L
Hei kaikki iloiset,

Tässä on yksi, joka on kireä.

Tulin juuri ajatelleeksi, että aikani tuhlaama holkki ei muodosta 90 asteen kulmaa takana kuten tämä:
Puulista, jossa kaareva etuosa ja vinot reunat, näyttää olevan asentamista varten kulmassa, ei 90 asteen takaosa.
Olen käyttänyt aiemmin tuota versiota ja pystyn siihen.

Mutta nyt kohtasin tämän poikkeaman sen sijaan:
Puinen koristelista, jossa on kaksi erisuuntaista viistekulmaa, tarvitaan asennukseen seinälle ja kattoon.

Huomaa, että takapuolen kahdesta viistopinnasta vain yksi voi olla tiiviisti alustaa vasten - toinen on asetettava kulmassa.

Kysymykseni ovat:
Onko se seinää vasten, kuten yllä oleva kuva viittaa, johon pitäisi asettaa kiinni? Ja siis antaa katon saada se vinoviistetty reuna?

Sahataanko samalla tavalla kuin tavallinen holkki - eli asetetaanko saha tai jiirisaha siihen asentoon, mihin se kiinnitetään?

Minulla on epäkiitollinen tehtävä jatkaa olemassa olevaa holkkilistaa (jota en halua irrottaa, koska se tekee monimutkaisia kiemuroita toisessa päässä, kuten kääntyy suoraan ylöspäin portaikon aukossa.) Jatkoliitos suorin leikkauksin suoralla osuudella meni ok - mutta nyt kun olen kulmassa, en saa sitä kasaan - tavallinen sahausmenetelmä ei toimi (asetatan holkin viiste, jonka haluan asettaa kiinni seinää vasten, nyt tiukasti kiinni jiirisahan ohjaukseen ja sahaan ensimmäisen 45 astetta vasemmalle ja vastapuoli 45 astetta oikealle.) Mutta ei se mennyt oikein.

Miten ihmeessä se tehdään oikein? Onko tämä "muotoiltava", kuten sanotaan - eli veistettävä, jotta ne voidaan yhdistää?

Ja miksi on olemassa sellainen holkki rinnakkain sen kanssa, jolla on 90 asteen takapinta?

Et kai sattunut ottamaan 135 asteen lista vinokattoa varten?

• Tykkään
RoBo ja 1 muu
  • Laddar…
L
Tuossa sanoit jotain - tuo reikä on siis vinokattoja varten!

Asia on se, että sellaiset ovat jo asennettuina tänne jostain syystä - eikä kyseessä ole vinokatto - joten olen jatkanut niillä paloilla, jotka olivat jäljellä verstaassa olevassa puupinossa. Mutta silloin ei ole helppoa saada nurkkia sopimaan yhteen - he ovat onnistuneet siinä aiemmin täällä (poistin ja siirsin seinän ja nyt pitäisi laittaa listat siihen missä rikoin) mutta se vaikuttaa olevan hirveä homma.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.