32 205 lukukertaa ·
56 vastausta
32k lukukertaa
56 vastausta
Asentaa portaat vai laittaa lattia ensin?
Aion asentaa uuden portaikon yläkertaan ja samalla laittaa parketin alakertaan, mihin portaat tulevat. Pitäisikö minun ensin asentaa lattia ja asettaa portaat lattian päälle vai ensin portaat ja sitten asentaa lattia portaiden ympärille? :S 
Juuri sama ajatus minullakin, pitäisi olla riski narinalle. Lisäksi, jos raskas porras seisoo lattialla, sen pitäisi vaikuttaa lattian kykyyn liikkua. Lattian asettaminen liikkumavaralla portaita vasten ja sitten kevyt lista peittämään rako portaita vasten olisi parempi.Mikael_L sanoi:
OK.
Olen tietoinen siitä, että sinulla on tietoa portaista, joten käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn, miten mielestäsi portaat tulisi kiinnittää alareunaan, lattiaan?
Vai pitäisikö niitä ehkä ollenkaan kiinnittää?
Miksi kysyn; on se, jos kiinnityksistä on tehtävä vankat ja minun pitää siten löytää lattialämmityskaapelit.
Porata 4 cm alas levyyn on helppoa, mutta syvemmälle meneminen alkaa hermostuttaa minua.
Olen tietoinen siitä, että sinulla on tietoa portaista, joten käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyn, miten mielestäsi portaat tulisi kiinnittää alareunaan, lattiaan?
Vai pitäisikö niitä ehkä ollenkaan kiinnittää?
Miksi kysyn; on se, jos kiinnityksistä on tehtävä vankat ja minun pitää siten löytää lattialämmityskaapelit.
Porata 4 cm alas levyyn on helppoa, mutta syvemmälle meneminen alkaa hermostuttaa minua.
OK. Vang tulee tapauksessani osittain ulkoseinää vasten, osittain väliseinää vasten, jossa on 45x70 mm runko, ja muut väliseinät koostuvat täällä 45x45 rungosta, OSB-levystä ja kipsilevystä pbs. Mutta juuri tämän seinän suhteen portaita vasten mietin asiaa ja valitsin hieman karkeampia reglar ajatellen, että portaat todennäköisesti arvostaisivat hieman tukevampaa seinää. Voin myös liimata levyjä ruuvilla saadakseni vielä jäykemmän seinän, johon asentaa.
Mutta kiitos paljon. Eli laitan siis lattian ensin, sitten vain ruuvaan portaat kunnolla seiniin ja annan lattian olla kelluva portaiden alla.
portaat ... portaat ... ? :x noh ... miksi sitä oikeastaan kutsutaan ...
Mutta kiitos paljon. Eli laitan siis lattian ensin, sitten vain ruuvaan portaat kunnolla seiniin ja annan lattian olla kelluva portaiden alla.
portaat ... portaat ... ? :x noh ... miksi sitä oikeastaan kutsutaan ...
Aseta mielellään koolaukset c/c 450 mm ja max. 200 mm kulmasta. Silloin tulee erinomaista! d^_^bMikael_L sanoi:
Rappuset.
miksi seinää ei pitäisi käsitellä ensin?