Microkatten
Kuulostaa jännittävältä! Ruotsissa ei ole paljon ihmisiä, jotka ovat käyttäneet hampukalkkia, mutta heillä on enemmän kokemusta materiaalista esim. Ranskassa ja UK:ssa.

Sen sijaan Ruotsissa tehdään vähän tutkimusta materiaalista, ja jonkin verran tietoa löytyy tietenkin verkosta, Youtube:sta ja englanninkielisistä kirjoista.

Mutta tämä tiedät varmasti jo.:D

Suunnittelemme hampukalkin käyttöä remontin yhteydessä, mutta meillä ei ole vielä käytännön kokemusta.
 
Kursseja pidetään yleensä Englannissa. Mutta ne on peruttu pandemian vuoksi. Minun täytyy kokeilla varovasti.
 
Microkatten
Kyllä, koekappaleiden valaminen on varmaan hyvä idea. On kokeiltava sopivaa seosta kalkista, hampusta ja vedestä. Jos ymmärrän oikein, aiot rakentaa pisè-tekniikalla eli tekemällä puristemuoteissa? Silloin voi käyttää melko suurta osuutta hampusta, mitä olen nähnyt, mikä antaa hieman paremman eristysarvon.

Kirjoitat blogissasi, että aiot valmistella valun nyt, mutta ethän aio valaa nyt kylmässä? Mitä kalkkia käytät?
 
Hei! Olisi kiva kuulla, miten tämä projekti on sujunut? Rakennamme parhaillaan vierastaloa, joka on reilut 30 neliömetriä Etelä-Skånessa, ja olemme myös kiinnostuneita hampusta.
 
  • Tykkään
JJL - Ljungen 4
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.