1 055 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Valaa talliseinä
Hevoset ovat väkivaltaisia eläimiä ja potkivat mielellään seiniä, joten ajattelin valaa noin 1200 korkean i.e. vanerilevyn leveyden.
Loppu seinästä tulee olemaan puurakennelma, eli tavallinen runkoseinä.
Laatta on 10 x 15 m ja sen kummallekin lyhyelle sivulle tulee 3 m leveä aukko.
Laatta on noin 3 vuotta vanha ja ajattelin porata siihen alas ankkureita raudoitustangolla.
Ankkureihin aion kiinnittää 2 kpl 12 mm raudoitustankoja ja taivuttaa ne kulmissa.
Kuinka paljon raudoitusta minun täytyy olla?
Kuinka vahvat säännöt varmistaakseni vanerin?
Ajattelin pitää muodon kasassa kierretangolla, M8, kuinka tiheään ne pitää asettaa?
Kuinka tiheään ulko- ja sisäpuolen tukipilarit tulee asettaa?
Kuinka paksu muurin tulisi olla, riittääkö 150 mm vai onko se liian heikko?
Muita vinkkejä ja niksejä otetaan vastaan suurella kiitollisuudella
Loppu seinästä tulee olemaan puurakennelma, eli tavallinen runkoseinä.
Laatta on 10 x 15 m ja sen kummallekin lyhyelle sivulle tulee 3 m leveä aukko.
Laatta on noin 3 vuotta vanha ja ajattelin porata siihen alas ankkureita raudoitustangolla.
Ankkureihin aion kiinnittää 2 kpl 12 mm raudoitustankoja ja taivuttaa ne kulmissa.
Kuinka paljon raudoitusta minun täytyy olla?
Kuinka vahvat säännöt varmistaakseni vanerin?
Ajattelin pitää muodon kasassa kierretangolla, M8, kuinka tiheään ne pitää asettaa?
Kuinka tiheään ulko- ja sisäpuolen tukipilarit tulee asettaa?
Kuinka paksu muurin tulisi olla, riittääkö 150 mm vai onko se liian heikko?
Muita vinkkejä ja niksejä otetaan vastaan suurella kiitollisuudella
Yksi hiljainen kysymys ennen kuin rakennat betoniseinän/sokkeli, eikö ole haitallista hevosille, jos ne alkavat potkia seinään, joka voi vahingoittaa niiden kavioita? Jos seinä on riittävän vahva, hevoset "kärsivät" kunnes ne oppivat tai pääsevät eroon potkimistavasta. Tosin minun on lisättävä, että minulla ei ole paljon tietoa hevosista yleisesti.
Kun rakensin tallin, asensimme ensimmäisen ladon seinille H-tiheysbetonilohkoilla. (Luulen että niitä kutsutaan niin.) Onttoja betonilohkoja, jotka raudoitin ja täytin betonilla. Sitten jatkoimme lecatiileillä sen päälle. Se onnistui hyvin. Seinät eivät ainakaan hajonneet potkuista. Yksi hevosista oli sellainen, joka potki, ja seinät kestivät sen. Jos haluaa, voi aina ripustaa kumimattoja.
Klikkaa tästä vastataksesi