42 551 lukukertaa ·
20 vastausta
43k lukukertaa
20 vastausta
Tarjous seinän purkamisesta.. jotain puuttuu vai näyttääkö kaikki hyvältä?
Ja jos tulisin taloosi mahdollisen myynnin yhteydessä, sinulla olisi luultavasti ongelmia, jos tietäisin, että asioita on tehty ilman viranomaisten papereita...gusvo085 sanoi:
Säännöt ovat olemassa sekä sinun että muiden turvallisuuden vuoksi.
En voisi elää itseni kanssa, jos purkaisin kantavan seinän ilman valvottua lupaa viranomaisilta, ja katto yhtäkkiä romahtaisi jonkun minulle rakkaan henkilön päälle...
Vaikka olisin ollut erittäin tarkka työn toteuttamisessa, en voi koskaan olla 100% varma, että se on tehty oikein.
Varsinkin kun puhumme vanhasta talosta vuodelta -59.
Mutta onko helpompaa elää sen kanssa, että kunnan virkamies on antanut luvan työhösi, jos kyseessä on suoritusvirhe. Virhe tapahtunee riippumatta siitä, onko kunta hyväksynyt toimenpiteen vai ei.Jockose sanoi:En voisi elää itseni kanssa, jos purkaisin kantavan seinän ilman viranomaisten tarkistettua hyväksyntää, ja sitten esimerkiksi katto romahtaisi äkkiä jonkun minulle läheisen ja rakkaan päälle..
Vaikka olisin ollut erittäin tarkka siitä, miten työ suoritetaan, en koskaan voi olla 100% varma, että se on oikein tehty.
Varsinkin kun puhumme vanhasta talosta vuodelta -59
En voi sanoa 100% varmuudella, kuinka he työskentelevät kunnassa, kun jätetään rakennusilmoitus.
Mutta minun tapauksessani olen saanut tietää, että rakennuslupayksikkö käsittelee kaikki ilmoitukset, ja he puolestaan ovat insinöörejä.
Esimerkiksi minun ilmoituksessani minun oli pakko ilmoittaa, minkä tyyppinen palkki käytetään, mitat ja pituus, sekä minkä tyyppinen seinä (seinän materiaali ja mitä sen yläpuolella on).
Kaiken tämän tiedon avulla he voivat itse laskea, että palkin ja sen tukipylväiden kantavuus on varmistettu tulevalle kuormalle.
Mutta minun tapauksessani olen saanut tietää, että rakennuslupayksikkö käsittelee kaikki ilmoitukset, ja he puolestaan ovat insinöörejä.
Esimerkiksi minun ilmoituksessani minun oli pakko ilmoittaa, minkä tyyppinen palkki käytetään, mitat ja pituus, sekä minkä tyyppinen seinä (seinän materiaali ja mitä sen yläpuolella on).
Kaiken tämän tiedon avulla he voivat itse laskea, että palkin ja sen tukipylväiden kantavuus on varmistettu tulevalle kuormalle.
En tarkoita lainkaan, että mitoitusta tulisi kiertää. Rakennus on tehtävä oikein, mutta en näe mitään hyötyä yhteyksistä viranomaisiin.
Ja rehellisesti sanottuna - talo vuodelta 59 tai minun vuodelta 37 on remontoitu niin monta kertaa, että piirustukset ja viranomaisasiakirjat ovat kuitenkin saaneet siivet...
mutta palatakseni kysymykseen:
Mielestäni tarjous vaikuttaa kohtuulliselta!
Ja rehellisesti sanottuna - talo vuodelta 59 tai minun vuodelta 37 on remontoitu niin monta kertaa, että piirustukset ja viranomaisasiakirjat ovat kuitenkin saaneet siivet...
mutta palatakseni kysymykseen:
Mielestäni tarjous vaikuttaa kohtuulliselta!
Viranomaiset eivät ehkä tuo sinulle arvoa lyhyellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä maamme ei näyttäisi siltä kuin nyt ilman viranomaisiamme ja heidän valvontaansa.
Mitä voi tapahtua talon hinnalle, kun joku spekulantti tarkistaa remontit rakennuslupayksiköstä (joka arkistoi kaikki asiakirjat, myös ne vuodelta -37), voit itse laskea...
Pointtini on, että kannattaa punnita toiminnan hyvät ja huonot puolet.
Mitä voi tapahtua talon hinnalle, kun joku spekulantti tarkistaa remontit rakennuslupayksiköstä (joka arkistoi kaikki asiakirjat, myös ne vuodelta -37), voit itse laskea...
Pointtini on, että kannattaa punnita toiminnan hyvät ja huonot puolet.
Saamani tiedon mukaan yli 10 vuotta vanhoille uudelleenrakentamisille he eivät voi tehdä mitään. Joten kaikki tehtiin ainakin 10 vuotta sitten.mexitegel sanoi:
Viranomaiset eivät ehkä tarjoa arvoa sinulle lyhyellä aikavälillä, mutta pitkällä aikavälillä maamme ei näyttäisi siltä, miltä se tekee ilman viranomaisiamme ja heidän valvontaansa.
Riskit siitä, mitä voi tapahtua talon hinnalle, kun joku spekulantti tarkistaa uudelleenrakentamiset rakennuslupaosaston kanssa (joka arkistoi kaikki asiakirjat, myös ne vuodelta -37), voit laskea itse...
Pointtini on, että kannattaa punnita oman toiminnan hyviä ja huonoja puolia.
Klikkaa tästä vastataksesi