Hei. Minulla on 1 ½ kerroksinen omakotitalo, jossa on vielä viimeistelemätön yläkerta. Haluan rakentaa kylpyhuoneen, ja ajatuksena on laittaa klinkkeri lattiaan ja kaakeli seiniin. Poistin lattialevyn, joka oli palkkien päällä, koska vesi- ja viemäriputket täytyy järjestää. Palkit ovat kooltaan 45x195 ja niiden keskipisteväli on 600 mm. Ymmärrykseni mukaan minun täytyy vahvistaa niitä jollain tavalla. Palkkien kantama on noin 3,8 m. Jos minun pitäisi vahvistaa niitä tukipaloilla, minkä kokoisia niiden pitäisi olla? Riittääkö esimerkiksi 45x95? On myös mainittava, että näyttää siltä, että kattotuolit ovat hieman vääntyneet, koska ne eivät ole aivan suoria, joten tukipalat eivät ehkä ole täysin kiinni koko matkalta. Ajatuksena on, että 50 mm viemäriputki käsienpesualtaasta kulkisi tukipalojen läpi ja 75 mm putki lattiakaivosta (ne eivät kulje samassa tilassa). Sähköinen lattialämmityskaapeli on tarkoitus asentaa, koska talossa ei ole vesikeskuslämmitystä. En tee klinkkerityötä itse, vaan ainoastaan valmistan pohjatyöt, kuten lattian vahvistamisen ja seinien kehikon. Toivon, että saan täältä vähän apua.