3 044 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Vuoto ulkoseinässä
Hei,
Olen kohdannut vuotoa talossa. Vesi tulee todennäköisesti sisään räystään kautta ja on valunut seinään. Se on valunut alas koko seinää pitkin ja tulee ulos ryömintätilaan. Olen avannut seinän yläkerrassa ja voin todeta, että sitä on jatkunut jonkin aikaa, koska siellä on kosteutta ja homevaurioita. Arvioin, että 3 huonetta täytyy purkaa, joista 2 on kaakeloituja kylpyhuoneita. Ei tunnu kovin mukavalta joululahjalta.
Haluaisin vain saada näkemyksiä tästä asiasta, jos joku on ollut samanlaisessa tilanteessa ja miten se on hoidettu vakuutusyhtiön ym. kautta.
Talo on suhteellisen uusi, vuodelta 2012. 1,5 kerroksinen rakennettu ryömintätilalle. Talo rakennettiin elementteinä talotehtaassa, jotka koottiin paikan päällä rakennusyrityksen toimesta, joka myös viimeisteli talon ulkopuolelta.
Voin nähdä, että vesivuoto alkaa räystäästä. Olen porannut reiän kattokipsiin ja katto on kuiva.
Täällä on tuullut voimakkaasti viime aikoina ja satanut paljon. Joten yksi teoria on, että räystäskourut on asennettu väärin. Ne kallistuvat keskelle päin. Vesi on kerääntynyt räystäskouruun ja puhallettu sisään räystään alla katon tuuletuksen kautta.
Olen ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöön, joka sanoo, että meidän tulee kutsua tarkastaja, joka toteaa vahingon alkuperän. Mutta kun puhun vakuutushenkilön kanssa, hän sanoo, että todennäköisesti kyseessä on rakennevaurio ja silloin rakentajan vastuuvakuutuksen pitäisi hoitaa korvaus.
Rakennusfirma on mennyt konkurssiin useita vuosia sitten...
Jaa hmm. Ajatuksia, neuvoja?
Olen kohdannut vuotoa talossa. Vesi tulee todennäköisesti sisään räystään kautta ja on valunut seinään. Se on valunut alas koko seinää pitkin ja tulee ulos ryömintätilaan. Olen avannut seinän yläkerrassa ja voin todeta, että sitä on jatkunut jonkin aikaa, koska siellä on kosteutta ja homevaurioita. Arvioin, että 3 huonetta täytyy purkaa, joista 2 on kaakeloituja kylpyhuoneita. Ei tunnu kovin mukavalta joululahjalta.
Haluaisin vain saada näkemyksiä tästä asiasta, jos joku on ollut samanlaisessa tilanteessa ja miten se on hoidettu vakuutusyhtiön ym. kautta.
Talo on suhteellisen uusi, vuodelta 2012. 1,5 kerroksinen rakennettu ryömintätilalle. Talo rakennettiin elementteinä talotehtaassa, jotka koottiin paikan päällä rakennusyrityksen toimesta, joka myös viimeisteli talon ulkopuolelta.
Voin nähdä, että vesivuoto alkaa räystäästä. Olen porannut reiän kattokipsiin ja katto on kuiva.
Täällä on tuullut voimakkaasti viime aikoina ja satanut paljon. Joten yksi teoria on, että räystäskourut on asennettu väärin. Ne kallistuvat keskelle päin. Vesi on kerääntynyt räystäskouruun ja puhallettu sisään räystään alla katon tuuletuksen kautta.
Olen ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöön, joka sanoo, että meidän tulee kutsua tarkastaja, joka toteaa vahingon alkuperän. Mutta kun puhun vakuutushenkilön kanssa, hän sanoo, että todennäköisesti kyseessä on rakennevaurio ja silloin rakentajan vastuuvakuutuksen pitäisi hoitaa korvaus.
Rakennusfirma on mennyt konkurssiin useita vuosia sitten...
Miltä se näyttää paikan päällä, kuinka paljon räystästä ulos ja kuinka rännit on asennettu, onko siellä räystäslevyä, sen pitäisi varmistaa, että vesi ei pääse rännin ja alareunan väliin, vesi voi, jos ei ole niin jyrkkä, virrata reunaa pitkin kauas sisäänpäin, pintajännitys sitä kutsutaan. Jos kyseessä on talomalli, jolla on piirustukset toteutuksesta, se voi olla suunnitteluvirhe. Jotkut valokuvat siitä, miltä se näyttää, kertovat enemmän kuin sata sanaa.
Nuo saatanan vakuutusyhtiöt.....EliGum sanoi:
Hei,
Olen kokenut vuotoa talossa. Vesi tulee luultavasti sisään räystään kautta ja on valunut seinään. Se on valunut koko seinän alas ja tullut ulos ryömintätilaan. Olen avannut seinän yläkerrassa ja voin todeta, että se on jatkunut jonkin aikaa, koska siellä on kosteutta ja homevaurioita. Arvioin, että kolme huonetta on purettava, joista 2 ovat kaakeloituja kylpyhuoneita. Tuntuu kyllä maltilliselta joululahjalta.
Haluaisin oikeastaan vain arvostaa mielipidettä tästä, jos joku on ollut samankaltaisessa tilanteessa ja miten vakuutusyhtiö on käsitellyt asian.
Talo on suhteellisen uusi, vuodelta 2012. 1,5-kerroksinen, rakennettu ryömintätilan päälle. Talo rakennettiin talotehtaassa osissa, jotka asensi paikalleen rakennusyritys, joka myös viimeisteli talon ulkopuolelta.
Näen, että vesivuoto alkaa räystäältä. Olen porannut reiän kattokipsiin ja katto on kuiva. Täällä on viime aikoina ollut voimakasta tuulta ja paljon sadetta. Joten yksi teoria on, että räystäskourut on asennettu väärin. Ne kallistuvat keskelle. Vettä on kertynyt räystäskouruun ja puhallettu kattoaukkojen kautta räystään alle.
Olen ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöön, joka sanoo, että meidän pitäisi kutsua tarkastaja, joka toteaa vahingon alkuperän. Mutta kun puhun vakuutustyypin kanssa, hän sanoo, että kyseessä on todennäköisesti rakennusvirhe, ja silloin rakennuttajan vastuuvakuutuksen pitäisi kattaa.
Rakennusfirma on mennyt vararikkoon useita vuosia sitten...
Pitäisihän sinun vakuutuksesi kuitenkin kattaa...
Aivan turhaa olla vakuutusyhtiö, jos he eivät auta tässä tilanteessa.
Ei, se ei ole mikään tyypillinen talo, suunniteltu arkitektin toimesta. Siinä on hyvin lyhyt räystäskouru, joka saattaa ulottua jonkin verran seinän yli. Muistan, että isäni oli aika skeptinen, mutta se onkin suunnittelukysymys... hitto, olisihan pitänyt kuunnella ukkoa. Räystäslista on olemassa. Kun olin tikkailla katselemassa, näin, että ränniin oli kertynyt vettä, joka oli vuotanut seinään. Huono kallistus rännillä. Tässä tulee kuva, mutta talon toiselta puolelta...
Niin, vakuutusyhtiöt mietityttävät joskus. En uskalla laskea, kuinka monta tuhatlappua maksamme heille joka kuukausi. Ja sitten kun tarvitsisi apua...
Niin, vakuutusyhtiöt mietityttävät joskus. En uskalla laskea, kuinka monta tuhatlappua maksamme heille joka kuukausi. Ja sitten kun tarvitsisi apua...
Muistuttaa talosta, joka rakennettiin "husdrömmar"-ohjelmassa. Siellä räystäs oli erittäin lyhyt ja herra Wingårdh oli erittäin skeptinen tähän.EliGum sanoi:
Ei se ole mikään tyyppitalo, arkkitehdin piirtämä. Siinä on erittäin lyhyt räystäs, joka työntyy ehkä jonkin dm:n ulos ulkoseinästä. Muistan, että isäni oli aika skeptinen, mutta se on muotoilukysymys... voisi olla parempi, jos olisi kuunnellut miestä.
Räystäslevy on olemassa.
Kun menin tikkaiden kanssa katsomaan, huomasin, että rännissä on kerääntynyt vettä, joka on vuotanut seinään. Huono kaato rännissä.
Tässä tulee kuva, mutta talon toiselta puolelta...
Joo ei vakuutusyhtiöt välillä mietityttävät. Ei uskalla laskea, kuinka monta tuhatta maksamme heille joka kuukausi. Sitten kun tarvitsee apua niin...
Mutta huolestuttavaa, että tämä pitäisi mennä rakentajan vakuutuksen piikkiin.
Todella ärsyttävää.
Mutta ongelma voi ehkä ratkaista ulkopuolelta rikkomatta liikaa sisäpuolelta? Jos ajattelee, kuinka kylpyhuoneet jne. on rakennettu.
Kyllä, ei kai kenelläkään ole kokemusta vastuuvakuutuksista? Yrityksessä, joka, käsittääkseni, ei enää ole olemassa?
Olen myös miettinyt, onko helpompaa mennä ulkopuolelta. Pystyvuoraus tekee asian hankalammaksi. Ja sitten siellä on koolaukset ja räystäslaudat.
Mutta täytyy aloittaa hankkimalla pätevä tarkastaja.
Olen myös miettinyt, onko helpompaa mennä ulkopuolelta. Pystyvuoraus tekee asian hankalammaksi. Ja sitten siellä on koolaukset ja räystäslaudat.
Mutta täytyy aloittaa hankkimalla pätevä tarkastaja.
Mielestäni räystäslevy menee hiukan liian jyrkästi alas, ne yleensä ovat hieman tiukemmassa kulmassa ylöspäin ränniä kohti. Kokeile suihkuttaa voimakkaasti katolle ja katso mitä tapahtuu rännissä, vesi voi pyöriä virrassa ja mennä levyn alle seinää kohti.
Klikkaa tästä vastataksesi