Asennamme syöksytorvet uudelleen pienen remontin jälkeen. Tällä hetkellä syöksytorvi on näin:

Kulmakappale->Lyhyt suora jatko->Kulmakappale->Pitkä syöksytorvi maahan->Kulmakappale->Kulmakappale->purputusputki (joka menee maahan)

Ongelmani on, että ylhäällä syöksytorvi kulkee suoraan pitkin seinää/kiinnitystä, mutta alhaalla se työntyy liian kauas seinästä eikä ole enää suora. Onko mahdollista korjata tämä?

Ainoa paikka, jossa tuntuu olevan mahdollista tehdä korjauksia, on alemmat kaksi kulmakappaletta. Koska ne ovat niin pitkälle sisään työnnettyjä kuin mahdollista (ilman leikkaamista), en tiedä, onko mahdollista leikata niitä ja siten saada putki sisään alhaalta.

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan kuinka tehdä.

Voit leikata mutkia pari cm, jos niitä täytyy saada vielä hieman lyhemmiksi.

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
Leikkaa varovasti, ne ovat kartiomaisia... Jos otat liikaa, voi olla vaikea saada yhteen.. On muuten olemassa valmiina, kutsutaan sockelknä

• Tykkään
Nygge72
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Leikkaa varovasti, ne ovat kartiomaisia... Jos otat liikaa, voi olla vaikeaa saada ne yhteen.. On muuten valmiina, kutsutaan sockelknä:ksi
Hienoa. En ollut koskaan kuullut sockelknä:stä. Opin jotain uutta. Kiitos siitä.

Mutta ovatko ne kiinteitä, vai ovatko ne jollain tavalla liikkuvia niin, että ne voi sovittaa tarpeen mukaan?

C
N Nygge72 sanoi:
Mutta ovatko nämä kiinteitä vai ovatko ne jollain tavalla liikkuvia, jotta niitä voi säätää tarpeen mukaan?
Niillä on kiinteä mitta, ainakin ne mitä olen nähnyt.
Luulen, että paras vaihtoehto on kaivaa ylös osa maaputkesta ja laittaa pari putkikurvia sen alle maahan, jotta se tulee ylös juuri oikeasta paikasta.

C cpalm sanoi:
Niillä on kiinteä mitta, ainakin ne, mitä olen nähnyt. Luulen, että paras vaihtoehto on kaivaa ylös osa maaputkesta ja laittaa siihen pari putkentaivutusta maan alle, jotta se nousee juuri oikeaan kohtaan.
Se ei ole vaihtoehto, koska se on nyt piilossa terassin alla. Kyse on vain muutamasta senttimetristä, joten luulen, että olisi vaikeaa saada se onnistumaan myös maan alla. Aloitan katkaisemalla jo ostamani kaksi mutkaa ja katson, saanko sen onnistumaan. Muussa tapauksessa kokeilen polvella.

Huomasin, että Bauhaus myi muovisia halvalla, ja oletan, että ne noudattavat samoja kulmia/mittoja kuin metalliset, joten voi kokeilla edullisemmalla vaihtoehdolla ja katsoa, toimiiko se. Siinä menettää noin 70kr, ja siitä selviän. Tulee pidettyä väliä viikon pizzasta, ihan vain siksi

Vain pieni huomautus:
Sinullahan ei ole sihtiä ylhäällä kattokourussa, missä se on liitetty syöksytorveen polvien kanssa jne?
Ennenhän niitä oli aina, ja seurauksena lehdet ja oksat pysäyttivät virtauksen, ja kattokouru täyttyi roskilla ja valui yli koko katon pituudelta.
Nykyään käytetään itseään puhdistavia sihtejä maanpinnan tasolla.
Mutta toivottavasti olet jo hoitanut sen.

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Vain pieni huomautus:
Eihän sinulla ole sihtiä ylhäällä sadevesikourussa, jossa se on yhdistetty syöksytorveen polvien jne. avulla?
Sellainenhan oli aina aiemmin, jolloin lehdet ja oksat tukkiutuivat, ja sadevesikouru täyttyi roskista ja valui yli koko katon pituudelta.

Nykyään on itsepuhdistuvat sihdit maan tasolla, jotka ovat yleisiä.
Mutta olet toivottavasti jo hoitanut sen.
Ei, käytän puhdistussuppiloa alhaalla maan tasolla. Joten ei mitään kourussa.

C
N Nygge72 sanoi:
Sen handlar det bara om någon cm
Kaksi 15° mutkaa peräkkäin antavat noin 2-3 cm sivusiirtymän. Tietysti voidaan myös asentaa maan päälle, mutta ei se ole kovin siistin näköinen.

Jalkalistan kulmat ovat pikemminkin noin 10 cm koosta riippuen, joten se ei todennäköisesti tuo mitään, mitä et voisi saavuttaa muokkaamalla kahta mutkaa, jotka sinulla jo on.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.