Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Bogge2: Nopea kysymys, voiko puhdistaa suoraan kalkittuja seiniä (se on oikeasti kotitekoista kalkkia eikä sisällä muita kemikaaleja). En ole kovin innostunut pesemään kalkkia ennen. Ajattelin käyttää c-laastia enkä kalkkilaastia. Tietääkö joku, tai luulee tietävänsä?
hordak: Hei! Aion aloittaa puutarhahuoneemme rungon pystyttämisen, ja harmikseni olen havainnut, että rappausseinä on melko epätasainen. Seinän vieressä oleva pilari saa 5-6 cm aukon yläosassa, kun se on asetettu paikalleen. Kysymys onkin, mikä olisi paras ratkaisu tähän, jotta siitä tulisi lopulta siisti. Olen sulkenut pois vaihtoehdot poistaa rappausta, jossa se on liian paksu (alhaalta),
clain: [citat] No, ehkä huolehdin tarpeettomasti. Tämä muuttuu ehkä todella nopeasti ja helposti.. :D(y) Minulla on myös tällainen eristys, joten minun ei tarvitse rakentaa kehystä... [bild] https://mmfroland.se/produkt/isolering-inkl-montage-20-fot/
Briaxxm: Jos kipsilevyt ovat maalattuja, ovat kipsipahvin kuidut luultavasti jo kyllästyneet kuivuneella maalilla eikä niiden pitäisi pystyä imemään mainittavaa määrää kosteutta. Mielenkiintoinen kysymyksenasettelu kuitenkin.
surris: 20cm ei pitäisi olla ongelma. Voit vaihtaa doorin yläpuolella ja jakaa painon kuten ennen.
Galten: Pieni päivitys: Sähköasentaja oli täällä ja poisti kaiken, mikä oli suoraan hengenvaarallista. Olen suihkuttanut eristysvaahtoa viemäriin ja aion valaa ne kiinni, kun vaahto on kovettunut. On hieman ikävä näky katsoa alas tuhansia matoja viemärissä. Oletan, että se on täysin normaalia? Olen purkanut pois 20 m2 laatoitusta yhdestä huoneesta, ja laattojen alla oli joissakin
Fredrik Z: Hejsan, Asun Myresjöhus-talossa 50-luvun alusta, olen äskettäin muuttanut sisään ja minulla on hieman pohdintoja seinän purkamisesta. Haluan purkaa piirustuksen ja liitettyjen kuvien mukaan. Kattotuolit ja lankut (jotka eivät ole osa kattotuoleja) ovat noin 70x170 ja sijaitsevat vuorotellen noin 500 mm välein. Yläpuolinen ullakko on kylmä ullakko, ja edellinen omistaja on osittain
JoachimLö: Kiitos hienoista kuvista, näyttää todella hyvältä. Jos asennamme listat uudelleen, se on ehdottomasti sinun mallisi. Tällä hetkellä kamppailemme poistamalla maalia palkeista, ne on maalattu punaisella öljymaalilla ja yritämme saada ne puhtaaksi puupinnalle. Suuri työ, mutta olemme lähestymässä puupintaa YHDESSÄ parressa nyt 2 päivän työn jälkeen Sinun mustat parresi
Albatron: Hei! Idioottimaisesti annoin remontoida vintin poistamalla tukipalkit ja korvaamalla ne toisella tukirakenteella. Henkilö (yksityisyrittäjä), joka teki tämän, ei ole tavoitettavissa ja nyt tarvitsen remontin kantavuuden tarkistamisen. Tarvitsisin luultavasti rakennesuunnittelijan. Olisin erittäin kiitollinen, jos joku voisi antaa vinkin siitä, kenet voisi palkata. Asun Malmö-alueella.
webtomten: Talo on rakennettu vuonna 2012, joten ovi on 7 vuotta vanha. Pitkän tutkimisen jälkeen tänään alan myös epäillä, että ovenlehti on vääntynyt. Joten täytyy ehkä yrittää tiivistää lisälistalla ja toivoa, että se auttaa.
byggarätt: [citat] Jos teet lego- ja pahvipaloja, näet, miten voit yhdistää katot... Eleganttia on, miten yhdistät talon autotalliin ja saat autotallille kylmän ulkokaton, jotta voit suojautua paremmin lumiongelmilta.
nova383: Hei. Ostin eräänlaisen rakennussarjan, jossa eristeet ovat asentamattomina. Kulmien sisään tuli laatikko. kulmalaatikko? Joka tapauksessa päätin eristää sen myöhemmin, kun katto on paikoillaan ja se on kuivunut. Minulla on (mitä tiedän) 2 vaihtoehtoa - 1- irrottaa muutamia paneeleita ja laittaa sisään jäykkiä tai lasivillaa ulkopuolelta, sitten kiinnittää kulmat takaisin. 2-
vanpire: En tiedä, kuinka suuri riski on, että kipsi kastuu rappauksen takia, mutta yksi idea olisi laittaa sellaiset listat ulkokulmiin kipsiseinälle, jotka kastellaan ja liimataan kiinni. Jos leikkaat pois puolet sivusta ja sitten kiinnität sen alaosaan kipsiin, saat hieman suojaa kipsille, kun rappaat, ja sitten voit tasoittaa niin, että saat siistin sauman. Vain yksi idea.
justusandersson: Se on ennen kaikkea ilta-aurinko, jota halutaan terasseille, mikä kesäisin tarkoittaa melkein luoteista. En näe varjostumisriskiä. Eteläaurinko on sitä paitsi korkealla. Onnistunut laajennus vaatii sekä rakennusmäärien että mahdollisen pohjaratkaisun kokeilua. On erittäin helppoa tehdä merkityksettömiä laajennuksia, jotka pilaavat yhtä suuren alan kuin ne tuovat lisää.
Kultypjämt: [citat] Mahtavaa! Tasoittamisen suhteen ei ole huolta, tasoitan myös tavallisen kipsin minimoidakseni viistovalon ;)
Albireo: [citat] Todella mielenkiintoinen ehdotus. Mitä enemmän olen katsonut ratkaisua, sitä paremmalta se vaikuttaa. Kaikki vesi kerääntyy "ränniin" ja sen myötä aluskatto pysyy todennäköisesti "puhtaampana". Jos haluaa puhdistuksessa käyttää "puutarhaletkua", sekin toimii paremmin selkeän rännin kanssa. Pelti vaikuttaa myös käsitellyltä niin, ettei synny galvaanisia virtoja pellin ja
pert_: [citat] Ehdottomasti, en tarkoittanut niin. Paska pysyy kuin peruskallio.
Plupp 170879: Muista leikata viiste pois levyistä, jotka kohtaavat kulmassa, jos haluat välttää paljoa tasoitusta. Sama asia, kun liityt ikkunan tai oven aukkoon.
cazet: pieni ajatus, voiko käyttää renoveringstapet katossa sen sijaan että tasoittaisi?
Sweedbanana: Kiitos teille, jotka olette vastanneet tähän mennessä, erityisesti Justus!
Daniel 109: Toinen osa ei ole hylsysruuvi. Se on koneenruuvi, jossa on iso tasainen pää.
Ahm.s: [citat] Miten liimaat nauhan märkään kosteaan kittiin? Vai odotetaanko ensin, että ensimmäinen kitti kuivuu ja sitten liimataan paperinauha siihen? Kiitos etukäteen vinkeistä..Olen uusi..
Johnny Viking: [citat] Kirjoitit sisäpuiden olevan 69 mm. Mutta se on luultavasti 45x70 runko, joka mahdollisesti on kutistunut ajan myötä. Joten osta se runkopuiksi. Sitten 13 mm kipsi sen päälle. Tarkkaa vastaavuutta nykyiseen seinään et varmaankaan saa. Se on tasoitteen tarkoitus. Levittele tasoitetta vähintään 30 cm leveälti yli saumojen niin epätasaisuudet häviävät paremmin.
Pirps: Olemme ostaneet asunnon vuonna 1928 rakennetusta talosta ja suunnittelemme purkaa seinän ruokasalin ja keittiön välistä. Se ei ole kantava, joten sen ei pitäisi aiheuttaa ongelmaa. Ajattelimme kokeilla tehdä sen itse, emme ole koskaan aiemmin purkaneet seinää itse, mutta olemme olleet paikalla kun se on tehty. Lattia on tarkoitus purkaa ja vaihtaa koko asunnossa, joten meidän ei tarvitse
Gammelnörden: Älä pilaa sellaista arvonnostavaa alkuperäistä yksityiskohtaa asunnossa, jossa et todennäköisesti tule asumaan loppuelämääsi. Anna valmistaa sen sijaan koristeellinen näyttö, kuten esim. messinkisuoja mutta isompi. [bild]
PNO: No, levy ei putoa alas, jos se nyt määritellään "kaatumiseksi". Mutta jos on pienikin huono kontakti levyn ja säännön välillä, ruuvi menee suoraan levyyn. Pahimmassa tapauksessa sen jälkeen kun olet jo tasoittanut ja maalannut. Osta oikeat kipsilevyruuvit, niin vältät paljon vaivaa myöhemmin. Ei tasoittaminen niin hauskaa ole.
[old rusty]: Vesilukko viittaa ju siihen kyllä.. Mielestäni myös putkien kuvaaminen ja mukana tuleva mittaaminen lattian alla voi olla hyvä ajatus.