Hei! Minä olen Benjamin ja olen uusi täällä foorumilla. Toivottavasti ketjuni on oikeassa paikassa kaikkien kategorioiden joukossa.

Etsin apua uuden välipohjan rakentamisessa, materiaalivalinnassa, rakennustekniikassa, kustannustehokkuudessa ja hyvässä lopputuloksessa.

Aloitan lyhyellä esittelyllä: muutama vuosi sitten ostimme puolisoni kanssa vanhan Norbottenin tilan Tornionlaaksossa. Talo oli autiona niin kauan kuin muistan. Ainoa osa talosta, joka voitiin säästää, on hirsirunko, kaikki muu on kunnostettava. Tähän mennessä olemme nostaneet ja oikaisseet talon, valaneet uuden "kantbalk":n ja rakentaneet uuden kattolyhdyn, vaihtaneet ulkokaton ja purkaneet kaiken sisäpuolelta. Talo on pystytetty tälle paikalle vuonna 1930, mutta historioiden mukaan se on siirretty tänne.

Nyt on aika uudelle välipohjalle, mutta en ole täysin varma, mitä materiaaleja ja rakennustekniikkaa käyttää. Liitän mukaan piirustuksia/kuvia ja toivon saavani apua alkuun pääsemiseksi.

Alkuperäinen ajatukseni oli käyttää kertopuupalkkia (siniset katkoviivat piirustuksessani) ja sitten naulata niiden väliin, mutta pää ei keksi enempää. Olen avoin kaikille ehdotuksille. Tärkeintä on, että lopputulos on hyvä, sitten kustannukset, ja plussaa (ei välttämätön) olisi, jos palkkeja ei tarvitsisi nähdä alemmasta kerroksesta.

• Käsin piirretty pohjakuva rakennusprojektista, jossa on mitat punaisella ja katkoviivoin piirrettynä kertopalkkien paikat. Mukana pohjoisnuoli.
  • Vanha hirsitalo, sisätilat purettu, lattia osittain paljastettu, seinät hirsipinnalla, avonaiset ikkunat, yläosassa puinen katto.
  • Vanha hirsitalo sisätiloiltaan; seinät paljasta hirttä, ikkunat kahdessa kerroksessa, keskeneräinen lattia. Rakennusprojekti käynnissä.
  • Tykkään
guggen
  • Laddar…
Upea runko! Jos se on rakennettu paikalleen vuonna 1930, se on taatusti siirretty, sillä kyseessä on paljon vanhempi rakennustekniikka. Panostaisin välipohjaan, jonka runko on täysin erillinen hirsirungosta. Liimapuupilarijärjestelmä, jossa lattianiskat ovat tavallista rakennuspuuta. Sopivat mitat riippuvat hieman käytettävissä olevista korkeuksista.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.