2 197 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Uusiminen julkisivun rappaus
Hei!
Aiomme kunnostaa julkisivumme. Vanha talo, jossa on vanha rappaus, joka irtoaa paikoin. Palkkaamamme rakentaja on antanut meille kaksi ehdotusta: verkolla tai ilman verkkoa. Verkon kanssa hinta nousi 90.000. Hän sanoi, että materiaalikustannukset tekevät siitä paljon kalliimman. Kuulostaako se järkevältä? Eikö ole mitään keskitietä? Voiko verkottaa tai vahvistaa heikkoja kohtia? Rappauksen alla on tiiliä. Kiitollinen vastauksesta.
Ystävällisin terveisin,
Patrik
Aiomme kunnostaa julkisivumme. Vanha talo, jossa on vanha rappaus, joka irtoaa paikoin. Palkkaamamme rakentaja on antanut meille kaksi ehdotusta: verkolla tai ilman verkkoa. Verkon kanssa hinta nousi 90.000. Hän sanoi, että materiaalikustannukset tekevät siitä paljon kalliimman. Kuulostaako se järkevältä? Eikö ole mitään keskitietä? Voiko verkottaa tai vahvistaa heikkoja kohtia? Rappauksen alla on tiiliä. Kiitollinen vastauksesta.
Ystävällisin terveisin,
Patrik
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Milloin talo on rakennettu? Onko siinä täystiiliseinät vai pelkkä julkisivutiili?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos talo on rakennettu 1934 Skånessa, sen pitäisi olla täyskiviseinillä. Mittaa seinän paksuus ikkunan kohdalla. Täyskiviseinät (käytän ilmaisua hieman huolimattomasti, ne voivat olla paksumpia kuin täyskivi ja ne voivat olla kuorisieniä ilmanvälillä) ovat aina muurattu kovalla tiilillä. Tällaiset tiiliseinät kestävät suhteellisen sementtirikasta rappausta, jota tuskin tarvitsee raudoittaa. Rappaustyöt ovat hankalia ja vaativat todellista osaamista. Tarkistaisin myös toisen yrityksen kanssa.
Mikä rappaus on talossa nykyään? Sileri rapattu kalkki? Onko sinulla kuvaa kunnosta?P Pali81 sanoi:Hei!
Meidän pitäisi korjata julkisivumme. Vanha talo, jossa on vanha rappaus, joka irtoaa joistakin kohdista. Rakentaja, jonka olemme palkanneet, on antanut meille kaksi ehdotusta, verkolla tai ilman verkkoa. Verkolla hinta nousi 90 000. Hän sanoi, että materiaalikustannukset tekevät siitä niin paljon kalliimman. Kuulostaako se kohtuulliselta? Sekä eikö ole olemassa mitään välivaihtoehtoa. Että voisi verkottaa tai lujittaa heikoilla kohdilla. Rappauksen alla on tiiliä. Kiitos vastauksista.
Ystävällisin terveisin,
Patrik
Sain 20-luvun talomme Skånesta rapattua viime kesän lopulla, joten voin varmaan antaa muutamia vinkkejä parhaassa tapauksessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
