Hei kaikki tietäväiset foorumilla!

Minä ja avopuolisoni olemme juuri muuttaneet vuonna 1959 rakennettuun omistusasuntoon. Tämä on ensimmäinen asunto, jonka olemme ostaneet, ja siksi myös ensimmäinen remontti on alkamassa. Meillä ei ole aiempaa kokemusta vastaavasta, mutta odotamme innolla oppimistamme prosessista (lue: tietotaitonne on arvokasta)! Voin myös mainita, että tämä on ensimmäinen viestini, mutta luultavasti ei viimeinen :)

Nyt asiaan....

Kun poistimme ovenkarmit ulko-oven ympäriltä, seurasi mukana palanen rappausta?!, jolla tiiliseinä on päällystetty. Olisi tietenkin pitänyt leikata maalin läpi ja niin edelleen, ennen kuin aloin vääntää (opetus!). Osa jäljelle jääneestä on myös irronnut seinästä ja on kuin löysä kerros pinnalla.

Rikkinäinen rappauskerros oven yläpuolella, johon kuuluu irronnutta kipsiä ja eristeitä; näkyy puuverhottu ovi.
Käsi kuorii irtipoistettua rappausta oviaukon ympärillä paljastaen alla olevan eristevillan ja seinämateriaalin.

Kysymykset...
  1. Mistä materiaaleista kuviin kuuluvat eri kerrokset koostuvat?
  2. Pitäisikö minun poistaa ne osat ulkokerroksesta, jotka ovat irtonaisia?
  3. Kuinka minun pitäisi parhaiten rakentaa purettu osa uudelleen ja millä materiaalilla?

Kiitos etukäteen!

Tämä on varmasti kokemus, johon useimmat, jotka ovat alkaneet remontoida asuntoa rapatuilla seinillä, voivat samaistua.

Etsi tältä foorumilta "gipsputs" saadaksesi helpoimman menetelmän pienten vaurioiden korjaamiseen rapatuilla seinillä.

• Tykkään
gaia
  • Laddar…
Z ZipLock sanoi:
Tämä on varmasti kokemus, jonka useimmat rappattuja seinähuoneistoja remontoimaan alkaneet tunnistavat.

Etsi täältä foorumilta ”gipsputs” löytääksesi helpoimman tavan korjata pieniä vaurioita rappatuilla seinillä.
Kiitos vinkistä! Alan heti lukea näitä keskusteluita.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.