemmän
13 vastausta · 3,7k lukukertaa
F
f_spindel: Jos seinä on epätasainen, saatat joutua asettamaan listan paikallisesti jännitykseen, kunnes liima on täysin kovettunut. Tämä voidaan tehdä esim. teleskooppivarrella moppiin tai vastaavalla + puupalikalla (jotta listaan ei jää merkkejä), jos lähellä on vastakkainen seinä.
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
A
Ahlin: Hei foorumi! Tiedättekö, onko kemiallista/muovista puuta (2 komp) saatavilla tavallisessa 300 ml patruunassa, ja jos on, ketkä ovat tämän toimittajia. 'Tähän mennessä' olen löytänyt vain 165 ml patruunoita Biltemasta. Onko muita vaihtoehtoja? Ja kyllä, haluan sen patruunaan, jossa on sekoitusputki, en jaksa kaikkea sotkua, joka tulee manuaalisen sekoituksen kanssa, kuten
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Se on lähinnä ulkonäkökysymys. Ehdottaisin 45x145, joka sijoitetaan niin, että ne muistuttavat harjalautoja, mutta peltikannen alla. Tolppien lisäjäykistystä ei tarvita, koska pelti hoitaa sen tehtävän.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: Siinä se! Siitä tuli tiukkapuristus vivulle. Ikävää viilata ilman ruuvipenkkiä [bild] [bild]
4 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
R
RoBo: Ovi on selvästi suunniteltu avautumaan sisäänpäin. Tämä näkyy erityisesti kynnyksessä.
9 vastausta · 8,4k lukukertaa
J
justusandersson: Lämpöeristyksessä on oltava kokonaisnäkemys. Ainoa asia, joka on todella mielenkiintoinen energiansäästön kannalta, on rakennuksen kokonais-U-arvo. Sen, mitä voisit voittaa seinien lisäeristyksellä, voit yhtä hyvin saavuttaa lisäämällä katon eristystä. Tarkoitukseni on, että voitat melko vähän eristämällä seiniä, lattiatilan vähenemisen, hankaluuksien ja kustannusten
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Tältä se näyttää meillä. Meillä ei ole ylälistoja, mutta olemme "tiivistäneet" ulkosaumalla, kun ikkunanpieli on tullut väärin suhteessa paneelin saumoihin. Se on tavallinen perinteinen Z-paneeli. Ja tähän mennessä, seitsemän vuoden jälkeen, emme ole nähneet mitään haittoja. Pääty: [bild] Pitkä sivu: [bild]
15 vastausta · 13,4k lukukertaa
·
C
corre: Kyllä. Luultavasti Ytong kutsuu sitä liimaksi, koska he valmistavat ja myyvät seinäelementtejä tai -lohkoja, jotka asennetaan heidän omalla sementtipohjaisella tuotteellaan.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
nino
nino: Tavallisesti laitan muutaman siteen poikittaisten palkkien ympärille ja kattoon saadakseni jotain, joka pitää keskiosan ylhäällä. Ääni kulkee puurakenteen läpi, jos ei kiinnitä mitään sisäkattoon, se vähentää ääntä, sitten laitan 45 mm eristystä ja kaksinkertaisen kipsilevyn sekä valmiit sisäkattolevyt, joten rakenne tulee melko raskaaksi ja vähentää ääntä lisää.
8 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Tai palanen muovia/kosteantilanmattoa toimii myös.
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: Suurin osa peittyy hyvin ovien listalla? Muutoin saumausmassa/silikoni
1 vastaus · 970 lukukertaa
J
justusandersson: [citat] Se on sakkomaksu, koska se on Tukholmassa. Maaseudulla saat yhden kuparista 100 spänn kahvikassaan.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
-RB-
-RB-: Paras tapa, kuten yllä kuvattu, on yrittää löytää säännöt ja säätää niitä. Mutta se voi olla hankalaa. Toiseksi paras vaihtoehto on mollyruuvi, kuten Daniel 109 kirjoitti. http://m.clasohlson.com/se/Skivexpander-M6-dubbel/Pr409225006 on esimerkki mollyruuvista. KoW: voi kiivetä sivuittain, vain roikkua harjoittaakseen kyynärvarsien voimaa ja jos esimerkiksi on 125 cm pitkä, niin
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
T
Tosse: Pestävä, tartuntapohja, lattiamaali on minun lakatun mäntyportaani maalattu. Käytin stepkit-portaita ostettu Byggmaxista. Siitä tuli hyvä. On tärkeää olla tarkka mittaamisen ja sahaamisen kanssa totta kai.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Tulpan väri osoittaa sen koon. Löysin tämän tulppasarjan: https://www.beijerbygg.se/wcsstore/BeijerCAS/HPMAssets/d120001/medias/docus/85/sheet_ess_1_397484_131210_130528_0037.pdf mutta minun mielestäni rakenne on roskaa. Tämä rakenne on paljon parempi kokemukseni mukaan: https://www.byggmax.se/spik-och-skruv/plugg-och-expander/nylonplugg-p2420470 Sitä on saatavilla eri valmistajilta.
14 vastausta · 3,9k lukukertaa
K
kuse: Kapusin seinää pitkin ja hakkasin putket sisään parilla iskulla moukarilla ja sitten tasoitin. Minulla ei kuitenkaan ole yhtä sileää sokkelia kuin sinulla, joten en voinut saada samaa rakennetta takaisin kuin ennen. Sinun tapauksessasi pitäisi kuitenkin pystyä täyttämään hieman kivellä/laastilla ja sitten tasoittaa.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: [citat] Ei mitään!
9 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
StevieGee: Kiitos tiedosta, hyvä linkki.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
S
snowjim: Kiitos! Olet aivan oikeassa. Valitsimme asettaa 8 kpl 6:n sijaan ja toiseen päähän lisäsimme 2 kpl, 1:n sijaan, eli portaan kohdalla.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.