2 046 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Rakentaa talo hampulla
Olen rakentamassa Attefall-taloa hampusta. Lattiaan ja kattoon tulee irtohamppu ja seiniin valettu hampukalkki. Tämä on ensimmäinen kerta kun teen tämän. Onko täällä joku, jolla on kokemuksia jakaa?
Kerron siitä lisää blogissani, johon voi klikata tästä.
Kerron siitä lisää blogissani, johon voi klikata tästä.
Kuulostaa jännittävältä! Ruotsissa ei ole paljon ihmisiä, jotka ovat käyttäneet hampukalkkia, mutta heillä on enemmän kokemusta materiaalista esim. Ranskassa ja UK:ssa.
Sen sijaan Ruotsissa tehdään vähän tutkimusta materiaalista, ja jonkin verran tietoa löytyy tietenkin verkosta, Youtube:sta ja englanninkielisistä kirjoista.
Mutta tämä tiedät varmasti jo.
Suunnittelemme hampukalkin käyttöä remontin yhteydessä, mutta meillä ei ole vielä käytännön kokemusta.
Sen sijaan Ruotsissa tehdään vähän tutkimusta materiaalista, ja jonkin verran tietoa löytyy tietenkin verkosta, Youtube:sta ja englanninkielisistä kirjoista.
Mutta tämä tiedät varmasti jo.
Suunnittelemme hampukalkin käyttöä remontin yhteydessä, mutta meillä ei ole vielä käytännön kokemusta.
Kyllä, koekappaleiden valaminen on varmaan hyvä idea. On kokeiltava sopivaa seosta kalkista, hampusta ja vedestä. Jos ymmärrän oikein, aiot rakentaa pisè-tekniikalla eli tekemällä puristemuoteissa? Silloin voi käyttää melko suurta osuutta hampusta, mitä olen nähnyt, mikä antaa hieman paremman eristysarvon.
Kirjoitat blogissasi, että aiot valmistella valun nyt, mutta ethän aio valaa nyt kylmässä? Mitä kalkkia käytät?
Kirjoitat blogissasi, että aiot valmistella valun nyt, mutta ethän aio valaa nyt kylmässä? Mitä kalkkia käytät?
Hei! Olisi kiva kuulla, miten tämä projekti on sujunut? Rakennamme parhaillaan vierastaloa, joka on reilut 30 neliömetriä Etelä-Skånessa, ja olemme myös kiinnostuneita hampusta.
Klikkaa tästä vastataksesi