Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
HåkanV: Hei taas, Olen etsinyt lisää siitä, miten ennen rakennettiin lattioita betonipalkkien päälle, mutta en ole löytänyt kovin hyvää tietoa. EPSCement-vinkki vaikuttaa hyvältä, mutta pohdin samalla, onko sillä samat ominaisuudet kuin olemassa olevalla täytemassalla. Löysin mahdollisen vaihtoehdon weberilta, nimeltään dolomiittimurska. Uppbyggnad med Weber dolomitkross (se.weber) weber
KnockOnWood: Ei ole kovin paljon kokonaiskuvia, mutta jonkin verran, ja muutamia näkemyksiä. Rakensimme talon vuonna 2010, ja laitoimme vaakasuoraa helmiäispanelia kaikille sisäseinille paitsi märkätiloihin tietysti. Tällainen suunnilleen: [bild] Mutta valkovahasimme sen ensin niin pitkäksi aikaa kuin ehdimme, mikä valitettavasti ei riittänyt koko matkaa... Joitakin kuvia: Ensin valkovaha: [bild] Ja
Impulsiv optimist: Calexico wood netissä... kävin ensin paikallisella sahalla katsomassa samankaltaisia. [citat]
cffol: Kuulostaa siltä, että se on vain tasoitettava valamalla!
Hammare&Spik: Käykää ihmeessä katsomassa uusi ketjuni, jonka aloitin tänään. Teillä saattaa olla hyviä neuvoja annettavana siellä. Keskusteluketjun nimi on: Kuinka paljon maalia ja ruostetta pitää hioa pois?
JJL - Ljungen 4: [citat] Oletko varma, että se on mäntyä, ehkä sekoitettu? Olen miettinyt viilutettua, mutta olen nähnyt vain hyvin ohuella viilulla, 0,6, ja ajattelen, että ainakin keittiörungot saavat osakseen jonkin verran kulutusta sisäpuolella kattiloilta jne., joita siirretään edestakaisin 🙂 En myöskään pidä enää mdf:stä, olen sahannut sitä tarpeeksi. Mitä mieltä olet liimapuulevystä
Byggglädje: Jos se jää makaamaan pitkäksi aikaa, on hyvä, jos voit pitää sen jännitettynä. Tyyliin rima ja kiinnitysnauha. Makaamassa suoraan ylös ja alas siitä tulee veneenrakennuspuuta.
Jotre: [citat] Se auttaa valtavasti, kiitos todella paljon avusta.
Fixerskan: [citat] Kiitos paljon! Jos olitte tyytyväisiä, voit mielellään vinkata yrityksestä yksityisviestillä. :D
GardenMinion: Hei! Olisi kiva kuulla, miten tämä projekti on sujunut? Rakennamme parhaillaan vierastaloa, joka on reilut 30 neliömetriä Etelä-Skånessa, ja olemme myös kiinnostuneita hampusta.
nikasp: Aion maalata enkä jaksa irrottaa 40 terassilautaa, joten ajattelin sahata kaiken pois ja laittaa tilalle reunalaudan, kuten sen, jonka olen asettanut julkisivun varrelle kuvassa. Vinkkejä kätevään tapaan kiinnittää noin 110 mm ulkoneva palkki seinään, jotta saan jotain vakaa, johon kiinnittää reunalaudan? Ajattelen kulmakiinnikettä ja ankkuriruuveja ja kiinnittämistä
Mekstr: Kiitos vastauksesta. Otin 145 kummallekin puolelle ja 3 riviä kottlingar. Se vaikuttaa vakaalta.
Patrizio: Hei! Aion remontoida asuntoni talossa, joka on peräisin myöhäiseltä 1930-luvulta. Ongelma: Uusi keittiö (laatat, sekä työtaso- ja seinäkaapit) pitäisi asentaa niin sanottuun Kloasong-seinään (ruoko ja rautalanka laudoista tehdyllä rungolla, joka on peitetty rappauksella). Asunnossani on lisäksi melko suuri väli rappauksen ja lautojen välillä (arvioisin sen olevan noin 50-70 mm).
Tornhuset: Kiitos vastauksesta! Niin, puukuitu tasapainottaa kosteutta, kun taas kivivilla on täysin läpäisevä. Ajattelin ensin teipata, mutta taidan käyttää tiivistettä ulkopuolelta, jos koen vetoa, sillä kaikista kriittisin paikka on siellä missä levyt ovat kiinni laudoissa, jotka pitävät niitä ylhäällä, ja teippaaminen sisäpuolelta olisi aikamoinen urakka, jos teen sen jokaisen kolon
Burtraskkutaren: Ilman että tietää, mihin kysymys parhaiten sopisi, yritämme tässä. Mietin järkevintä rakennetta sähköpyörätuolivarastolle, jossa on "lisätilaa". Ajatukset menevät hirsimökin suuntaan, kuten kuvassa/linkissä, mutta noin 1,5 m pidennettynä niin, että varasto on pidennetty osa. http://www.solbostugan.com/sv/produkter/solbostugan/-solbo-149--pid102.htm Siihen mahtuisi kapea
raveper: Voit käyttää ståltråd tai hålband sen tukemiseen.
zana kader: Olen kuullut erilaisia vastauksia, joten olen vähän epävarma.
FGLIN: [citat] Tietyn kattokulman yli snölast voidaan vähentää, luulen että se on lineaarinen välillä 30 ja 60 astetta. En usko, että normi erottaa tiiliä ja peltiä, vaikka sellainen ero todellisuudessa onkin, ja tiili on merkittävästi raskaampaa kuin pelti, mutta lumikuorma on silti suuri osa. Lisättäväksi voi sanoa, että vanhemmillani oli vaja, jossa oli aaltomuovikatto ja huolimatta
Lindgrenski: [citat] Ei ole mitään kulmissa lukuun ottamatta vaakasuoria sääntöjä, joten sen vuoksi en tunne tarvetta pystyille. Mutta päätin pitää ne silti, lähinnä siksi että ne on naulattu ja liian hankala poistaa. :)
16386: Harmaat ruudut tekevät lukemisesta vaikeampaa. Ylin ruutu jopa piilottaa kaiken tekstin sen alla/takana. Vasemmassa ruudussa lukee, että sekä ulkoseinä että väliseinä ovat kantavia. Alemmassa oikeassa ruudussa, jossa lukee, että kantava väliseinä on portaiden ympäröivä, eli sama teksti kuin yllä. Jos minun pitäisi arvata, sanoisin, että "takimmainen" väliseinä, joka rajaa
cpalm: [citat] Sitten täytyy varmaankin kompensoida, että se koostuu 75% puusta eikä valuraudasta?
karlbrutal: Hei. Miten teillä meni? Meille kerrottiin sama meidän urakointiyritykseltä, että Pergo sanoo 75 %, mikä käytännössä sulkee pois uudisrakentamisen. Valitettavasti olemme jo ostaneet 160m2 Pergo-laminaattia, joten on vähän myöhäistä perääntyä nyt...
Jockose: X-määrä yrityksiä ja kirosanoja myöhemmin, ratkaisu löytyi. Otimme kaksi naulaa ja yksinkertaisesti poimimme tulpat pois. Tämä tapahtui noin 10 sekuntia ennen kuin kulmahiomakone otettiin esiin.
vincentt: 110 cm pylväiden välillä, mutta enimmäismitta on 150 cm. Voi vääntyä ja myös taipua (sisään/ulos, ylös/alas) ja silloin ruuvit menevät rikki. Latasin piirroksen mittoineen. Siinä on kaksi eri mittaa, koska lyhyt sivu on korkeampi. Katsotaanpa tuliko se mukaan. Se on PDF.
Rickard.: [citat] On melkein sama asia, vain että flexissä on pehmeä puoli, jotta se sopii paremmin puuseiniin, jotka eivät aina ole täydellisiä, ja toinen on sovitettu stålreglarille, joten ne ovat hieman leveämpiä samalla cc-mitalla, koska stålreglar lisää leveyteen mm verrattuna träreglarien cm.
tergo: molly M5/52:n tulee pystyä kiinnittämään 28mm materiaalipaksuutta ilman ruuvin vaihtoa.
useless: Olen samaa mieltä aiempien kirjoittajien kanssa. Se on Treetex, jossa on kitattu yli virheitä.
Karrock: Yksinkertainen radonmittari näytöllä antaa teille nopeasti viitteitä siitä, onko radonpitoisuudet koholla (ja tarvitaanko lisämittauksia ja mahdollisia toimenpiteitä). Etukäteen voitte kokeilla sen käyttöä nykyisessä asunnossa, ulkona ja niin edelleen. Esim. tällainen https://www.proffsmagasinet.se/matinstrument/miljoinstrument/radonmatare/airthings-home-radonmatare-mw14910 On melko
Fasting65: [citat] Ei ole väärin tarkistaa eristelevyn tiheyttä. Mutta todellisuus ei ole niin yksinkertainen. Ei pitäisi koskaan tuijottaa vain yhtä ominaisuutta. Jos löydät jonkun levyn, joka valmistajan mukaan on luokiteltu "äänieristetyksi", se on todennäköisesti hyvä. Nopealla googlauksella löysin kaksi vaihtoehtoa alla Kivivilla Paroc Sonus: