6 459 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Kiinnitä kantava palkki kevytbetoniin
Ajattelin rakentaa terassin ja minulla on kysymys koskien kantopalkkia.
Kantopalkki (120x95) kiinnitetään perustukseen, joka koostuu jonkinlaisesta kevytbetonista. Se on eräänlaista harmaa/sinistä kiveä, joka on suhteellisen huokoista.
Riittääkö, että esiporan säännön/betoniharkon, laitan sisään esim. tec7 ja sitten ruuvaan kiinni julkisivutulpan?
Kantopalkki (120x95) kiinnitetään perustukseen, joka koostuu jonkinlaisesta kevytbetonista. Se on eräänlaista harmaa/sinistä kiveä, joka on suhteellisen huokoista.
Riittääkö, että esiporan säännön/betoniharkon, laitan sisään esim. tec7 ja sitten ruuvaan kiinni julkisivutulpan?
Olin jättänyt sen kiinnittämättä perustukseen, olin asettanut kantopalkin 300-500 ulos perustuksesta. Olin kaivanut säädettävät sokkelit kaikkiin paikkoihin.
OT, kun kirjoitat, että se on harmaa-sininen kevytbetoni, ajatukseni menevät siihen, että se on sinibetonista, joka voi päästää radonia. Kuinka paljon riippuu siitä, mistä osasta maata alunskiferi tulee, alunskiferi sisältää eri pitoisuuksia uraania.
OT, kun kirjoitat, että se on harmaa-sininen kevytbetoni, ajatukseni menevät siihen, että se on sinibetonista, joka voi päästää radonia. Kuinka paljon riippuu siitä, mistä osasta maata alunskiferi tulee, alunskiferi sisältää eri pitoisuuksia uraania.
Se ei ole sinibeton, olen tehnyt radontutkimuksen eikä rakennusmateriaalissa ole mitään.
Minulla on erittäin kivinen maa, joten välttäisin mielelläni kaivamisen pylväsperustuksille. Joitakin aion tietenkin käyttää, mutta pidän mieluummin kantopalkkia perustusta vasten vähentääkseni pylväiden määrää.
Mutta mitä mieltä olette tec7:stä, se kai vakauttaa tulpaa jonkin verran?
Minulla on erittäin kivinen maa, joten välttäisin mielelläni kaivamisen pylväsperustuksille. Joitakin aion tietenkin käyttää, mutta pidän mieluummin kantopalkkia perustusta vasten vähentääkseni pylväiden määrää.
Mutta mitä mieltä olette tec7:stä, se kai vakauttaa tulpaa jonkin verran?
Laitoin äskettäin kantavan palkin betoniharkkoperustukselleni. Käytin essve julkisivutulppia, jotka olivat 10x160, toimi hyvin tähän mennessä. Kantava palkkini oli 45 paksu, joten tulpit menivät noin 10 cm seinään. Laitoin muutamia paloja perustushuopaa seinän ja koolauksen väliin jokaisen kiinnityksen kohdalla saadakseni hieman ilmaa koolauksen taakse.
Vad du än gör så sätt inte bärlina tajt mot grunden, det kommer att samlas skit mellan bärlina/grund samt en del ovanpå. Perfekt grogrund för att få ruttet trä. Bärlinan ska sitta min 2 cm ut från grunden, distanser görs lämpligt med 45X95 som sättes på högkant mot grunden och oljas in, Då kan du spola rent med en vattenslang kanske vartannat år.M m@nge sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi