Hei!

Aiomme kunnostaa julkisivumme. Vanha talo, jossa on vanha rappaus, joka irtoaa paikoin. Palkkaamamme rakentaja on antanut meille kaksi ehdotusta: verkolla tai ilman verkkoa. Verkon kanssa hinta nousi 90.000. Hän sanoi, että materiaalikustannukset tekevät siitä paljon kalliimman. Kuulostaako se järkevältä? Eikö ole mitään keskitietä? Voiko verkottaa tai vahvistaa heikkoja kohtia? Rappauksen alla on tiiliä. Kiitollinen vastauksesta.

Ystävällisin terveisin,
Patrik
 
Milloin talo on rakennettu? Onko siinä täystiiliseinät vai pelkkä julkisivutiili?
 
Kiitos vastauksesta. Talo on rakennettu vuonna 1934 ja se on julkisivutiiltä, luulen.
 
Jos talo on rakennettu 1934 Skånessa, sen pitäisi olla täyskiviseinillä. Mittaa seinän paksuus ikkunan kohdalla. Täyskiviseinät (käytän ilmaisua hieman huolimattomasti, ne voivat olla paksumpia kuin täyskivi ja ne voivat olla kuorisieniä ilmanvälillä) ovat aina muurattu kovalla tiilillä. Tällaiset tiiliseinät kestävät suhteellisen sementtirikasta rappausta, jota tuskin tarvitsee raudoittaa. Rappaustyöt ovat hankalia ja vaativat todellista osaamista. Tarkistaisin myös toisen yrityksen kanssa.
 
Kiitos tosi paljon vastauksesta! Mukava kun on joku joka osaa. Aion kysyä myös muilta yrityksiltä.

/Patrik
 
P Pali81 sanoi:
Hei!

Meidän pitäisi korjata julkisivumme. Vanha talo, jossa on vanha rappaus, joka irtoaa joistakin kohdista. Rakentaja, jonka olemme palkanneet, on antanut meille kaksi ehdotusta, verkolla tai ilman verkkoa. Verkolla hinta nousi 90 000. Hän sanoi, että materiaalikustannukset tekevät siitä niin paljon kalliimman. Kuulostaako se kohtuulliselta? Sekä eikö ole olemassa mitään välivaihtoehtoa. Että voisi verkottaa tai lujittaa heikoilla kohdilla. Rappauksen alla on tiiliä. Kiitos vastauksista.

Ystävällisin terveisin,
Patrik
Mikä rappaus on talossa nykyään? Sileri rapattu kalkki? Onko sinulla kuvaa kunnosta?

Sain 20-luvun talomme Skånesta rapattua viime kesän lopulla, joten voin varmaan antaa muutamia vinkkejä parhaassa tapauksessa.
 
Hei!
En oikeastaan tiedä, mikä se puts on. Se on kupliva, mutta ei niin huokoinen kuin kalkki. Menen ulos ottamaan kuvan huomenna, kun on valoisaa. Kiitos kaikesta avusta.

/Patrik
 
Hei Patrik.

Voisitko mahdollisesti jakaa kuinka ratkaisit(te) sen lopulta. Minulla on talo, jossa on samanlaiset edellytykset. :)
 
Hei!
Me otimme firman, joka verkotti ja rappasi. Luulen, että se maksoi noin 100.000 kr.

Ystävällisin terveisin
Patrik
 
  • Tykkään
Fixerskan
  • Laddar…
P Pali81 sanoi:
Hei!
Otimme yrityksen, joka verkotti ja rappasi. Luulen, että se maksoi noin 100 000 kr.

terv.
Patrik
Kiitos paljon! Jos olitte tyytyväisiä, voit mielellään vinkata yrityksestä yksityisviestillä. :D
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.