2 427 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Eristele osa autotallista
Minulla on autotalli, joka koostuu valetusta eristämättömästä laattaperustasta, lecatiilestä olevista seinistä, noin 22 cm paksu, sekä eristetystä katosta, jonka yläpuolella on eristämätön tila.
Puolet talosta on autotalli ja toinen puoli on verstas ja kuntosali.
Haluaisin, että kuntosalin lämpötila olisi noin 10-15 astetta plussaa ympäri vuoden.
Ajattelen jakaa verstaiden ja kuntosalin välillä eristetyn kipsilevyseinän. Ulkoseinät ajattelen kehystää, eristää ja kipsilevyttää. Sisäpuolelta tietenkin.
Mikä on oikea tekniikka tässä tapauksessa?
Näin Isoverin sivuilla, että ulkoseinä tulisi eristää tiiviisti, jotta se olisi ilmatiivis, ja sitten kehystää ja eristää kehikkojen väli. Sitten höyrynsulku ja kipsilevy. Kuulostaako se hyvältä suunnitelmalta?
Luulitteko, että voin pärjätä 45 mm kehikoilla, jotta en menetä niin paljon lattiapinta-alaa?
Puolet talosta on autotalli ja toinen puoli on verstas ja kuntosali.
Haluaisin, että kuntosalin lämpötila olisi noin 10-15 astetta plussaa ympäri vuoden.
Ajattelen jakaa verstaiden ja kuntosalin välillä eristetyn kipsilevyseinän. Ulkoseinät ajattelen kehystää, eristää ja kipsilevyttää. Sisäpuolelta tietenkin.
Mikä on oikea tekniikka tässä tapauksessa?
Näin Isoverin sivuilla, että ulkoseinä tulisi eristää tiiviisti, jotta se olisi ilmatiivis, ja sitten kehystää ja eristää kehikkojen väli. Sitten höyrynsulku ja kipsilevy. Kuulostaako se hyvältä suunnitelmalta?
Luulitteko, että voin pärjätä 45 mm kehikoilla, jotta en menetä niin paljon lattiapinta-alaa?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sinun 22 cm paksut lecaväggar (onko mitta inkl puts?) ovat eristysarvoltaan noin 40 mm mineraalivillaa, jos se on tavallinen lecasten. Rehellisesti sanottuna mielestäni ponnistelut ja kustannukset lisäeristykselle, joka vastaisi 85 mm mineraalivillaa, eivät ole perusteltuja. On parempi ja tehokkaampaa sijoittaa resurssit esimerkiksi katon lisäeristämiseen.
Sitten minua hieman ihmetyttää, kun kuvailet isoversin mallia. Yritin löytää sivun, joka kuvailee lecaväggin lisäeristämistä isoversin sivustolta, mutta ilman menestystä. Voitko antaa linkin tälle sivulle?
Sitten minua hieman ihmetyttää, kun kuvailet isoversin mallia. Yritin löytää sivun, joka kuvailee lecaväggin lisäeristämistä isoversin sivustolta, mutta ilman menestystä. Voitko antaa linkin tälle sivulle?
http://www.isover.se/isolera-yttervagg-inifranJ justusandersson sanoi:22 cm paksut leca-seinäsi (sisältyykö mittaan rappaus?) on eristysarvoltaan noin 40 mm mineraalivillaan verrattavissa, jos se on tavallinen leca-kivi. Rehellisesti sanottuna en usko, että lisäeristyksen vaivannäkö ja kustannukset, jotka vastaisivat 85 mm mineraalivillaa, ovat perusteltuja. On parempi ja tehokkaampi suunnata resurssit esimerkiksi katon lisäeristämiseen.
Lisäksi mietityttää kuvailemasi Isoverin malli. Yritin löytää Isoverin verkkosivuilta sivua, joka kuvaa leca-seinän lisäeristämistä, mutta en löytänyt. Voisitko lähettää uudelleen linkin tälle sivulle?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
OK. Huomioi erityisesti seuraava, joka on Isoversin ohjeissa: "Jos sinulla on ulkoseiniä, joissa on paksuja homogeenisia materiaaleja, kuten massiivitiili- tai kevytbetoniseinät, tai lauta- tai hirsiseinät, sinun on huomioitava kesäkondensaatio. Auringonpaistetta saavat ulkoseinät voivat kohdata ongelmia kesäkondensaation kanssa, jos käytät perinteistä muovikalvoa lisälämmöneristyksessä sisäpuolella. Vaihteleva höyrynsulku ISOVER Vario® Xtra omaa ainutlaatuisen kyvyn vähentää kesäkondensaatio-ongelmaa." Eli käytä vaihtelevaa höyrynsulkua, älä muovikalvoa. Huomaa myös, että Isoversin menetelmällä et voi tehdä ohuempaa eristettä kuin noin 75 mm.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Lämpöeristyksessä on oltava kokonaisnäkemys. Ainoa asia, joka on todella mielenkiintoinen energiansäästön kannalta, on rakennuksen kokonais-U-arvo. Sen, mitä voisit voittaa seinien lisäeristyksellä, voit yhtä hyvin saavuttaa lisäämällä katon eristystä. Tarkoitukseni on, että voitat melko vähän eristämällä seiniä, lattiatilan vähenemisen, hankaluuksien ja kustannusten kustannuksella.
Klikkaa tästä vastataksesi
