2 219 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Huokoinen levy katossa askeläänen estämiseksi?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 051 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 051 viestiä
Olen parhaillaan laittamassa kipsilevyjä kattoon. Mietin, voisiko laittaa kerroksen huokoista levyä ennen kipsilevyä harvarimalla, jotta äänen siirtyminen vähenisi.
Ajatuksena on, että huokoinen levy toimisi ääniä vaimentavasti ja joustavasti, niin että askeläänet kuuluisivat vähemmän.
Mitä mieltä olette?
Olen oppinut lukemalla muita ketjuja, että kaksinkertainen kipsilevy ei vähennä askelääniä merkittävässä määrin. Tietenkin palkisto äänieristetään palkkien väliin, jotka ovat cc30-mittojen mukaan.
Ajatuksena on, että huokoinen levy toimisi ääniä vaimentavasti ja joustavasti, niin että askeläänet kuuluisivat vähemmän.
Mitä mieltä olette?
Olen oppinut lukemalla muita ketjuja, että kaksinkertainen kipsilevy ei vähennä askelääniä merkittävässä määrin. Tietenkin palkisto äänieristetään palkkien väliin, jotka ovat cc30-mittojen mukaan.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 051 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 051 viestiä
Kaikki ääni ei tietenkään tule katoamaan.. Sanotaan kuitenkin, että alakaton jousitettu ripustus on ainoa, joka auttaa askelääniä vastaan.
Joustavien metallikannattimien ostaminen ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Tarkoitatteko, että lisääntynyt paino kaksinkertaisen kipsin kautta olisi silti suositeltava?
Joustavien metallikannattimien ostaminen ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Tarkoitatteko, että lisääntynyt paino kaksinkertaisen kipsin kautta olisi silti suositeltava?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tämä on yhteneväinen sen kanssa, mitä olen oppinut.K Kallebo sanoi:
Eräässä vanhassa käsikirjassani löydän seuraavan kuvauksen menetelmästä askeläänieristyksen parantamiseksi olemassa olevassa puupalkeessa: Aseta ensin ohut eristysmatto palkiston alapuolelle ja asenna sitten kipsilevyt uuteen rimaan, joka kiinnitetään maton läpi. Eli eristysmatto korvaa huokoisen laudan.
Miksi sinun pitäisi olla kaksoiskipsi, en ole nähnyt sellaista taloissa joissa olen ollut, eikö se ole hieman liioittelua, saumojen suhteen ne ovat koolauksen päällä eivätkä eroa, paitsi lyhyellä sivulla, sopivasti silloin rakentaa koolauksen väliin, jotta siitä tulee jäykkä myös siellä.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 051 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 051 viestiä
Nyt olenkin jo asentanut koolaukset, mutta ajattelin kiinnittää rimoja levystä koolauksiin, joiden läpi ruuvaan kipsilevyn 40 mm ruuveilla.
Jos olisin ajatellut tätä viikkoa aiemmin, olisi ollut kätevää asentaa levy ensin.
Jos olisin ajatellut tätä viikkoa aiemmin, olisi ollut kätevää asentaa levy ensin.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 051 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 051 viestiä
Meillä on korkeat katot ja ajattelemme, että joku senttimetri ei vaikuta. Kaksinkertaisilla levyillä voimme siirtää saumoja niin, ettei tarvitse ajatella niitä tehdä erityisen tukeviksi.L Liteavvarje sanoi:
Lisäksi palonkestävyys kasvaa, mikä tuntuu hyvältä tuntemattoman tulevaisuuden varalta...
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi