Hej!
Olen alkanut innostua rakentamaan parveketta osan terassistamme päälle. Nykyään on pieni parveke, joka puretaan ja korvataan isommalla. Se rakennetaan talon sisänurkkaan, joten kaksi kiinnityspistettä tulee seinään. Leveydeksi on ajateltu 5100 mm ja syvyydeksi 2700 mm. Haluan vain yhden tolpan parvekkeen ulkokulmaan, joten siitä tulee kantopalkki, jonka jänneväli on 5100 mm. Riittääkö liimapuupalkki, jonka mitat ovat 90x315 kantopalkiksi, sekä liimapuupylväs, jonka mitat ovat 115x115 ulkokulmassa?
90x315 pitäisi riittää. En ole laskenut taipumaa, mutta hyötykuorma 3,5 kN/neliömetri plus lumikuorma 3 kN/neliömetri on sinänsä todellista ylimitoitusta. Pilarin voi olla 90x90.
Hei minulla on samanlainen projekti, parveke sisäkulmassa tolpan kanssa. 4 m jänneväli ja 3 m syvyys. Mietin, voisinko käyttää 2 kpl 45x220x4000 rakennuspuuta kantavaksi palkiksi? Jos 2 kpl 45x220x4000 ei riitä, riittäisikö 56x315x4000 vai mitä mittoja kantavalle palkille minun pitäisi käyttää mielestänne?
Hei, nyt olen päättänyt laajentaa parvekkeen pinta-alaa. Mietin, minkä ulkoisen kantavan palkin minun pitäisi valita. Katsokaa kuvaa. Kiitos kaikista vastauksista.
minulle suositeltiin ottamaan 270X90 kantavaksi palkiksi, joka kantaa paljon enemmän kuin ulkosyrjän palkki tulee tekemään. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Mukavaa päivää.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.