15 092 lukukertaa ·
15 vastausta
15k lukukertaa
15 vastausta
Kittaus Fermacell kuitukipsilevyillä
Sivu 1 / 2
Hei!
Onko kukaan täällä foorumilla käyttänyt Fermacell-kuitukipsiä ja miten olette tasoittaneet niitä? Nämä levyt eivät ole niin helppoja löytää ja vielä vaikeampaa on löytää niiden suositeltuja tuotteita tasoitukseen tai liittämiseen. Voiko käyttää tavallisten kipsilevyjen tuotteita (karkea tasoite, hieno tasoite jne.) ja tuleeko tuloksesta yhtä hyvä?
Kiitos etukäteen.
Onko kukaan täällä foorumilla käyttänyt Fermacell-kuitukipsiä ja miten olette tasoittaneet niitä? Nämä levyt eivät ole niin helppoja löytää ja vielä vaikeampaa on löytää niiden suositeltuja tuotteita tasoitukseen tai liittämiseen. Voiko käyttää tavallisten kipsilevyjen tuotteita (karkea tasoite, hieno tasoite jne.) ja tuleeko tuloksesta yhtä hyvä?
Kiitos etukäteen.
Jos haluat olla tarkka, käytä sitä tasoitetta, jota valmistaja suosittelee.
Jos löydät jälleenmyyjän, jolla se on hyllyssä, tarkista huolellisesti, ettei sen säilyvyysaika ole umpeutunut.
Fermacell ilmoittaa säilyvyydeksi 1 vuoden, luulen että se oli niin, mutta se on hyvin epäselvästi merkitty purkkiin.
Se on numerokoodi, josta sinun täytyy käytännössä ottaa yhteyttä Fermacelliin saadaksesi selville valmistuspäivämäärän.
Täysin järjetöntä mielestäni.
Tasoite ei ole kovin kallista ja se on helppokäyttöinen, joten ei ole syytä ottaa riskiä muiden kuin suositeltujen tuotteiden suhteen, jotka saattavat lopulta osoittautua toimimattomiksi toivotulla tavalla.
Profiilisi ei kerro, missä asut, päivitä se mielellään, mutta jos asut Skånessa, voin antaa vinkkejä rakennuskauppiaista, jotka pitävät tasoitteen varastossa.
Jos löydät jälleenmyyjän, jolla se on hyllyssä, tarkista huolellisesti, ettei sen säilyvyysaika ole umpeutunut.
Fermacell ilmoittaa säilyvyydeksi 1 vuoden, luulen että se oli niin, mutta se on hyvin epäselvästi merkitty purkkiin.
Se on numerokoodi, josta sinun täytyy käytännössä ottaa yhteyttä Fermacelliin saadaksesi selville valmistuspäivämäärän.
Täysin järjetöntä mielestäni.
Tasoite ei ole kovin kallista ja se on helppokäyttöinen, joten ei ole syytä ottaa riskiä muiden kuin suositeltujen tuotteiden suhteen, jotka saattavat lopulta osoittautua toimimattomiksi toivotulla tavalla.
Profiilisi ei kerro, missä asut, päivitä se mielellään, mutta jos asut Skånessa, voin antaa vinkkejä rakennuskauppiaista, jotka pitävät tasoitteen varastossa.
Tervetuloa tänne!
Jos noudattaa heidän suosituksiaan, ensin käytetään fermacell SK tasoitetta ja sitten fermacell saumaustasoitus fermacell paperinauhan kanssa saumoissa, ja sen jälkeen koko pinnan tasoitus fermacell hienotasoitteella...
Käytin jotain levyä kylpyhuoneessa (luulen, että se oli fermacell, mutta olen hieman epävarma, koska se oli jostain Bauhausin loppuunmyynnistä...) ja käytin tavallista kylpyhuonetasoitusta ja se on edelleen seinällä (maalattu seinä)...
Mielestäni XLByggillä on ollut fermacell jossain mainoslehdessä, mutta älä kysy minä vuonna sen näin...
Jos noudattaa heidän suosituksiaan, ensin käytetään fermacell SK tasoitetta ja sitten fermacell saumaustasoitus fermacell paperinauhan kanssa saumoissa, ja sen jälkeen koko pinnan tasoitus fermacell hienotasoitteella...
Käytin jotain levyä kylpyhuoneessa (luulen, että se oli fermacell, mutta olen hieman epävarma, koska se oli jostain Bauhausin loppuunmyynnistä...) ja käytin tavallista kylpyhuonetasoitusta ja se on edelleen seinällä (maalattu seinä)...
Mielestäni XLByggillä on ollut fermacell jossain mainoslehdessä, mutta älä kysy minä vuonna sen näin...
Kiitos vastauksesta. Olen kotoisin Helsingborgista. Yritin löytää jälleenmyyjän heidän verkkosivultaan, mutta se ei antanut luetteloa. Tiedätkö, kenellä on heidän karkea- ja hienotasoite? Mitä mieltä olet heidän levyistään, pitävätkö ne Fermacellin lupaukset? Haluan kiinnittää helposti seinille, mutta samalla saada hyvän äänieristyksen.roland53 sanoi:Jos haluat olla tarkka, käytä valmistajan suosittelemaa tasoitetta. Jos löydät jälleenmyyjän, joka pitää sitä hyllyssä, tarkista huolellisesti, että kestävyys ei ole vanhentunut.
Fermacell ilmoittaa kestävyysajaksi 1 vuoden, luulen että se oli niin, mutta purkissa se on merkitty hyvin epäselvästi. Se on numerokoodi, jonka ymmärtämiseksi sinun on käytännössä otettava yhteyttä Fermacelliin saadaksesi tietoa valmistuspäivästä.
Ihan älytöntä mielestäni.
Tasoite ei ole erityisen kallista ja sen kanssa on helppo työskennellä, joten ei ole mitään syytä riskeerata toista ei-suositeltua tuotetta, joka saattaa lopulta osoittautua toimimattomaksi toivotulla tavalla.
Profiilisi ei kerro missä asut, päivitä se mielellään, mutta jos asut Skånessa, voin suositella rakennusliikkeitä, joissa tasoite on varastossa.
Kiitos! Löydän levyt useilta jälleenmyyjiltä, mutta niiden lisävarusteiden hankkiminen on paljon vaikeampaa. Haluaisin tietenkin noudattaa valmistajan suosituksia, mutta se on hieman vaikeaa, kun tuotteita ei löydy. Kun kysyy heiltä, jotka myyvät näitä levyjä, heillä ei ole aavistustakaan, toimiiko tavallinen tasoite vai ei. Monet luulivat myös myyvänsä täysin tavallisia kalliita kipsilevyjä
Kun saa sellaisia vastauksia, ei oikein luota enää siihen, mitä he sanovat. Mutta sinulla näyttää toimivan. Katsotaan, jos en löydä mitään, joudun kokeilemaan tavallisia tuotteita.
Kiitos vastauksistanne. Sain myös yhteyden Fermacelliin, ja he sanoivat, ettei olisi ongelmaa käyttää toisen merkin tasoitetta tai muuta materiaalia, jota käytetään kipsilevyjen kanssa työskentelyssä. Muillakin valmistajilla on tasoitteita, jotka sopivat paremmin kuitukipsin kanssa työskentelyyn.
Kyllä, olen myös saanut vastauksen Fermacelliltä, että muu tasoite oli Fermacellin hyväksymä, en muista nyt minkä valmistajan, MUTTA vain hienotasoitteena Fermacellin oman tasoitteen päällä, joka tulisi olla pohjana. Ilmeisesti erilaisia vastauksia riippuen siitä, kuka vastaa Fermacellillä...
PoG Södra Sandbyssa oli tasoitetta ym. varastossa.
XL Skurupissa on 900 levyä + tasoitetta varastossa.
Levy on RASKAS ja sitä on hyvä ruuvata ilman tulppaa - hyvä kantavuus.
Jos aiot työskennellä sen kanssa yksin, voin suositella 900 leveyttä - muuten se on raskasta käsitellä.
PoG Södra Sandbyssa oli tasoitetta ym. varastossa.
XL Skurupissa on 900 levyä + tasoitetta varastossa.
Levy on RASKAS ja sitä on hyvä ruuvata ilman tulppaa - hyvä kantavuus.
Jos aiot työskennellä sen kanssa yksin, voin suositella 900 leveyttä - muuten se on raskasta käsitellä.
Tuntuu siltä, että TS:llä on vähän ylämäkeä noudossa Uppsalasta, kun hän asui Helsingborgissa.
Olihan siitä jo aikaa, kun ketju oli ajankohtainen. Olisi kiva, jos TS kertoisi mitä mieltä hän oli levystä, minkä spackel:in hän valitsi ja onko hän tyytyväinen lopputulokseen.
Olihan siitä jo aikaa, kun ketju oli ajankohtainen. Olisi kiva, jos TS kertoisi mitä mieltä hän oli levystä, minkä spackel:in hän valitsi ja onko hän tyytyväinen lopputulokseen.
Puoli vuotta myöhemmin voin nyt sanoa, että tulos oli erittäin hyvä. Käytimme fermacell-levyjä suorilla reunoilla sekä seinään että kattoon. Nämä liimattiin kiinni fermacell greenline -liimalla. Kaikkien levyjen tasoituskaistelu suoritettiin sadolin-tasoitteella (hieno).
Hei!S srki sanoi:
Utelias, miltä näyttää suorat reunat, eivätkö saumat näy hyvin viistovalossa?
Hei!kapten_krok sanoi:
Levyjen saumat, joissa on suorat reunat ja ne on liimattu, eivät näy lainkaan.
Olen tarkistanut kuvat. Itse asiassa vain seinissä on suorat reunat. Kattoon käytimme levyjä, joissa on upotetut pitkät sivut. Lyhyet sivut liimattiin. Nämä tilattiin Beijeristä ja niiden saaminen kesti muutaman päivän. Jos katsot heidän orange book tai montageguide, näyttää siltä, että suoraa reunaa käytetään vain seinissä. Soita muuten Fermacelliin ja kysy, voiko niitä käyttää myös kattoon, he olivat erittäin avuliaita, kun puhuin heidän kanssaan.
Viimeksi muokattu:
Hei!S srki sanoi:Hei!
Lautojen väliin, joissa on suorat reunat ja jotka on liimattu, ei näy ollenkaan. Olen katsonut kuvia läpi. Itse asiassa suorat reunat ovat vain seinissä. Kattoon käytimme levyjä, joissa on upotetut pitkät sivut. Lyhyet sivut liimattiin. Nämä tilattiin Beijeriltä ja kesti muutaman päivän saada ne kotiin. Jos katsoo heidän oranssia kirjaansa tai asennusopasta, vaikuttaa siltä, että levyjä, joissa on suora reuna, käytetään vain seinissä. Soita muuten Fermacellille ja kysy, voiko niitä käyttää myös katossa, he olivat erittäin avuliaita kun puhuin heidän kanssaan.
Asennetaan seiniin, ehkä olin epäselvä
Soitin ja puhuin heidän kanssaan ja he suosittelivat suorat reunat, jos aikoo tehdä laajaa tasoitusta, ei ole mitään etua valita upotetuilla reunoilla.
Aion ostaa muutaman levyn ja testata ennen kuin ostan liikaa, jos on pettynyt.
Siinä tapauksessa ei ole mitään ongelmaa. Kuten sanoin, käytimme sitä koko talossa, kun remontoimme.kapten_krok sanoi:
Näiden kanssa on vähän enemmän työtä, koska ne on tasoitettava. Ne ovat myös raskaita ja pölyävät kovasti, kun niitä leikkaa. Ne ovat myös suhteellisen uusia Ruotsissa, mikä on syy siihen, että ihmiset valitsevat käyttää tavallisia kipsilevyjä. On ehdottomasti helpompaa työskennellä tavallisten kipsilevyjen kanssa.
Jälkikäteen ajatellen pidän edelleen, että se oli hyvä valinta, koska niillä on erittäin hyvä äänieristys ja ne kestävät melko paljon kuormitusta.