Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Gammalthus18: [citat] Hei kiitos vastauksesta siis on vaikea arvioida seinäpintaa kaapin pitkällä puolella on hieno paitsi yksi pitkä kouru ja reunat ikkunan vieressä joka on vieressä voin liittää kuvan näkee tarkalleen missä ruokakomero tulee seisomaan missä valkoinen loppuu niin loput maalataan ensin valkoiseksi mutta pohjatyötä tarvitaan kuten sanottu on sauma koko matkan mutta sen voi hakata
FG: Onko kellari lämmitetty alla? Olisin joka tapauksessa vaihtanut eristyksen ulkoseinien läheltä, sillä vanhoissa taloissa siellä yleensä vetää. Kuvissa sahanpuru on lisäksi painunut kunnolla kasaan, joten lattioissa tuntuu kylmältä.
Alko: Sitten on pian aika muurata grilli sen raudoitetun betonilevyn päälle, jonka valimme ja asetimme rapattuun leca-alustaan viime syksynä. Katso kuva. Grillimuuri muurataan kierrätetyistä tiilistä U-muotoisesti takaosan ja molempien lyhyiden sivujen ympärille. Olen kuitenkin huomannut, että sateella vettä kertyy rapatulle lecalle betonilevyn alle, huolimatta muutaman cm ylityksestä ja
Lechuza: [bild] Terve! Aion korjata hieman vaurioita talon sokkelissa. Mihin rappaustyöhön minun pitäisi käyttää, jotta se näyttäisi mahdollisimman samalta? Olen käyttänyt Weberin sokkelimassaa kuitujen kanssa, mutta se ei näyttänyt samalta missään. Toivottavasti täällä on joku muurari :)
Petros12: Hahaha uskomatonta. Siinä oli suuri riski sortua...
justusandersson: Upea runko! Jos se on rakennettu paikalleen vuonna 1930, se on taatusti siirretty, sillä kyseessä on paljon vanhempi rakennustekniikka. Panostaisin välipohjaan, jonka runko on täysin erillinen hirsirungosta. Liimapuupilarijärjestelmä, jossa lattianiskat ovat tavallista rakennuspuuta. Sopivat mitat riippuvat hieman käytettävissä olevista korkeuksista.
C.Lundin: [citat] Kyllä, mutta happi aiheuttaa paljon suurempia ongelmia betonille kuin raudoitukselle.
KJD: Annoin lopulta periksi. Siirsin seinää ja kiinnitin koolaukset ainoastaan lastulevyyn. Se oli vaikuttavan vakaa. Kiinnitin vielä vahvistukseksi. Mukava olla miettimättä sähköjä ;).
janwide: Lopulta käytettiin koolauksia ja kipsilevyjä. Asetin 22 millimetrin paksuiset koolaukset. Etsin kattotuolit kolmoislevyn alta ja ruuvasin koolaukset niihin. Tasoitin saumat paperinauhalla, kolme kertaa. Sitten laitoin valokuvatapetin paikoilleen. Olen todella tyytyväinen!
jarviklas: Kiitos vastauksesta ja vinkeistä! Arvostan kovasti.
Hallerudsbo: On kuoppia, joissa on piikkejä alla. Meillä on noin 10 cm ja ruuvit pitivät hyvin.
MoggeS: Minulla on teräspilarit upotettuina lecaan. Seinään pitäisi laittaa rappaus ja minun täytyy nyt täyttää tyhjä tila ennen verkotusta ja rappausta. Mikä on paras? Uretaanivaahto, eristys vai jokin muu...? Ura lecassa on noin 15 cm leveä ja 15 cm syvä.
Eribe: [citat] Kiitos hyvästä vastauksesta, luotan suosituksiisi. /Erik
Wide Glide: Meidän on tarkoitus rakentaa portaat talon itäpuolelle. Suhteellisen säänsuojattu paikka. Painekyllästetty puu on helppo käsitellä ja halpaa, mutta vaatii vähän hoitoa. Muovikomposiitti voi olla hieman hankala koota ja maksaa huomattavasti enemmän, mutta on huoltovapaa. (ehkä) Onko joku rakentanut portaat muovikomposiitista ja voisi jakaa kokemuksensa? Haluamme portaat tummanharmaaksi
gedi: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan; se oli osaamattomuus joka piti lavuaarin kiinni :-) Kun tunkkasin pääni tarpeeksi syvälle kaappiin, näin kaksi tukevat pulttia, joita mattoveitselläni ei ollut todellista mahdollisuutta vastaan. Kun ne olivat poissa, lavuaarin poistaminen ei ollut enää suurempi haaste.
santa_cruze: Moi, tarvitsisin apua eräässä kysymyksessä. Kyse on siitä, että avopuolisoni veli aikoo lisäeristää yläkertansa, jossa on nyt 10 cm eristystä. Lasivillaa 70-luvulta noin, olen sanonut hänelle, että purkaa kaiken, kun hän aikoo kuitenkin tehdä tuuletuksen, jota ei ole siellä, nyt tähän ongelmaan, mielestäni hänen pitäisi lisäeristää vähintään 20 cm, jotta hän saa
Huset vid sjön: Sitten kokeilen pyöreällä reiällä ja nelikulmaisella venttiilillä. Kiitos vinkeistä.
Sonny Brannestam: Ongelma on, että Byggledaren ja snickarna ovat samat. Miten he olisivat tehneet? Jotta voin kysyä, miksi he eivät tehneet niin ja mikä heidän suunnitelmansa on saada se tiiviiksi. Pitäisikö kaikkien kattolevyjen olla paikoillaan ennen tiiveyskoetta?
Hubbe73: [citat] Ankarskruv/beslagsskruv on mitoitettu täyttämään reiät ja on valmistettu toisenlaisesta teräksen laadusta ja karkaistusta. Kiinnikkeet ovat usein CE-merkittyjä tai ETA-hyväksyttyjä yhdessä ankarskruv/naulojen kanssa.
UniktNamn123: Kiitos vastauksesta, palveluhallissa on mäntylattia. Aion poistaa yhden laudan ja katsoa, miltä se näyttää alapuolella.
xmlp3: Vaikutus riippuu hieman siitä, missä kohtaa leikkaus on kattotuolissa ja millainen kattotuoli sinulla on. Jos sinulla on "svensk takstol" ja leikkaus on lähellä tukea, se vaikuttaa enemmän. Optimaalista on, että leikkaus sijaitsee tukipalkin ja tuen välissä. Katso momenttidiagrammi: http://design.medeek.com/resources/truss/study1/attictrussanalysis.html (kuva 4) Leikkaus halutaan
Åsa Lund: Askelman pitäisi olla noin 18 cm korkea ja kahden askelnokan välimatka noin 29 cm. Silloin portaissa on mukava kulkea.
justusandersson: Kyllä, paljon työtä se on, mutta lopputulos tulee olemaan todella hyvä, kun olet lisäksi tasoittanut lattian.
jannebmw: Rakenna se kuorma-auton mittoihin! Tai hieman suurempana niin voit kuljettaa sen nosturiautolla
Krokkodriljo: Mistä voin yksityishenkilönä ostaa teräsprofiilin (kisko lattialle ja katolle) kaareville seinille? Sekä Lindab, Norgips että Knauf tarjoavat niitä, mutta mikään jälleenmyyjistä ei vaikuta pitävän niitä valikoimassaan. Tietääkö kukaan liikettä (Tukholman alueella), joka pitää nämä "hyllyssä" vai pitääkö minun pyytää joku tilaamaan niitä?
Extra: [bild] hei, mietin onko tämä tehty oikein, tämän tiiliharkon pitäisi mennä kattoon asti ja olla kantava, kuten sanottu, ainoa raudoitus, joka on olemassa, on 10 mm terästappi läpi, ei raudoitusta joka kolmannessa kerroksessa. Olen väittänyt, että tämä on väärin ja epävakaata, mutta saan kuulla, että se on tehty oikein. Voisiko joku ystävällisesti antaa minulle vastauksen, jotta
Rickard.: https://www.traguiden.se/om-tra/byggfysik/brandsakerhet/brandteknisk-dimensionering-av-trakonstruktioner/avskiljande-formaga/exempel/ Täällä voit lukea kuinka naurettavan helppoa on saavuttaa ei30 ulkoseinällä (lähes mahdotonta olla tekemättä sitä) Mutta se on hieman mielenkiintoista sinun tapauksessasi, jos ajattelee, että eristys teoreettisesti nopeuttaa paloa (ehkä? ). Ei mitään
ringen_00: [citat] Kiitos vastauksesta, joo hänen pitäisi tietää siitä, hänhän on hitsaaja ja on nähnyt palkit.. Okei pitää harkita niiden ruuvaamista yhteen, voi olla kätevämpää.
Magnus E K: Vakavat käsityöläiset pitäisi tietää, missä asbestia voi olla, erityisesti jos sitä ei esiinny "odottamattomasti". Klinkkeriliima/sauma talossa, joka on rakennettu ennen kieltoa, ei ole odottamatonta, mutta se ei tarkoita, että sitä aina on, koska se ymmärtääkseni lisättiin manuaalisesti asennuksen yhteydessä. On olemassa hyviä tapoja kunnostaa tällainen kylpyhuone (erityisesti,
justusandersson: Vierailu paikan päällä on varmasti erityisen arvokas tässä tapauksessa.