Hei, onko sillä merkitystä eristyskyvyn kannalta, kuinka suuri ilmaväli on eristeen ja paneelin välillä? Ajattelen tässä tapauksessa noin 25mm tai 45mm?

Olen lasittamassa olemassa olevaa terassia ja miettimässä, miten asentaa paneelin niin, että se ei mene liian kauas ulos. Minun on pakko tehdä hieman lisärunkoa, mikä tarkoittaa, että minun on käytettävä 45x45 vanhojen runkopuiden päällä. Ajattelen sitten, että voisin asettaa tuulensuojakankaan vanhan runkopuun ja uuden 45x45:n väliin ja sitten asentaa paneelin suoraan 45x45:een, sen sijaan että pitäisi laittaa ilmaväli 45x45:n päälle.

Mutta pohdin, tuleeko liian suuri väli paneelin ja eristeen välille. Eristys on enimmäkseen lämmön säilyttämiseksi. Ei tarkoituksena pitää lämpimänä talvella. Joten ehkä stressaan tätä liikaa =) Mutta ajattelin heittää kysymyksen näiden asioiden asiantuntijoille tässä ryhmässä.
 
Minkälainen eristys sinun pitäisi käyttää?
 
Silver78 Silver78 sanoi:
Minkä tyyppistä eristystä aiot käyttää?
Tässä tapauksessa käytän mineraalivillaa, koska aion kiinnittää sen seinään. Eristettä, joka jää yli ulkoseinän lisäeristämisestä.
 
Muutan kysymystäni hieman. Tarvitaanko edes ilmarakoa Cellplast EPS:n kanssa? Sitten ehkä on parempi, että laitan sellaista eristeeksi, tajusin.
 
Minimivaatimus on 25 mm. Mutta on tärkeää, että liitos katon/seinän välillä on tiivis. Liian suuri rako saattaa aiheuttaa liikaa kylmää tuulta sisäpuolella ja näin ollen kondenssio voi siirtyä lähemmäksi rakennetta. Mutta koska kyseessä on niin vähäinen eristys, sanoisin, että lämpöä pääsee karkaamaan melkoisesti, joka kuivattaa, joten 25 mm ilmarako on enemmän kuin riittävä. Kysymys kuuluu, kuinka paljon lämpöä täällä on. Diffuusioeristys voi johtaa siihen, että kondenssipiste siirtyy väärälle puolelle tilassa, joka ei ole hyvin lämmitetty. Mutta jälleen kerran, tämä ei yleensä ole ongelma, kun eristetään ohut kerros. Huomaa, että vältyt koko lattian jäähtymiseltä eristämällä lattian.
 
Yksivaiheinen tiivistys ei ole suositeltava. Monet ovat kokeneet ongelmia sen kanssa. Sen sijaan solumuovi on melko järkevä, koska se ei sido kosteutta samalla tavalla. Kuitenkaan solumuovi ei kuljeta kosteutta, joten sinun täytyy joka tapauksessa tehdä diffuusiosuojaus ja jättää ilmanväli ulkopuolelle.
 
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Ajatukseni on siis rakentaa tämä näin:

1. Paneli
2. 45x45
3. Vindduk
4. Eriste
5. Sisäpaneeli jollain tavalla.

Tämä paneeliseinä tulee olemaan lasiseinän alla, joten se ei tulee ulottumaan kattoon asti. Uterum, koska se on pieni ja lasitettu, tulee varmasti tuottamaan erittäin paljon lämpöä, koska se on etelään päin. Joten paljon kuumaa ilmaa tulee puristumaan ulos, ja haluankin, ettei koko rakenne ole liian tiivis. Joten katto esimerkiksi ei ole eristetty. Ajatuksena on, että lasitus suojaa tuulelta, syksy/kevät.
 
Pienellä harkinnalla teen varmaankin niin, että lasiosan (sivuille) asetan 45x45 koolauksen, kun taas lasiosan alapuolelle, johon aion asentaa paneelin, laitan 2 kpl 25 mm naularimaa, niin saan tuulensuojakankaan niiden väliin ja 25 mm tuuletusvälin ilman, että rakennan enempää kuin 45x45 muutamalla millimetrillä.
 
Sinun on ehkä ajateltava eristystä uudelleen. Jos katossa ja lattiassa ei ole hyvää eristystä, ulkoseinän eristyksestä ei tule erityisen tehokasta. Jos etsit tuulenpitävyyttä, saat yhtä hyvät ominaisuudet ohuella kerroksella selluloosaa ulko- ja sisäseinän väliin. Näin saat diffuusioavoimen rakenteen, joka ei ole herkkä.
 
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Silver78 Silver78 sanoi:
Sinun täytyy ehkä miettiä eristystä uudelleen. Jos katossa ja lattioissa ei ole hyvää eristystä, et saa juuri mitään hyötyä seinien eristyksestä. Jos haluat suojautua tuulelta, voit saada yhtä hyvät ominaisuudet ohuella kerroksella selluloosaa ulko- ja sisäseinän välissä. Siten saat diffuusioavomaisen rakenteen, joka ei ole herkkä.
seinäeristys on lähinnä aamuauringon lämpöä vastaan
 
  • Tykkään
C-GC
  • Laddar…
28 tai 45 mm ilmarako ei pitäisi vaikuttaa. Mutta tuulenpitävä kangas eristyksen päällä on hyvä olla.
 
  • Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.