2 575 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Ruuvit/tulpat kipsiseinässä harvalla paneelilla ja muovilla takana
Hei, minulla on kipsilevy seinä, jossa on harvalaudoitus/ilma takana ja sitten muovia sen takana (sekä eristys takana). Kuinka pitkä ruuvi pitäisi olla, jotta se kiinnittyy kipsiin mutta ei riskeeraa muovin lävistämistä? Kipsi 13 mm, harvalaudoitus 28 mm. Sitten voisin käyttää ruuvia, joka on 13 + noin 22 = 41, jolloin minulle jää noin 5 mm marginaalia? Pitäisikö ajatella niin? En halua ottaa riskiä tehdä reikää muoviin. Lisäksi ihmettelen, laajeneeko itse tulppa syvyyssuunnassa niin, että se vie enemmän syvyyttä kuin ruuvi ruuvattaessa, mikä voi vahingoittaa muovia? Jos sen sijaan ruuvaa harvalaudan tolppaan, pitääkö silti huolehtia mahdollisesta reiästä muovissa kyseisen tolpann/harvalaudoituksen takana?
Ei voi kiinnittää asioita kipsilevyyn muovitulpalla. Ei pitäisi kiinnittää asioita puurunkoon (glespanel här) tulpalla.
Jos voit ruuvata harvalaudoitukseen, tee se, käytä tavallista puuruuvaa ja silloin ei ole väliä, jos lävistät muovin. Jos et voi tehdä niin, sinun täytyy käyttää kipsiankkuria/expanderia.
Yleisesti ottaen en huolestuisi pienestä reiästä muovissa, se on joka tapauksessa epätiivis monessa kohdassa.
Jos voit ruuvata harvalaudoitukseen, tee se, käytä tavallista puuruuvaa ja silloin ei ole väliä, jos lävistät muovin. Jos et voi tehdä niin, sinun täytyy käyttää kipsiankkuria/expanderia.
Yleisesti ottaen en huolestuisi pienestä reiästä muovissa, se on joka tapauksessa epätiivis monessa kohdassa.
Klikkaa tästä vastataksesi