13 352 lukukertaa ·
15 vastausta
13k lukukertaa
15 vastausta
Mietteitä ylityspeltiä koskien
Kuinka kiinnitän vilpet parhaalla tavalla täällä?
Plåtslagare on käynyt täällä ensimmäistä kertaa katsomassa ja hän suositteli, että menisimme ylös vilppi ensimmäiseen taitteeseen asti, mutta en halua sitä niin korkealle esteettisistä syistä.
Haluaisin tehdä kuten uran yläreunan yläpuolelle ja ikään kuin asettaa vilpin sinne.
Ystävällisin terveisin, Jonas
Plåtslagare on käynyt täällä ensimmäistä kertaa katsomassa ja hän suositteli, että menisimme ylös vilppi ensimmäiseen taitteeseen asti, mutta en halua sitä niin korkealle esteettisistä syistä.
Haluaisin tehdä kuten uran yläreunan yläpuolelle ja ikään kuin asettaa vilpin sinne.
Ystävällisin terveisin, Jonas
Viimeksi muokattu:
On valitettavasti niin, että näin tulisi tehdä - Mutta minun mielestäni se on kauhean ruma, jos saan sanoa niin.
Asensin uuden paneelin mökkiin pari viikkoa sitten ja valitsin silloin alapalapellin ylänpalapellin sijaan, asensin listat, käytin palaa paneelin hukasta listan etäisyytenä ja sahasin uran Feinilläni (Käytin metallille tarkoitettua hieman paksumpaa terää) ja asensin pelti suoraan paneeliin, lippa urassa, tarkoitukseen sopivilla pellinruuveilla.
Ura maalattiin 2 kertaa uudelleen ennen kuin asensimme pellin.
Olen tehnyt saman ratkaisun myös toisessa kiinteistössä asiakaskeskustelun jälkeen, silloin sahattiin 2 mm syvät urat upotus- ja kiskosahalla, jotka sitten maalattiin ennen kuin pellit asennettiin.
On ehdottomasti riski, että kosteus pääsee sisään ja pilaa paneelin, mutta siihen asti elän siistimmällä asennuksella.
Tietenkin väärä ratkaisu, mutta niin paljon tyylikkäämpi. Ei ole järkeviä kuvia siitä, mutta yksi zoomattu näyttää tältä:
Asensin uuden paneelin mökkiin pari viikkoa sitten ja valitsin silloin alapalapellin ylänpalapellin sijaan, asensin listat, käytin palaa paneelin hukasta listan etäisyytenä ja sahasin uran Feinilläni (Käytin metallille tarkoitettua hieman paksumpaa terää) ja asensin pelti suoraan paneeliin, lippa urassa, tarkoitukseen sopivilla pellinruuveilla.
Ura maalattiin 2 kertaa uudelleen ennen kuin asensimme pellin.
Olen tehnyt saman ratkaisun myös toisessa kiinteistössä asiakaskeskustelun jälkeen, silloin sahattiin 2 mm syvät urat upotus- ja kiskosahalla, jotka sitten maalattiin ennen kuin pellit asennettiin.
On ehdottomasti riski, että kosteus pääsee sisään ja pilaa paneelin, mutta siihen asti elän siistimmällä asennuksella.
Tietenkin väärä ratkaisu, mutta niin paljon tyylikkäämpi. Ei ole järkeviä kuvia siitä, mutta yksi zoomattu näyttää tältä:
Olen nähnyt käsityöläisiä, jotka käyttävät pyörösahaa/syvyyssahaa seinän viillon tekemiseen, jotta saadaan asennettua överblecket, mutta ei ole helppoa saada siistiä, asentaa blecket oikein ja sitten kiinnittää blecket johonkin (ehkä siinä ei ole sääntöjä juuri siinä).
Hmm, joten onko se siis niin kuin peltiseppä ehdottaa, että pitäisi ehkä oikeastaan tehdä?
Voisi ehkä käyttää leveämpää listaa ylhäällä, niin ehkä saa nostettua lohkoa vähän ainakin..
Voin lisätä tähän nyt, että rakennus on täysin uusi, paneelin sisällä on harva, kalvo ja paljaat koolaukset. Ei ole vielä lisätty eristystä tai muovia.
Terveisin Jonas
Voisi ehkä käyttää leveämpää listaa ylhäällä, niin ehkä saa nostettua lohkoa vähän ainakin..
Voin lisätä tähän nyt, että rakennus on täysin uusi, paneelin sisällä on harva, kalvo ja paljaat koolaukset. Ei ole vielä lisätty eristystä tai muovia.
Terveisin Jonas
Ehdottomasti, varmista vain, että viistät leikkausta hieman ja maalaat ennen kuin bleck asennetaan, sitten ehkä harkitsisin ruuvaamista ennemmin kuin naulaamista, jotta bleck voidaan irrottaa ja välttää teippaaminen sinä päivänä, kun on aika maalata uudelleen talo. Ruuvailen aina koristelistat terassiruuvilla vain tehdäkseni työni helpommaksi sinä päivänä, kun minun täytyy maalata uudelleen.... Laiskuus tai älykkyys - en tiedä, mutta ero on hiuksenhieno...MalZon sanoi:
Jäsen
· Östergötland
· 253 viestiä
Muuten vältetään ylipeittelyä vaakapaneelissa, minä käytin kunnon nauhan asennusliimaa (Tec7) yläreunassa ja maalasin päälle!
Eihän se nyt niin kovin usein sada kattolipan alle kuitenkaan
Eihän se nyt niin kovin usein sada kattolipan alle kuitenkaan
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Ylempi kuva luulen olevan minun, ja tein sen väärässä järjestyksessä, sahasin vinoon pyörösahalla ja sitten leikkasin päistä multimasterilla, ja sitten maalasin ja viimeisenä asensin peltikatteen ja listat ikkunan ympärille.MalZon sanoi:
Minulla oli, luulen, kolme vaakasuoraa rimaa toistensa yläpuolella ikkunan yläpuolella, joten pelti jäi niiden ja paneelin väliin.
Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä, että TS on valokuvannut päätykolmion (Jos nyt oletetaan, että sadevesikourut ovat enimmäkseen pitkällä sivulla) ja silloin laittaisin ehdottomasti rännin, koska sateella tuulee sinne osittain.P Patrik Lidstedt sanoi:
Jep, ajattelet juuri kuin minä. Ajattelin aivan samaaslacker sanoi:
Ehdottomasti, varmista vain, että leikkaat hieman kulmassa ja maalaat ennen kuin asennat bleck, sitten saattaisin harkita ruuvaamista ennemmin kuin naulaamista, jotta voi irrottaa bleck ja välttyä suojaamasta silloin kun on aika maalata talo uudelleen. Ruuvaan aina reunukset terassiruuveilla vain helpottaakseni työtäni sinä päivänä, kun minun täytyy maalata uudelleen... Laiskuus tai Älykkyys - en tiedä, mutta ero on häviävän pieni...
Ystävällisin terveisin Jonas
Joo, kaikki on uutta, joten ei kannata säästää tällaiseen asiaan.P Patrik Lidstedt sanoi:
Terveisin Jonas
Ei, se on kuva jonka otin itse tutun autotallista. Puuseppä teki kaiken siihen, joten hänellä ei ole niin suurta käsitystä siitä, miten se tehtiin.Snailman sanoi:
Ylempi kuva on luultavasti minun, ja tein sen väärässä järjestyksessä: sahasin vinoon sirkkelillä ja sitten tein urat päihin multimasterilla, sitten maalasin ja lopuksi laitoin pellin, sekä listat ikkunan ympäri.
Minulla oli, luullakseni, kolme vaakasuoraa rimaa päällekkäin ikkunan yläpuolella, joten pelti asettui näiden ja paneelin väliin.
Terveisin Jonas
Kokonaiskuva on päädyssä, kyllä. Se oli ensimmäinen, jonka laitoin. Minulla on 3 kpl pitkällä sivulla myös.slacker sanoi:
On 4m kattoylitykseen, joten kyllä, lista pitää lisätä.
Terveisin Jonas