Olen tullut tämän keittiötarinan loppuun. Minulla on hitosti kysymyksiä, mutta siinä vaiheessa, jossa olen nyt remontissa, on helpointa mutta kestävää korjata seinät.

Yksi seinä on ollut ruokakomero ja avoin runko jääkaapin ympärillä, missä jääkaappi on seisonut, tulee nyt olemaan tyhjä ja siellä ei ole mitään muuta kuin betonia, missä ruokakomero on seisonut, tulee uusi samankokoisena, joten ei tarvita paljon esityötä.

Tapetti on ollut kiinni jääkaapin rungon vieressä eli on olemassa reuna, jonka olen saanut pois ainakin. Mutta miten ihmeessä betonin ja reikien suuvalmistelu tehdään mahdollisimman sileäksi maalausta varten? Kipsi, kittaus, hausfix vai mikä on sopivinta ja suhteellisen nopeaa ja helppoa?

Jos aiot vain täyttää pieniä reikiä, olisin valinnut husfixin ja sitten hionut/maalannut.
Jos tarvitset nostaa pinnan tasoa muutamalla millimetrillä, olisin levittänyt tasoitetta, hionut ja maalannut.
Jos kyseessä on suurempia epätasaisuuksia tai siirtymä eri materiaalien välillä, olisin levittänyt 10mm kipsilaastin kuituverkon kanssa, sitten rapsinut/peittänyt/hionut ja maalannut.

Onnea matkaan.

X xLnT sanoi:
Jos aiot täyttää vain pieniä reikiä, valitsisin husfixin ja hioisin/maalaisin sen jälkeen.
Jos tarvitset rakentaa jonkin millimetrin, tasoittaisin leveämmällä massalla, hioisin ja maalaisin.
Jos on suurempia epätasaisuuksia tai eri materiaalien välillä, levittäisin 10 mm kipsilaastia kuituverkon kanssa, sitten vetäisin/tasottaisin ja maalaisin.

Onnea matkaan.
Hei kiitos vastauksesta siis on vaikea arvioida seinäpintaa kaapin pitkällä puolella on hieno paitsi yksi pitkä kouru ja reunat ikkunan vieressä joka on vieressä voin liittää kuvan näkee tarkalleen missä ruokakomero tulee seisomaan missä valkoinen loppuu niin loput maalataan ensin valkoiseksi mutta pohjatyötä tarvitaan kuten sanottu on sauma koko matkan mutta sen voi hakata pois ainakin ..

• Seinä, jossa avolänsä ja putket vieressä, muuten maalattavassa kunnossa.
  • Huoneen nurkka, jossa on vaaleaksi maalattu alue seinässä, katossa näkyy korjattava kohta, ja oikealla ikkuna verhoineen.
  • Seinä, jossa on laikkuja ja verho ikkunan vieressä. Näkyy putkia ja epäyhtenäinen maalipinta.
  • Vanhan tapetin ja maalatun seinän raja, betonipinta ja katto nurkassa, jossa näkyy remontoitava alue keittiössä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.