9 615 lukukertaa ·
19 vastausta
10k lukukertaa
19 vastausta
Kiinnitä muovia rautaan PL400:lla KAPEALLA liimasaumalla
Hei!
Aion asentaa Fresh intellivent 2.0:n. Kanava savuhormissa on liian suuri tuulettimelle. Vanha rautakehys on kanavan aukon ympärillä. Olen ostanut peitelevyn, joka sopii melko täydellisesti rautakehykseen ja johon voi asentaa tuulettimen. MUTTA, peitelevyä ei voi ruuvata kiinni rautakehykseen, koska laasti, joka pitää kehystä kiinni, saattaa haljeta, jos ruuvaan siihen. Siksi ajattelin liimata peitelevyn kiinni rautakehykseen. Ongelma on vain siinä, että peitelevyn urat, jotka koskettavat rautakehystä, eivät ole enempää kuin ehkä 2 mm leveitä. Voiko peitelevyn liimata kiinni niin kapeilla urilla pl400:lla, niin että se kestää tuulettimen painon? En ole kotona, joten en voi punnita sitä, enkä löydä tietoa netistä, mutta se ei paina paljon, ehkä muutama sata grammaa?
Peitelevy:
https://www.hornbach.se/shop/FRESH-Tackplatta-Intellivent-vit/8494646/artikel-detaljer.html
Tuuletin:
https://www.hornbach.se/shop/FRESH-Badrumsflakt-Intellivent-2-0-vit/5548677/artikel-detaljer.html
Aion asentaa Fresh intellivent 2.0:n. Kanava savuhormissa on liian suuri tuulettimelle. Vanha rautakehys on kanavan aukon ympärillä. Olen ostanut peitelevyn, joka sopii melko täydellisesti rautakehykseen ja johon voi asentaa tuulettimen. MUTTA, peitelevyä ei voi ruuvata kiinni rautakehykseen, koska laasti, joka pitää kehystä kiinni, saattaa haljeta, jos ruuvaan siihen. Siksi ajattelin liimata peitelevyn kiinni rautakehykseen. Ongelma on vain siinä, että peitelevyn urat, jotka koskettavat rautakehystä, eivät ole enempää kuin ehkä 2 mm leveitä. Voiko peitelevyn liimata kiinni niin kapeilla urilla pl400:lla, niin että se kestää tuulettimen painon? En ole kotona, joten en voi punnita sitä, enkä löydä tietoa netistä, mutta se ei paina paljon, ehkä muutama sata grammaa?
Peitelevy:
https://www.hornbach.se/shop/FRESH-Tackplatta-Intellivent-vit/8494646/artikel-detaljer.html
Tuuletin:
https://www.hornbach.se/shop/FRESH-Badrumsflakt-Intellivent-2-0-vit/5548677/artikel-detaljer.html
"Feta" muovit eivät yleensä kiinnisty hyvin liimalla, en tosin tiedä miten PL400 toimii. Jos liima tarttuu vain muoviin, sen pitäisi toimia.
Muuten voisit ehkä tehdä itse (tai pyytää jotakuta tekemään) suojalevyn sopivasta materiaalista, mallaa se vain käyttämästäsi muovista, jolloin voit myös poistaa jäljet ja saada suuremman kosketuspinnan liimattavaksi.
Muuten voisit ehkä tehdä itse (tai pyytää jotakuta tekemään) suojalevyn sopivasta materiaalista, mallaa se vain käyttämästäsi muovista, jolloin voit myös poistaa jäljet ja saada suuremman kosketuspinnan liimattavaksi.
Miten tiedän, että tämä on juuri "feta" muovia?Lexington sanoi:
"Feta" muovit eivät yleensä liimaa hyvin, en tiedä miten PL400 toimii.
Jos liima kiinnittyy vain muoviin, sen pitäisi toimia.
Muussa tapauksessa voit ehkä tehdä itse (tai pyytää jotakuta tekemään) peitelevyn sopivasta materiaalista, vain mallita sen muovista, joka sinulla on, jolloin voit myös poistaa jäljet ja saada suuremman kiinnityspinnan liimaukseen.
Ostin liimalevyn, jonka voin liimata kiinni, jos peitelevy ei toimisi.
Koska tämä asetetaan seinälle ylös, on vaikea puristaa sitä kiinni puristimilla. Kuinka kauan minun täytyy painaa peitelevyä tai liimalevyä ennen kuin voin irrottaa?
Stickan56
Talon omistaja
· Roslagen
· 1 944 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
- Roslagen
- 1 944 viestiä
Olenko tulkinnut ongelman oikein, että metallikehyksen aukko on suunnilleen yhtä suuri kuin peitelevy (-muutama mm)? Siinä tapauksessa aukossa pitäisi olla runsaasti tilaa kiinnittää muutama "kisko" aukkoon levyn asettamiseksi. (Kiskoissa lainausmerkit, koska itse välttäisin puuta, jos kosteaa kylpyhuoneilmaa pitää puhaltaa ulos, jokin epäorgaaninen materiaali voisi olla sopivampaa.)
Näin sinulla voisi olla varsin suuret kiinnityspinnat liimaukselle.
Näin sinulla voisi olla varsin suuret kiinnityspinnat liimaukselle.
Laita pala liimaa kehyksen taakse sopivaan paikkaan, odota 48 tuntia ja katso, voitko irrottaa liiman kynsilläsi.F frihopper sanoi:Miten tiedän, että tämä on juuri "paksu" muovi?
Olen ostanut liimalevyn, jonka voin liimata kiinni siltä varalta, ettei se toimisi peitelevyn kanssa.
Koska tämä tulee ylhäällä seinälle, on vaikea puristaa se kiinni puristimilla. Kuinka kauan minun täytyy painaa peitelevyä tai liimalevyä, ennen kuin voin irrottaa?
Stickan56
Talon omistaja
· Roslagen
· 1 944 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
- Roslagen
- 1 944 viestiä
Ei PL400 vaan PL600.F frihopper sanoi:
- PL 400 on ilmakuivuva liuotinpohjainen rakennusliima, joka liimaa sekä ulkona että sisällä ja kiinnittyy useimpiin materiaaleihin, myös kylmiin, kosteisiin ja öljyisiin. Vedenkestävä ja pakkasenkestävä.
- PL 600 Wmax on vesipohjainen liima, jolla on maksimaalinen lujuus ja välitön tarttuvuus, mikä mahdollistaa raskaiden esineiden liimaamisen suoraan seinälle ilman tukikiinnitystä.
/Stickan
Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko, että sinulla olisi liimaa vain "urat" peitelevyssä?
Itse tarkistaisin ensin, että PL400 tarttuu kunnolla muoviin @Lexington'in kuvauksen mukaan, ja uskon, että se tekee niin.
Sen jälkeen täyttäisin PL400:lla koko tilan takana, joka voi olla kiinni kehyksessä. Maskeraa teipillä ulkopuolelta, jotta et sotke liikaa, paina peitelevy paikalleen, kiinnitä se hieman teipillä, kunnes se on kovettunut kunnolla. Sitten ei pitäisi olla mitään ongelmia kestävyyden kanssa.
Itse tarkistaisin ensin, että PL400 tarttuu kunnolla muoviin @Lexington'in kuvauksen mukaan, ja uskon, että se tekee niin.
Sen jälkeen täyttäisin PL400:lla koko tilan takana, joka voi olla kiinni kehyksessä. Maskeraa teipillä ulkopuolelta, jotta et sotke liikaa, paina peitelevy paikalleen, kiinnitä se hieman teipillä, kunnes se on kovettunut kunnolla. Sitten ei pitäisi olla mitään ongelmia kestävyyden kanssa.
Olen mennyt peltisepälle muovikehyksen kanssa ja pyytänyt levyä, jossa on suuri reikä keskellä ja tarvittavat reiät tuulettimen kiinnittämiseen, lisäksi he voivat tehdä siitä saman kokoisen kuin nelikulmainen metallikehys reiän ympärillä. Sitten olisin heittänyt muovikehyksen pois (mahdollisesti palauttanut Hornbachiin), liimannut levyn reiän päälle (PL600) ja ruuvannut tuulettimen kiinni levyyn! Kannattaa myös maalata levy mustaksi ennen kuin kiinnität sen.F frihopper sanoi:
Tarkoitin "uraa", joka on aivan reunassa kuvassa. Siksi epäilin, että se pitäisi. Mutta voiko siis rakentaa PL400:lla urien väliin peitelevyssä, eli kaikkein ulkoimman uran ja sen, joka on muutaman cm sisäpuolella, väliin?Dowser4711 sanoi:
Tarkoitatko, että sinulla olisi vain liimaa "urat" peitelevyssä?
Itse tarkistaisin ensin, että PL400 kiinnittyy kunnolla muoviin @Lexington:n kuvauksen mukaisesti, mikä minun uskoakseni se tekee.
Sitten vain täytetään PL400:lla koko tila takana, joka voi koskettaa kehystä.
Peitä teipillä ulkopuolelta, jotta et sotke, paina peitelevy paikoilleen, kiinnitä se vähän teipillä, kunnes se on kunnolla kovettunut. Sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia kestävyydessä.
PL400 tarttuu melko hyvin, joten sen ei pitäisi olla ongelma.
Kuivumisaika kuitenkin pitenee, mitä paksummaksi kerroksen teet. Joten varaudu 3-4 päivään ollaksesi varman päälle.
Ja kuten sanottu, suojaa alueet, joihin et halua sitä.
Vaihtoehtoisesti voit aloittaa "täyttämällä" uran kahden reunan välillä PL400:lla tai epoksilla, antaa sen "maata selällään" ja kovettua rauhassa, sitten liimata sen paikalleen valmiilla suurella tasaisella pinnalla.
Kuivumisaika kuitenkin pitenee, mitä paksummaksi kerroksen teet. Joten varaudu 3-4 päivään ollaksesi varman päälle.
Ja kuten sanottu, suojaa alueet, joihin et halua sitä.
Vaihtoehtoisesti voit aloittaa "täyttämällä" uran kahden reunan välillä PL400:lla tai epoksilla, antaa sen "maata selällään" ja kovettua rauhassa, sitten liimata sen paikalleen valmiilla suurella tasaisella pinnalla.