2 013 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
poistanut tiiviin muovimaalikerroksen, neuvoja rappauksesta/betonista
M
mendelsohn
Estetty
· södermanland
· 313 viestiä
mendelsohn
Estetty
- södermanland
- 313 viestiä
Hei kaikki iloiset.
Huomasin jokin aika sitten joitakin vanhoja kosteusvaurioiden jälkiä kellarin osassa, jota aikaisemmat omistajat olivat käyttäneet varastona.
Hieman kohonnut kosteus juuri lattian/seinän liitoskohdassa.
Poistin paksun tiiviin maalin, se oli todella
paksu ja tiivis.
Mitä luulette, mikä rakennusmateriaali tämä oikeastaan on, vaikuttaa siltä, että se voisi olla sekä valettua että alaosastaan muurattua jollain kivellä.
Riittääkö se, että olen poistanut rappauksen ja maalin?
Osa molemmista oli maalattu suoraan ilman rappausta alla. Hemmetin työlästä hioa pois.
Mitä minun pitäisi tehdä, jotta seinä pysyy edelleen "avoinna", mutta silti lyödä päälle jotakin, joka näyttää hyvältä.
Onko mahdollista muurata jotain, mikä antaa rakenteellista etua, eli parempi lujuus ja seinän ominaisuudet, vai onko se joka tapauksessa vain ulkoinen tekijä.
Kysyn tätä, koska perustassa on paljon kiviä, osa on irronnut vuosien varrella. Irrotin osan poistaessani maalin ja rappauksen jne.
Kiitollinen vastauksista
Huomasin jokin aika sitten joitakin vanhoja kosteusvaurioiden jälkiä kellarin osassa, jota aikaisemmat omistajat olivat käyttäneet varastona.
Hieman kohonnut kosteus juuri lattian/seinän liitoskohdassa.
Poistin paksun tiiviin maalin, se oli todella
paksu ja tiivis.
Mitä luulette, mikä rakennusmateriaali tämä oikeastaan on, vaikuttaa siltä, että se voisi olla sekä valettua että alaosastaan muurattua jollain kivellä.
Riittääkö se, että olen poistanut rappauksen ja maalin?
Osa molemmista oli maalattu suoraan ilman rappausta alla. Hemmetin työlästä hioa pois.
Mitä minun pitäisi tehdä, jotta seinä pysyy edelleen "avoinna", mutta silti lyödä päälle jotakin, joka näyttää hyvältä.
Onko mahdollista muurata jotain, mikä antaa rakenteellista etua, eli parempi lujuus ja seinän ominaisuudet, vai onko se joka tapauksessa vain ulkoinen tekijä.
Kysyn tätä, koska perustassa on paljon kiviä, osa on irronnut vuosien varrella. Irrotin osan poistaessani maalin ja rappauksen jne.
Kiitollinen vastauksista
M
mendelsohn
Estetty
· södermanland
· 313 viestiä
mendelsohn
Estetty
- södermanland
- 313 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi