4 154 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Palosuojaus EI30 ulkoseinässä
Hei, minun attefallshus sijoittuu lähemmäs naapuria kuin 8 m (n. 7 m), joten sen on täytettävä EI30 boverketin sääntöjen mukaisesti.
Suunniteltu rakenne on:
21 mm ulkoverhouspaneeli
28 mm rimalauta
4,5 mm tuulensuojalevy, cembrit tai vastaava, tai 9 mm (en osaa tulkita palovaatimuksia siitä)
120 mm koolaukset eristettynä n. 80 mm polyuretaanivaahdolla
11 mm sisäpaneeli
Kuinka teen tästä rakenteesta EI30 helpoimmalla tavalla?
Olettaisin, että on myös otettava huomioon räystäät jne.? Nyt tämä on päätyseinässä, joten mahdolliset levyt voin nostaa aivan ylös asti.
Kiitos etukäteen vastauksesta.
Suunniteltu rakenne on:
21 mm ulkoverhouspaneeli
28 mm rimalauta
4,5 mm tuulensuojalevy, cembrit tai vastaava, tai 9 mm (en osaa tulkita palovaatimuksia siitä)
120 mm koolaukset eristettynä n. 80 mm polyuretaanivaahdolla
11 mm sisäpaneeli
Kuinka teen tästä rakenteesta EI30 helpoimmalla tavalla?
Olettaisin, että on myös otettava huomioon räystäät jne.? Nyt tämä on päätyseinässä, joten mahdolliset levyt voin nostaa aivan ylös asti.
Kiitos etukäteen vastauksesta.
Se saattaa riittää, mutta en ole täysin varma. Mutta jos on mahdollisuus laittaa kivivillaa skummin sijaan (tai onko se ehkä sama palonkestävyys?) ja sitten kipsi- tai puulevy sisäpuolelle, niin olet varmasti turvassa.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
https://www.traguiden.se/om-tra/byg...rakonstruktioner/avskiljande-formaga/exempel/
Täällä voit lukea kuinka naurettavan helppoa on saavuttaa ei30 ulkoseinällä (lähes mahdotonta olla tekemättä sitä)
Mutta se on hieman mielenkiintoista sinun tapauksessasi, jos ajattelee, että eristys teoreettisesti nopeuttaa paloa (ehkä? ). Ei mitään hajua, miten lasketaan silloin.
Täällä voit lukea kuinka naurettavan helppoa on saavuttaa ei30 ulkoseinällä (lähes mahdotonta olla tekemättä sitä)
Mutta se on hieman mielenkiintoista sinun tapauksessasi, jos ajattelee, että eristys teoreettisesti nopeuttaa paloa (ehkä? ). Ei mitään hajua, miten lasketaan silloin.
Klikkaa tästä vastataksesi