J
justusandersson: Vierailu paikan päällä on varmasti erityisen arvokas tässä tapauksessa.
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
L
largab: On olemassa useita erilaisia esim. https://www.verktygsproffsen.se/search?keyword=betongslip Käytän matalanopeuksista kulmahiomakone, timanttihiomalaikka, huppu pölynkeräykseen, voimakas pölynimuri
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
Christian Ek
Christian Ek: Ahaa, joten riittää hyvin, että vain laittaa eteen muotolevyn siinä tapauksessa! Kiva :D
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
A
atomjohan: Hei! Olin vähän nopea valmistellessani tasoitusta keittiössä ja sahasin viereisen huoneen parkettilattiaa. Nyt viimeinen osa parkettilattiasta on ilman tukea, eli viimeiset 60 cm viimeisestä palkista. Etäisyys alalattiasta (jolla parketti on) alapohjan lautaan on noin 11 cm. Matka on noin 2 metriä. Onko jollain hyviä vinkkejä, miten tätä voisi tukea? Mietin, voisiko kiinnittää 45x95
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
H
hempularen: Jos saat tulpanin tiileen, se pysyy kuin vuori. Myös kivien välisessä laastissa. Autoin poikaani pienen Ikea-keittiön kanssa hänen asunnossaan. Siellä 40-luvun huokoiset seinät olivat toivottomia tulpata. Tulppa alkoi vain pyöriä reiässä riippumatta siitä, mitä tein. Ratkaisu oli ankkurimassa. Poraa reikä, purista massa sisään, työnnä palanen kierrevarsi reikään, ja muutaman
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
P
Pappa1986: [citat] Tarkista kosteudenmittarilla, tai voit soittaa vakuutusyhtiöön ja kysyä heidän mielipidettään. Minä olisin repinyt kaiken alas ja jos se näyttää hyvältä, asettaisin uuden katon, ei maksa jättimäisesti. Jos on kosteusvaurioita, vakuutusyhtiösi pitäisi tarkistaa se.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
S
suprapappa: Hei! Tarvitsen tehdä tukimuurin 4-6 metrin pituisena L-tuen avulla. Onko kenelläkään hintatietoa, mitä ne voivat maksaa kappaleelta. Tässä tapauksessa ajattelin käyttää 1m leveitä ja 80cm korkeita (kaivinkone, joka tekee työn, ei voi nostaa raskaampaa pienellä koneellaan). Näiden hinta on 2309:- kpl Stenbolagetissa. Onko se kohtuullinen hinta vai voiko Tukholmasta löytää paljon
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
F
frihopper: Olen nyt asentanut peitelevyn ja se näyttää olevan HYVIN kiinni! Suuret kiitokset kaikesta avusta! Täytin aukot vaahdolla, aion siistiä myöhemmin, älä huoli! =)
19 vastausta · 9,6k lukukertaa
·
K
Karlssonede: Kiitos. Kuulostaa järkevältä, ettei ole liian pieniä paloja. Olen samaa mieltä sinun kanssasi, mutta välillä sisäinen kitsauteni puhuu. On olemassa myös pontti ja ura lyhyillä sivuilla sovittamista varten, ja jos ne sahataan, ne ovat sitten vain käyttökelpoisia loppupaloina (en tiedä, onko se ongelma :-) ) Ovi on ollut jo pitkään (edellinen omistaja) tukittu kipsillä kummaltakin
2 vastausta · 902 lukukertaa
Dowser4711
Dowser4711: Jos vuokraat lattiahiojan, yksi vinkki on *ei* vuokrata "moottoroitua kuorimaveistä" (en muista mikä se on, siitä on melkein 20 vuotta). Se on vaihtoehto, joka toimii samalla tavalla kuin tasoiteveitsesi ja on tosi hyvä, jos sinulla on betonilattia ja haluat päästä eroon suurista määristä liimaa. Se ei tukkeudu samalla tavalla kuin hioja voi tehdä, jos liima/vaahtokumi on paksua. Kun
5 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
Jante
Jante: [citat] Njää, ei niin aikaa vievää, minulla on paljon verkkoa puutarhassa ja olen asettanut verkon pylväille, piirtänyt merkin per lanka, porannut ja pujottanut pylvään hieman kallistettuna alussa. Lopetan naulaamalla hakasilla pitämään kaiken yhdessä. Leikkaa verkko niin, että se ulottuu 2-3 cm, joka menee pylvääseen ja kissahäkissä on kehys verkon kaikilla 4 sivuilla. Kuva
10 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
E
erik8308: hei, Toivottavasti tämä on oikea paikka tälle kysymykselle. Minulla on lasitettu huone, jossa on nurkka, jota olen miettinyt, kuinka ratkaista kauneimmin. Olen pohtinut monia erilaisia ratkaisuja, mutta mikään ei tunnu oikein täydelliseltä. Tarvitsen piilolistan vasemmanpuoleiseen ikkunaan. Sitten aion laittaa ranskalaisen listan ikkunoiden ympärille. Minulla on pääsy jyrsimeen, joten
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
K
knipo: Kun rakensin tallin, asensimme ensimmäisen ladon seinille H-tiheysbetonilohkoilla. (Luulen että niitä kutsutaan niin.) Onttoja betonilohkoja, jotka raudoitin ja täytin betonilla. Sitten jatkoimme lecatiileillä sen päälle. Se onnistui hyvin. Seinät eivät ainakaan hajonneet potkuista. Yksi hevosista oli sellainen, joka potki, ja seinät kestivät sen. Jos haluaa, voi aina ripustaa
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
justusandersson: OK, olen mukana. Vanhoja valurautaputkia ei yleensä ole syytä purkaa niin lyhyillä matkoilla. Ota yhteyttä betonisahaajaan. Hän voi varmasti sahata auki (vaikkakin hieman isommalla säteellä) jopa siinä, missä putket ovat.
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
C
callutwice: Hei, kokeilin paikata reikää rapatussa seinässä, missä hylly oli pudonnut, Fischers Fill Fixillä ("nestemäinen tulppa"). Sain sitten ruuvattua hyllyn suoraan paikalleen ilman tulppaa, ja se pysyy oikein hyvin. Kuitenkin todella KALLISTA. Noin 220 kr per tuubi, mikä ei riitä pitkälle, jos reiät ovat suuria)! Onko jotain halpaa vaihtoehtoa? Uskotteko esimerkiksi tämän toimivan
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
E
Extra: [bild] Tässä on piirustus siitä, miltä talli tulee näyttämään mvh exyti
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
J
justusandersson: Teräksellä ja kipsillä ongelmat pienenevät. Murheita ei pidä liioitella.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
villeg
villeg: Hieman palautetta siitä, kuinka teimme. Käytettiin 15 mm pontattu sisäpaneeli aiemmin kirjoittamani sijasta. Säilytettiin 11 mm OSB eikä lisätty lisätuentaa. Paneeli naulattiin dyckertpistoolilla urista. Tuli riittävän vakaa, joustaa hieman jos seinää tönii. Sen kanssa voimme elää :) [bild] [bild] [bild] [bild]
10 vastausta · 7,4k lukukertaa
·
L
legul: Kiitos, silloin voin nukkua rauhallisesti ja laittaa kaiken kuntoon huomenna.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
anders07
anders07: Tarvitsen korjata melko pitkän tukimuurin (25-30 m), mutta vain 20-40 cm korkean nurmikkoa vastaan, joten siihen ei kohdistu erityisen paljon painetta. Muurin tulee seisomaan betonilaatalla ja tietyt osat "betonikannattimen" päällä, jonka valan ulos laatasta. Haluan muurille melko "mehukkaaksi" paksuuden (20 cm). Ajatukseni on ensin muurata kaikki lecaharkoilla 15 cm:iin ja 5 cm matalammaksi
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
L
Lärospånet: Tuossa sanoit jotain - tuo reikä on siis vinokattoja varten! Asia on se, että sellaiset ovat jo asennettuina tänne jostain syystä - eikä kyseessä ole vinokatto - joten olen jatkanut niillä paloilla, jotka olivat jäljellä verstaassa olevassa puupinossa. Mutta silloin ei ole helppoa saada nurkkia sopimaan yhteen - he ovat onnistuneet siinä aiemmin täällä (poistin ja siirsin seinän ja
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
richardtenggren
richardtenggren: Mielestäni näitä näkee usein amerikkalaisissa/brittiläisissä rakennusohjelmissa, olen ajatellut, että ne olisivat todella käteviä tilapäisiin kiinnityksiin, mutta en ole koskaan nähnyt kaupassa.
7 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
P
psjolin: Hei Byggahus! Olen rakentamassa laajennusta pyykkituvaksi/vaatevarastoksi. Noin 5 neliömetriä. Nykyinen talo seisoo ryömintätilan perustuksella luonnonkivisokkeliin, kuvittelen, että voisi olla mahdollista valaa pari tolppaa kulmiin ja pitkille puolille. Sen jälkeen voin rakentaa loput perustasta luonnonkivellä. Ulkomitat ovat noin 2.7x1.9m. Toisella puolella käytävää/hallia on jo
0 vastausta · 830 lukukertaa
·
N
Norrlandstjejen: Hei Olen tekemässä budjetointia kesämökkirakennukselleni ja ajattelin tarkistaa hintoja Ruotsin ulkopuolelta. Kyseessä ovat ikkunat ja ovet, eristeet, levymateriaalit, keittiö, klinkkerit jne. Onko teillä vinkkejä hyvistä ja edullisista yrityksistä Baltiassa, Puolassa, Saksassa? myös muissa maissa? Olisin niin kiitollinen hyvistä vinkeistä :)
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
G
gråsten: Naapurin imeytyskaivo on myös lakannut vastaanottamasta vettä kolmesta pesäkkeestä. Sen sijaan, että käyttäisi 5500 euroa uuteen väliaikaiseen [bild] imeytyskaivoon, hän pumppaa veden kadulle odottaessaan kunnallista viemäröintiä, jonka toivomme tulevan syksyllä. Tämä tapahtuu Belgian kunnassa, jolla on alhaisin kunnallisvero. Parempi odottaa 25 vuotta viemäröinnin kanssa
25 vastausta · 18,4k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Siinä tapauksessa osb ja kipsi päälle.....
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
M
mendelsohn: [citat] Ei oikeastaan niin tärkeää, kunhan se ei ole paksu kiiltävä pmastmaali :) Haluan vain laittaa jotain, joka antaa ok kokonaisvaikutelman ja jos mahdollista myös vahvistaa tai ainakin tukea seinää.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
JLyck
JLyck: Olin ajanut upotus sahalla ja sahannut suuria ruutuja, jotka voi sitten irrottaa.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
N
nevinator: Kiitos! Katselin ympärilleni, ja luulen, että pitkät universaaliruuvit ilman plugia riittävät.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
yonna
yonna: Poistin julkaisuni, koska muistelen selittäneeni saman asian aikaisemmin ... helppoa toistaa itseään, kun on ollut forumistina niin monta vuotta kuin minä ;) TS kerkesi varmaan lukea julkaisuni joka tapauksessa. Leikattu skumgummi stuckaturia vasten. Laitoin kangasta seinälle ja skumgummi päälle ja maalasin seinän. Taitava kirvesmies, joka onnistui saamaan sileäksi ja kauniiksi katon
6 vastausta · 18,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.