Minun mielestäni 50 cm räystäs 20 mm raakapontilla ei tunnu erityisen vakaalta. Kestääkö se betonikattotiilejä, lunta ja sen päällä kävelemistä?

Vai onko yleensä käytössä jokin lisätuki? Raakapontti ulottuu vain viimeisen kattokannattimen yli.

• Tykkään
Landbogården
  • Laddar…
Olen siis huolissani päätypäädytystietä.

• Tykkään
Landbogården
  • Laddar…
Meillä ei ole muuta kuin vindskivor talomme päätyulkonemassa, joka on vähintään 50 cm ja talo on seissyt vuodesta 71.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Landbogården ja 1 muu
  • Laddar…
Kolmiolistat sekä tuulilaudat jäykistävät melko paljon. On tavallista, että on niin, mutta kyllähän se vähän huojuu.

• Tykkään
Landbogården
  • Laddar…
Trampoliini, jossa on vindskiva, on silti trampoliini. Sinun täytyy olla jotain alla.

On samanlainen, se kestää.

• Tykkään
Stensson11
  • Laddar…
Sain laitettua kolmikolistasarja ja 45 tänään ja nyt se on paljon vakaampi :)

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Talon kulma tiilipinnalla ja metallisella räystäskourulla kirkkaan taivaan alla, kestänyt 50 vuotta.
Tyyppi 55cm, kestänyt hyvin 50 vuotta.

Se ei olisi haitannut vähän paksumpi raakapontti... mutta jos haluat jäykistää sitä hieman, se on helppo tehdä; jos kantorimat ovat 25 mm paksuja, voit ruuvata voimakkaita lautoja, jotka ovat 32 mm paksuja noin 30 mm kantorimojen yläpuolelle, niin että betonipannan kanta mahtuu. Kahden viimeisen kattotuolin yli ja ulos räystäslautaa kohti. 4-5 riviä alhaalla, missä rasitus on suurin - tulee vahva ja hyvä!

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
S Spikrätaren sanoi:
Se ei haittaisi hieman vahvemmalla raakalautavuorauksella... mutta jos haluat vahvistaa sitä hieman, se on helposti tehty; jos kantolautasi ovat 25 mm paksuja, voit ruuvata vahvat laudat, jotka ovat 32 mm paksuja noin 30 mm kantolautan yläpuolelle, jotta betonitiilen lovelle jää tilaa. Kaksi viimeistä kattokannattimen yli ja ulos otsalautaan. 4-5 riviä alas sinne, missä rasitus on suurin - tulee vahva ja hyvä!
Kuulosti kätevältä ratkaisulta.

Mikael_L
K Klicka sanoi:
Trampoliini tuulisuojalla on yhä trampoliini. Tarvitset jotain sen alle.
Hitto, sitten olen rakentanut väärin!! :surprised:

;)
Mutta omani on yhä kunnossa, 10 vuoden jälkeenkin ...

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Mikael_L
M Martin Lj sanoi:
Sain kiilalistasta ja 45 asteen kulmasta tänään ja nyt on paljon vakaampi :)
Tein aivan samalla tavalla. Sitten tuulilista päälle, luultavasti sinäkin teet niin.

Minulla on Benders carisma, joka on 10-20% raskaampi kuin tavalliset tuplaharjotiilikatot, joten betonitiilien käyttö ei myöskään haittaa.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.