7 190 lukukertaa ·
7 vastausta
7k lukukertaa
7 vastausta
Kivijäljitelmä, laattoja "laatoittaa" kellarin ulkoseinään?
Mitkä vaihtoehdot ovat olemassa, jos haluaa kellarin perustan muistuttavan vanhaa graniittilohkareista tehtyä kiviperustusta esimerkiksi, ja ainoa tapa tehdä tämä on "kaakeloida" ohuempia paloja olemassa olevalle kellariperustalle?
Kellariperusta on tänään rapattu lecaharkko, joten siellä on varmasti hyvä perusta kaakeloida hyvällä kiinnityksellä niin sanotusti.
Se ei saa kuitenkaan ulospäin kasvaa liikaa, sillä se näyttäisi vain oudolta.
Onko jotain, joka voi antaa tuloksen kuten alla olevissa kuvissa, mutta on silti melko ohut kaakeloitavaksi ulkopuolelle?

Kellariperusta on tänään rapattu lecaharkko, joten siellä on varmasti hyvä perusta kaakeloida hyvällä kiinnityksellä niin sanotusti.
Se ei saa kuitenkaan ulospäin kasvaa liikaa, sillä se näyttäisi vain oudolta.
Onko jotain, joka voi antaa tuloksen kuten alla olevissa kuvissa, mutta on silti melko ohut kaakeloitavaksi ulkopuolelle?
Amerikkalainen tapa saada rakenteet näyttämään vankkoilta. http://www.stoneco.se/
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Oma kokemukseni, useiden talojen kanssa joissa on hakattu graniittiperustus, on että huijaukset muuttuvat rumiksi. Tyylikkäästi rapattu muuri on neutraalimpi.
Kiitos vinkeistäsi! Näyttää ihan hyvältä tuo amerikkalainen, mutta se on tietenkin kallis juttu. Minulle siitä tulee aika paljon neliöitä. Putsauksesta, kuten justusandersson mainitsi, mietin sitäkin vähän, ja se voisi olla taloudellisesti parempi valinta mutta ehkä jopa esteettisesti?
Olen nähnyt tasoitettua perustusta, johon on piirretty erilaisia silmukoita ja maalattu naarmuihin, hieman puoliksi syviä. Näytti melko hyvältä vähän kauempaa, mutta lähempää näkyi, kuinka se oli tehty, tietysti maalatessa täytyy olla vakaa käsi. PS Hän joka teki sen, oli taiteilija.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Koska asun talossa, jonka alkuperäinen osa rakennettiin kivimiehen itselleen, olen miettinyt tätä ongelmaa melko paljon. Täällä Blekingen alueella, missä asun, meillä on erittäin korkealaatuista graniittia. Hakattujen kivijalkojen viehätys perustuu tarkkuuden, karkean pinnan ja lievän epäsäännöllisyyden yhdistelmään, jota on erittäin vaikea jäljitellä. Oikealla rakenteella ja värillä levitetty rappaus on tyylikkäämpi ja neutraalimpi kuin imitaatiot.
Klikkaa tästä vastataksesi