Meillä on ollut yritys, joka on vaihtanut talon kattopäällysteen täydellisesti tiileineen, tuulilautoineen, sadevesikouruineen ym. Työ on nyt valmis ja meidän on tarkoitus tehdä tarkastus/yhteinen katselmus yhdessä urakoitsijan kanssa ensi viikolla. Olen huomannut, että tuulilaudat on maalattu vain ulkopuolelta. Kysymys kuuluu, onko tavanomaista, että tuulilautojen sisäpinta on maalaamaton? Kirjallisessa tilauksessa on vain mainittu "tuulilautojen vaihto" ja suullisesti on kerrottu vain, kysymykseni siitä, voiko tuulilautoja maalata tähän aikaan vuodesta, että "maalaamme ne kotona" ennen kuin viemme ne paikan päälle. //Kenth Rosén
 
ClasseClas
Kyllä, on tapana maalata tuulensuojalevyt myös sisäpuolelta. Muuten mustan homeen kehittyminen tapahtuu nopeasti jne.
 
S
Sanoisin, että molempien puolien maalaaminen modernilla värillä lyhentää elinikää.
 
  • Tykkään
Lintto1 ja 3 muuta
  • Laddar…
ClasseClas
S sinuslinus sanoi:
Sanoisin, että molempien puolien maalaaminen modernilla maalilla lyhentää käyttöikää.
Onko sinun puupinnat sisäpuolella?
 
Rickard.
Jos takasivut ovat hyvin näkyviä, on syytä maalata, mutta jos ne eivät ole sitä, niin ei todellakaan.
 
  • Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
Normaalisti maalatun puun pitäisi hengittää helposti yhteen suuntaan.
Maalata sisältä, mikä ei näy, lisää riskiä, että puu mätääntyy.

Jos on tarkka, voi sisäpuolen pohjaöljytä.
 
Kiitos vastauksistanne.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.