Aion rakentaa terassin ja minun täytyy kiinnittää kantava palkki kanttelementtien korkeuskoon mukaisesti. En voi kiinnittää itse kantelementtiin enkä halua porata laattaan. En myöskään halua asettaa pilareita.

Minulla on kuitenkin valettu tukimuuri alla ja ajattelen asettaa 70x70 tolpat kierretangolla tai ankkuripulteilla siihen ja sen jälkeen asettaa kantavan palkin päälle kuvan mukaisesti.

Mielipiteitä tästä ratkaisusta? Onko muita parempia vaihtoehtoja?

Gul bärlina stöder på 70x70 stolpar, monterade med gängstång i en betongvägg, för altanprojekt.
 
Jos tukimuuri on auki takapuolelta, se käy hyvin kiinnittämiseen niin, mutta käännä kannattimen koukut kantavalle linjalle niin, että se tulee noin senttimetrin ulos tukimuurista, kantavalle linjalle/tukimuurille kertyy paljon likaa ja se ei lähes koskaan kuivu, seurauksena on, että se tulee lahoamaan.
 
J jonaserik sanoi:
Onko tukimuuri auki takaa, niin se voidaan kiinnittää niin, mutta käännä kantopalkin naulat niin, että se tulee muutaman senttimetrin ulos tukimuurista, kantopalkin/tukimuurin väliin kertyy paljon roskaa ja ne eivät koskaan kuivu, seurauksena on että se mätänee
Hyvä vinkki saada kantopalkki hieman ulos seinästä. Kiitos!

Toisella puolella tukimuuria, eli laatan alla, on sepeliä. Muuri on 20 cm paksu, joten ajattelin porata noin 10 cm sisään kierretankoa varten, jonka kiinnitän kemiallisella ankkurilla.

Puinen runkorakenne kiinnitettynä betoniseinään. Näkyy kierrettävä kierrevarsi ja kemiallinen ankkuri. Rakenteellista tukea varten.
 
Se oli helppo kääntyä Cadenissa näen, nyt on hyvä, sitten se kemiallinen ankkuri ei ole tarpeen, riittää hyvin expandilla, joka menee sisään noin 10 cm, paine tulee suoraan ylhäältä ja sen pitäisi expandilla pitää, voit eduksi laittaa expandin linjan ja säännön läpi, se tulee yksi ylhäällä ja yksi alhaalla silloin.
 
J jonaserik sanoi:
Näen oli helppo kääntyä Cadenissa, hyvä, kemiallista ankkuria et tarvitse, riittää hyvin eksponderilla, joka menee noin 10 cm syvälle, paine tulee suoraan ylhäältä ja eksponderi kestää sen, voit edullisesti laittaa eksponderin linan ja säännön läpi, yksi tulee ylös ja toinen alas.
Palkkilinja on elementin reunassa, joten siellä on vain styroksi kiinnitettäväksi, ellei poraa aivan pohjaan asti, mutta se tuntuu tarpeettomalta.
 
En tiedä miltä se näyttää, mutta sinulla on nyt jotain mietittävää, joten kiinnityksestä tulee varmaan hyvä, kun olet vähän pohtinut ;)
 
  • Tykkään
Krokkodriljo
  • Laddar…
Toimi hienosti! :D

Puu- ja betonielementti yhdistettynä pultilla seinään kiinnitettynä.
Rakenteilla olevan terassin runko, vatupassi, työkaluja ja rakennusmateriaaleja näkyvissä talon seinän vieressä.
 
Ja nyt voit huuhdella hieman pitkin seinää, jos mielestäsi on kerääntynyt likaa väliin, se kuivuu nopeasti joten ei hätää, anna ristikon päättyä puoli cm:n päähän seinästä.
 
  • Tykkään
Meanmanix ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.