Aion asettaa mankelini pöydälle enkä halua, että pöytä romahtaa. Voisiko joku arvioida, kuinka paljon vanha 55 cm leveä valurautainen pöytämankeli painaa?
En ole tähän mennessä voinut liittää kuvaa. Jos en onnistu, ilmoitan täten, että se on maalattu vihreäksi.
Olen miettinyt purkamista poistaakseni pölyn ja rasvan sotkun, mutta minusta tuntuu, että tietyt osat ovat jännitteisiä. Purkaessani ajattelen, että jokin karkaa ja tekee reiän kattoon tai minuun. Lisäksi se täytyy koota takaisin!
Jos et onnistu saamaan sitä henkilövaa'alle, tee kuten lemmikkien kanssa:
Punnitse ensin itsesi ilman mankelia.
Punnitse sitten itsesi mankeli sylissä.
Vähennä.
Jos vaaka ei kestä sinua plus mankeli, anna pienemmän henkilön tehdä se koko homma.
On ehkä parasta luottaa vaistoon tässä tapauksessa
jos saat tietää, että mangeln painaa esim. 52 kg, miten voit tietää, kestääkö pöytäsi sen.
Jos pöytä kestää päällä istumisen, niin se kestää mangeln myös.
Mangeli näyttää olevan suunnilleen yhtä suuri kuin banaanilaatikko. Homogeenisella valuraudalla täytetty banaanilaatikko painaa noin 430 kg (jos en ole laskenut väärin). Jos oletamme, että mangeli täyttää laatikon tilavuuden jossain kuudenneksen ja kahdeksanneksen välillä, päädymme 53-72 kg välillä. Eli kuten Peter2400 kirjoitti täällä yläpuolella, jos pöytä kestää istumisen, se kestää mangelin!
Se painaa varmasti 60-70 kg. Ei voi verrata moderniin esineeseen.
Mutta toisaalta en oikein ymmärrä, mihin tarvitset tuota tietoa. Et todennäköisesti tiedä, mitä painoa/painolastia pöytä kestää.
Mangeln näyttää olevan suunnilleen banaanilaatikon kokoinen. Banaani laatikko täynnä homogeenista valurautaa painaa noin 430 kg (jos olen laskenut oikein). Jos oletamme, että mangle täyttää laatikon tilavuuden noin yhdestä kuudennesta osasta kahdeksasosaan, päädymme 53-72 kg välille.
Sitten täytyy varmaankin kompensoida, että se koostuu 75% puusta eikä valuraudasta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.