Kuinka minun kannattaa parhaiten tukkia tämä, missä sisäovi aiemmin oli, siten että estän parhaiten halkeamien syntymisen maalauksen jälkeen? Puurunko on noin 69mm leveä, joten en voi käyttää 70x45 rungon rakentamiseen, eikö niin?

Entinen oviaukko, jossa on osittain rakenteilla oleva puurunko. Puurungossa naula ja vanhan oven jälkiä. Taustalla huone näkyvissä.
 
  • Tykkään
Rudolf1
  • Laddar…
P
Ehdottomasti parasta tulee, jos sahaa bef-saumaa keskeltä koolinkien kohdalla, muuten teräsranka tai hyvin kuivattu puu(y)
 
Tss sanoi:
Aivan paras on, jos sahaa bef levysauman keskelle palkkia, muuten metalliprofiili tai hyvin kuivattu puu(y)
Jos sahataan kipsisauma palkin keskelle, voiko kehikon jättää tekemättä? Riittääkö pelkät poikittaispalkit? Miten kipsistä sahataan parhaiten, käsisirkkelillä?

Kuitukipsistä sain myös vinkin, onko se hyvä?
 
Viimeksi muokattu:
P
J Julamannen sanoi:
Jos leikkaa kipsisauman keskelle palkkia, voiko välttyä tekemästä kehystä? Riittääkö vain lyhyet tuet? Miten kipsistä leikkaaminen onnistuu parhaiten, sirkkelillä?
näytti ensin lastulevyltä! kipsiä voi leikata kipsiveitsellä (katkaistavalla terällä) hieman työskennellen, voi leikata, mutta se pölyää äärettömän paljon! Palkki lattialla ja pystytuki keskellä.
 
Mietin, että leikkaat 2 cm kummaltakin puolelta ja käytät sitten vain poikkipuita. Käytä tavallista sahaa. Se pöllyää vähän, mutta ei niin kovasti.

Sitten mitä tulee jakajiin, viistä reunat missä kipsi kohtaa. Käytä paperinauhaa siellä, missä tasoitat ensin, laita sitten paperinauha ja viimeistele tasoite. Tämä todella auttaa estämään halkeamia.

Olen kuitenkin saanut hyviä tuloksia myös tavallisella kuitunauhalla (verkko). En usko, että kyseessä on paikka, joka liikkuu erityisen paljon. Yleensä talojen kulmat liikkuvat vuodenaikojen mukaan.
 
P
Johnny Viking Johnny Viking sanoi:
Mietin, että tekisin kuten sinä ja lyhentäisin 2 cm kummaltakin puolelta ja sitten käyttäisin vain lyhyempiä paloja. Käytä tavallista sahaa. Se pölisee hieman, mutta ei niin hirveän paljon.

Sitten mitä tulee levittäjiin, viistä reunat, missä kipsilevyt kohtaavat. Käytä sitten paperinauhaa ensin kitin kanssa, laita sitten paperinauha ja viimeistele kittaus. Tämä auttaa todella pitämään halkeamat poissa.

Olen kuitenkin saanut oikeastaan hyvän tuloksen tavallisella kuitunauhalla (verkolla) myös. En usko, että se on paikka, joka liikkuu erityisen paljon. Tavallisesti se on talojen kulmat jne., jotka liikkuvat vuodenaikojen mukaan.
tarkoitin, että sirkkelillä sahaaminen pölisee! käsisahaaminen tukia vasten onnistuu kyllä, ei täysin helppoa kuitenkaan :D
 
Tss sanoi:
tarkoitin, että sirkkeli pölyää! Käsisahaus onnistuu kyllä vasten kakkosnelosta, ei tosin ole erityisen helppoa :D
Kyllä, tuon virheen on tehnyt. Pölyää helvetisti haha :D
 
  • Tykkään
Julamannen
  • Laddar…
Okei. Kuulostaa hyviltä ideoilta kaikki.

Seinä on tarkalleen 95 paksu, onko se 70x45 kortlingit ja kipsilevy sitten?
 
  • Tykkään
clejstiger
  • Laddar…
J Julamannen sanoi:
Okei. Kuulostaa hyvältä ideoilta kaikki.

Seinä on tarkalleen 95 paksu, onko se 70x45 runkojasi ja kipsiä sitten?
Kirjoitit sisäpuiden olevan 69 mm. Mutta se on luultavasti 45x70 runko, joka mahdollisesti on kutistunut ajan myötä. Joten osta se runkopuiksi. Sitten 13 mm kipsi sen päälle.

Tarkkaa vastaavuutta nykyiseen seinään et varmaankaan saa. Se on tasoitteen tarkoitus.
Levittele tasoitetta vähintään 30 cm leveälti yli saumojen niin epätasaisuudet häviävät paremmin.
 
  • Tykkään
Julamannen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.