Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
walderama: Hei! Aion puhdistaa tämän ympyröidyn alueen, on noin 10 cm leveä ja ylös kattoon, paksuus on noin 2 cm. Mikä laasti luulette olevan sopivin käyttää?
Spikrätaren: Sanotaan, että kipukynnys menee 7% pellavaöljyyn. Mutta alkuperäinen on kyllä suositeltavampi eli täysin ilman pellavaöljyä, toimii paremmin uudelleenmaalauksessa.
Mangan13: [citat] Soita Binabille ja kysy. Ei varmaan ongelma myydä yksityishenkilölle. https://binabnordic.se/produkter/bitumenfogmassa-nabogum-sfut/
Dr Jumping Jack: Viimeksi ostin essve piilotettu trallskruv fastdon.se:stä. Etsi vain netistä niin löydät.
Matti_75: Polyuretaanivaahto ja tasoite molemmilta puolilta
m@nge: Ei, räystäs ei peitä sisintä lautaa tukipuun alla. Mutta kuten sanottu, se on ollut siinä pitkään ja tuntuu edelleen tuoreelta.
Peter2400: [citat] Joo, jos se on kosteusvaurioitunut ja haisee, niin se ei ole kovin mukavaa. Onko teillä ollut vesivuotoa?
xibeca: Voit todennäköisesti saada sen osoitteesta https://www.special-plast.se/ Heillä oli kauppa osoitteessa Odengatan 82, Stockholm, jossa yksityishenkilö voi tehdä ostoksia, mutta en tiedä onko se edelleen olemassa.
Henkan Sundberg: [citat] Kyllä, juuri niin, et tarvitse nauhaa microliten alle. Microlite korvaa nauhan.
Åsa Lund: Katso ohjeet BKR:ltä siitä, miten lattia ja seinät pitäisi rakentaa
Krillehus: Olen luonnostelemassa loma-asunnon pohjapiirrosta, johon tulee ullakko. Ja ullakolle täytyy päästä tikkailla tai portailla. Portaat vievät kallisarvoista tilaa, ja jos eivät vie, ne ovat melko jyrkkiä eivätkä erityisesti lapsiystävällisiä. Ja tästä syystä tikkaat eivät ole vaihtoehto. Ideani on rakentaa portaat, jotka ovat noin 80 cm leveät, mutta kulkevat sisäseinän ja
maestroz: Minulla on poistoilmaventtiili, joka oli sisäänrakennettu vanhaan vaatekaappiratkaisuun. Halusin kunnon seinän, joten purin kaiken, jäljelle jäi se pala, jonka näette. Ajattelin käyttää muotoilukipsiä etuosan korjaamiseen, sitten tasoitan ja maalaan ennen kuin laitan poistoilmaventtiilin takaisin. Kuulostaako tämä oikealta tavalta edetä?
Sundmark83: Etsin hyvää myyjää muovipaneeleille. Kutsutaan myös träkomposit. katso kuva alla. aion verhoilla uima-altaan. Haluan jotain, joka on edullista.
mlkjhr: Koska saumojen ei tarvitse olla koolauspuiden päällä, ruuvaisin vain yhteen levyyn, jos aiot laittaa saumat koolauspuiden päälle. Yleensä laitetaan poikittain lattian kannattimiin, ja saumat voivat olla missä sattuu. Varmista vain, että saumat ovat kunnolla siirrettynä, eikä oikein lyhyitä paloja aseteta. Jokaisella palalla pitäisi olla 2 koolauspuuta alla (mielestäni).
cpalm: [citat] Kaksi 15° mutkaa peräkkäin antavat noin 2-3 cm sivusiirtymän. Tietysti voidaan myös asentaa maan päälle, mutta ei se ole kovin siistin näköinen. Jalkalistan kulmat ovat pikemminkin noin 10 cm koosta riippuen, joten se ei todennäköisesti tuo mitään, mitä et voisi saavuttaa muokkaamalla kahta mutkaa, jotka sinulla jo on.
Stuff: Hieman vaikea nähdä. Ovatko ne siis sellaisia viistettyjä levyjä, joissa jätät saumakohdat näkyviin niin, että ne muodostavat näkyvän ruudukon? vai upotetuilla reunoilla, jotka on tarkoitus teipata ja tasoittaa? Olen asentanut vain levyjä, jotka on sitten tasoitettu täysin sileiksi, mutta yleensä käytän noin 15 cm:n kokoisia pieniä hukkapalasia runkopuusta, jotka laitan
Luddis_1: Pintojen korjaaminen ei tarvitse olla niin vaikeaa kuin joskus kuulostaa. Osta säkki putsbruk c:tä ja kokeile, on hauskaa oppia joskus uusia asioita. Ja todennäköisesti saat myös hyötyä kokemuksesta myöhemmin. Kun levität ohutta kerrosta kerrallaan ja rakennat, saat tuntuman ja taidon melko nopeasti. Ämpäri, muurauskauha, hiertäminen, sumutinpullo ja vispilä ovat mitä tarvitset.
Henrikkarlsson: hei pieni päivitys, vaihdoin pilarit itse 4 tukitangon avulla. pilarit ostin paikallisesta bolist-kaupasta, mitat niille olivat 175x175. liimasin myös 1cm korkeat muovipalikat levylle tec7:llä, jotta uudet pilarit eivät seisoisi suoraan sen päällä. Kiinnitin yläosan 220mm pitkillä rakenneruuveilla. linkki tukitankoihin https://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html
Rickard.: Tavallinen K-vaneri on melkein aina kaareva suoraan kaupasta, on yleistä, että ne ovat kuperia koko pituudeltaan. Ei ongelmaa käyttää silti.
Christoffer85: Se, mitä kutsut "stolpar", voi yhtä hyvin olla 45x45 rima. Sitä on saatavana jopa 5 metrin pituisina useimmissa rakennusliikkeissä.
adamdny: [citat] Oli toive mahdollisimman matalasta kynnyksestä viereiseen tilaan. Mutta tänään se on uudistettu laittamalla lattiarunko cc300, uritetut lattialastulevyt lattiarungon päälle ja tasoitettu kelluvalla tasoitteella kaikkien sääntöjen mukaan, ilman kynnystä, ilman huomattavaa hinnankorotusta. [citat] Kyllä, juuri niin, se on tilattu urakoitsijalta, koska he haluavat osoittaa, että
Martinelloo: Hyvää iltaa, Nyt haluan kuulla mielipiteenne, hyvät ja huonot puolet sekä mitä olisi hyvä tietää. En tule tästä hullua hurskaammaksi. Minulla on tällä hetkellä tiilitalo ja aion laajentaa sitä. Jotta saisin siitä niin yhtenäisen kuin mahdollista, ajattelin tasoitella koko talon ulkopuolen, mukaan lukien laajennuksen, kun kaikki on valmista. Sisäpuolelle haluan mielelläni
stalf: Voin lisätä: -Kyseessä on rivitalo vuodelta -83. Aiomme remontoida koko talon vähitellen. -Sisäkatto on tehty levyistä. Joten valitettavasti se ei ole sileä kipsilevykatto.
TheGymRam: Kuvissa seinällä olen poistanut vanhan maalin, ja ajattelin nyt tasoittaa seinän, mutta miten minun pitäisi tehdä, mitä kittiä minun pitäisi käyttää ja tarvitseeko seinä pohjustaa ennen, kuten selailin toisessa keskustelussa?
Krilleman: MMA vaikuttaa olevan valmistaja... (Purmo on ostanut MMA:n) https://www.purmo.com/public/prod/8263/91ffc98b8d6e35a0d46b34448cccd151/sv-se-files-skerhetsventil-dn20-rev.pdf https://www.purmo.com/sv-SE/Produkter/energiproduktion/tillbehor/teknikrum-utrustning/ventiler-och-tillbehor/sakerhetsventil-frese