Olen ostanut Gyproc Studio -kattolevyjä rakentamalla, joissa on viistetyt reunat ja jotka ovat 600x1200 mm suuria. Aion alkaa asentaa niitä viikonloppuna, mutta olen hieman jumissa siinä, kuinka paljon minun on asennettava tukia.
Riittääkö 3 pitkittäistä tukea, joihin voin ruuvata kipsilevyt, kuten kolme punaista viivaa osoittavat kuvassa.
Vai onko minun myös asetettava poikittainen tuki lyhyille sivuille, kuten keltaiset viivat osoittavat kuvassa.
Hieman vaikea nähdä. Ovatko ne siis sellaisia viistettyjä levyjä, joissa jätät saumakohdat näkyviin niin, että ne muodostavat näkyvän ruudukon? vai upotetuilla reunoilla, jotka on tarkoitus teipata ja tasoittaa?
Olen asentanut vain levyjä, jotka on sitten tasoitettu täysin sileiksi, mutta yleensä käytän noin 15 cm:n kokoisia pieniä hukkapalasia runkopuusta, jotka laitan pystysaumoihin. Kaksi kappaletta jokaisessa saumassa, jos olen tehnyt keelattun CC30:lla. Silloin ruuvit ovat siis CC15 tarkalleen sauman kohdalla. Hukkapala asetetaan keskelle saumakohtaa niin, että se yhdistää kaksi levyä ja siten estää, että levyn päät voivat liikkua toisiinsa nähden. En ruuvaa niitä kattoon, vaan työnnän ne sisään sitä mukaa, kun asennan levyjä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.