6 275 lukukertaa ·
8 vastausta
6k lukukertaa
8 vastausta
Sulje sisäovi
Jos sahataan kipsisauma palkin keskelle, voiko kehikon jättää tekemättä? Riittääkö pelkät poikittaispalkit? Miten kipsistä sahataan parhaiten, käsisirkkelillä?Tss sanoi:
Kuitukipsistä sain myös vinkin, onko se hyvä?
Viimeksi muokattu:
näytti ensin lastulevyltä! kipsiä voi leikata kipsiveitsellä (katkaistavalla terällä) hieman työskennellen, voi leikata, mutta se pölyää äärettömän paljon! Palkki lattialla ja pystytuki keskellä.J Julamannen sanoi:
Mietin, että leikkaat 2 cm kummaltakin puolelta ja käytät sitten vain poikkipuita. Käytä tavallista sahaa. Se pöllyää vähän, mutta ei niin kovasti.
Sitten mitä tulee jakajiin, viistä reunat missä kipsi kohtaa. Käytä paperinauhaa siellä, missä tasoitat ensin, laita sitten paperinauha ja viimeistele tasoite. Tämä todella auttaa estämään halkeamia.
Olen kuitenkin saanut hyviä tuloksia myös tavallisella kuitunauhalla (verkko). En usko, että kyseessä on paikka, joka liikkuu erityisen paljon. Yleensä talojen kulmat liikkuvat vuodenaikojen mukaan.
Sitten mitä tulee jakajiin, viistä reunat missä kipsi kohtaa. Käytä paperinauhaa siellä, missä tasoitat ensin, laita sitten paperinauha ja viimeistele tasoite. Tämä todella auttaa estämään halkeamia.
Olen kuitenkin saanut hyviä tuloksia myös tavallisella kuitunauhalla (verkko). En usko, että kyseessä on paikka, joka liikkuu erityisen paljon. Yleensä talojen kulmat liikkuvat vuodenaikojen mukaan.
tarkoitin, että sirkkelillä sahaaminen pölisee! käsisahaaminen tukia vasten onnistuu kyllä, ei täysin helppoa kuitenkaanJohnny Viking sanoi:
Mietin, että tekisin kuten sinä ja lyhentäisin 2 cm kummaltakin puolelta ja sitten käyttäisin vain lyhyempiä paloja. Käytä tavallista sahaa. Se pölisee hieman, mutta ei niin hirveän paljon.
Sitten mitä tulee levittäjiin, viistä reunat, missä kipsilevyt kohtaavat. Käytä sitten paperinauhaa ensin kitin kanssa, laita sitten paperinauha ja viimeistele kittaus. Tämä auttaa todella pitämään halkeamat poissa.
Olen kuitenkin saanut oikeastaan hyvän tuloksen tavallisella kuitunauhalla (verkolla) myös. En usko, että se on paikka, joka liikkuu erityisen paljon. Tavallisesti se on talojen kulmat jne., jotka liikkuvat vuodenaikojen mukaan.
Okei. Kuulostaa hyviltä ideoilta kaikki.
Seinä on tarkalleen 95 paksu, onko se 70x45 kortlingit ja kipsilevy sitten?
Seinä on tarkalleen 95 paksu, onko se 70x45 kortlingit ja kipsilevy sitten?
Kirjoitit sisäpuiden olevan 69 mm. Mutta se on luultavasti 45x70 runko, joka mahdollisesti on kutistunut ajan myötä. Joten osta se runkopuiksi. Sitten 13 mm kipsi sen päälle.J Julamannen sanoi:
Tarkkaa vastaavuutta nykyiseen seinään et varmaankaan saa. Se on tasoitteen tarkoitus.
Levittele tasoitetta vähintään 30 cm leveälti yli saumojen niin epätasaisuudet häviävät paremmin.
Klikkaa tästä vastataksesi
