4 300 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Kuinka toimia höyrysulun kanssa vedettäessä esim. uutta sähköä?
Hei!
Minulla on Myresjöhus, joka on rakennettu vuonna 2005, ja siinä on todella rumat sokkelipistorasiat kaikille pistorasioille, jotka sijaitsevat ulkoseinillä. Johtuu varmaankin siitä, että talo rakennettiin moduuleina ja valmiit seinät asetettiin paikoilleen.
Johdot on nyt vedetty lattioihin, joista ne nousevat näihin rumihin sokkelipistorasioihin, jotka haluan vaihtaa tavallisiin upotettuihin seinäpistorasioihin.
Miten toimitaan seinän höyrysulun kanssa? Joudun vetämään hieman joustavaa putkea sekä asentamaan uusia laiterasioita jne. Tarkoitus on myös asentaa putket esimerkiksi ympäröivälle äänijärjestelmälle sekä fiksuille ikkunoiden upotetuille valaisimille.
Oletan, että joudutaan tekemään reikiä höyrysulkkuun, jotta voidaan tehdä mitä halutaan. Onko tämä ok? Voiko jollain tavalla korjata höyrysulkku? Miten tehdään esimerkiksi siinä kohdassa, jossa putki tai laiterasia menee höyrysulkuksen läpi?
Toivottavasti saan hyvää apua tältä asiantuntevalta foorumilta!
Minulla on Myresjöhus, joka on rakennettu vuonna 2005, ja siinä on todella rumat sokkelipistorasiat kaikille pistorasioille, jotka sijaitsevat ulkoseinillä. Johtuu varmaankin siitä, että talo rakennettiin moduuleina ja valmiit seinät asetettiin paikoilleen.
Johdot on nyt vedetty lattioihin, joista ne nousevat näihin rumihin sokkelipistorasioihin, jotka haluan vaihtaa tavallisiin upotettuihin seinäpistorasioihin.
Miten toimitaan seinän höyrysulun kanssa? Joudun vetämään hieman joustavaa putkea sekä asentamaan uusia laiterasioita jne. Tarkoitus on myös asentaa putket esimerkiksi ympäröivälle äänijärjestelmälle sekä fiksuille ikkunoiden upotetuille valaisimille.
Oletan, että joudutaan tekemään reikiä höyrysulkkuun, jotta voidaan tehdä mitä halutaan. Onko tämä ok? Voiko jollain tavalla korjata höyrysulkku? Miten tehdään esimerkiksi siinä kohdassa, jossa putki tai laiterasia menee höyrysulkuksen läpi?
Toivottavasti saan hyvää apua tältä asiantuntevalta foorumilta!
Ei ole olemassa taloja, joissa ei olisi erilaisia reikiä höyrysulussa, joten sillä ei pitäisi olla merkitystä, kunhan teillä on toimiva ilmanvaihto. Voit teipata hiukan letkujen ja rasioiden ympärille välttääksesi suurimmat reiät.
On hieman vaikeaa sanoa, ettei pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos talo on tiivis ja paineistettu ja sinulla on 15 vuotta myöhemmin erilaisia reikiä höyrynsulussa, ei voi sulkea pois kosteuteen liittyviä ongelmia. Jos höyrynsulkua ei olisi tarvittu, sitä ei olisi rakennettu. Jos haluaa olla tarkka, pitäisi tiivistää jokaisen läpiviennin ympäriltä.
surris
Rakennusveteraani
· Sverige
· 1 692 viestiä
surris
Rakennusveteraani
- Sverige
- 1 692 viestiä
Että ei ole olemassa taloja ilman reikiä höyrynsulkumuovissa, en voi olla samaa mieltä. Olen rakentanut useita taloja, joissa olemme jopa teipanneet reiät niiteistä. Itse periaatehan on, että sen tulee olla 100% tiivis, joten ei todellakaan pidä vain tehdä reikiä ja luottaa, että se menee hyvin. Jos teet reikiä, sulje ne ikääntymisen kestävällä teipillä, teippaa siellä missä putket ja rasiat rikkovat höyrynsulun.
Klikkaa tästä vastataksesi