Ota huomioon kantavuus, sitten mielestäni voit poistaa maksimi syvyyden sieltä ja laittaa mahdollisimman paksun betonilaatan kaapin ulkopuolelle
Miten tarkoitat "ota huomioon kantavuus"? Minulla ei oikeastaan ole aavistustakaan, uskallanko edes poistaa seinää niin paljon, että kaappi mahtuisi
Mutta ajattelen silti, että ne 9 cm, jotka seinä on rakennettu paksummaksi verrattuna muihin seiniin, ei voi olla vaarallista poistaa? Mieluiten haluaisin tietysti upottaa koko kaapin.
Jos yläpuolella on jotain, joka tukee juuri siinä. Jos näin on, sinun pitäisi sijoittaa kaappi paikkaan, jossa voit purkaa vapaasti, kuten ikkunan alle.
Joten jos ajan suoraan yhden ikkunan alle, sen pitäisi olla "rauhallista"? Olen itsekin miettinyt, että ehkä on tyhmää ottaa se lähelle kulmaa. Minun täytyy mitata ja miettiä vähän, miten edetä. Mutta ette usko, että minun pitäisi luopua ajatuksista mahdollisen jäätymisriskin takia, koska aion sijoittaa kaapin ulkoseinään?
Suoraan ikkunan alle se siis tulee.
Aloitan poistamalla 9 cm syvyydestä, mikä vastaa ”laajennusta”.
(Kuva otettu alapuolelta)
Luuleeko te, että ”laajennus” liittyi ylimääräiseen ”eristykseen”, vai mikä voisi olla syy tähän?
Se paikka, jonka olet merkinnyt mahdolliseksi, ei ole viallinen. Se sijaitsee hieman ikkunan sivussa ja on täysin kantava siellä, reiän tulee olla 500 ja yksi kivi on 600. Jos kyseessä on ulkoseinä, niin kivi on todennäköisesti noin 300 ja ulottuu hieman reiän yli. Seuraava kivi on täysikasvuinen ja kantaa puolikkaalta pituudelta. Jos haluat vahvistuksen yläpuolelle, kaavi ura noin 12 mm ja noin 5-10 cm sisään ja aseta 1 tai 2 kpl 12 mm raudoitustankoa hieman laastin (sementti, kastele hieman ensin) kanssa, joka pitää sen/niitä paikallaan, siitä tulee kevitys, joka pitää.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.