Miten teillä on mennyt?

Olemme itse tilanteessa, jossa aiomme pian muuttaa 70-luvun taloon, jossa on painekyllästettyjä aluspuu. Todennäköisesti vaihdamme aluspuut ja asennamme myös jonkinlaiset tuuletetut lattiat alakertaan.

G Gamern sanoi:
Miten teillä on mennyt?

Olemme itse tilanteessa, jossa kohta muutamme 70-luvun taloon, jossa on painekyllästetyt alaohjauspuut. Todennäköisesti vaihdamme ne ja asennamme jonkinlaisen tuulettuvan lattian alakertaan.
Hei,

Lähes kaikki haju katosi heti, kun revin pois vanhat matot, joten skippasin alaohjauspuut, joten ei valitettavasti ole mitään lisättävää siihen.

Asennamme parhaillaan Jape VentGolv:a, ja he suosittelivat teippaamaan kaikki ulkoseinät, missä lattia kohtaa seinän, estääkseen hajun tulemisen taloon. Kun ilmastointi on kunnossa, se vähentänee hajua entisestään.

Jos kyse on vain hajusta eikä varsinaisista kosteusongelmista, ei välttämättä tarvitse vaihtaa alaohjauspuita.

Onnea matkaan!

E
L lillespillevinken sanoi:
Hei,

Koska melkein kaikki haju katosi heti, kun revin pois vanhat matot, jätimme syllit vaihtamatta, joten en valitettavasti pysty auttamaan sen enempää.

Olemme parhaillaan asentamassa Jape VentGolv:ta, ja he suosittelivat meille teippaamaan kaikki ulkoseinät, missä lattia kohtaa seinän, hajun vähentämiseksi. Kun ilmanvaihto alkaa, se todennäköisesti vähentää hajua edelleen.

Jos kyseessä on vain haju eikä varsinainen kosteusongelma, ei välttämättä tarvitse vaihtaa sylliä.

Onnea!
Mutta ettekö tarkistaneet syllien kuntoa? Esimerkiksi ulkoseinän yhteydessä. :(

Vähän vaikea nähdä, että hajuongelma ei johdu kosteusongelmasta, oliko siellä ehkä kuolleita jyrsijöitä?

E El-Löken66 sanoi:
Mutta tarkistitteko kunnon pohjapalkit? Esimerkiksi ulkoseinän kohdalla. :(

Vähän vaikea nähdä, että hajunlähde ei tule kosteusongelmasta, oliko sieltä löytynyt kuolleita jyrsijöitä?
Kyllä.. 10 % kosteus tarkastuksen mukaan. Kriittinen taso on 16-17 % jos muistan oikein.

Joten haju tulee kosteuden vuoksi, mutta koska taso ei ole kriittinen ja haju hävisi heitettyämme matot pois, jätimme sen sikseen. Mutta kuka tietää, ehkä siihen pitää puuttua muutaman vuoden päästä.

Ajatuksena on, että jos emme huomaa sitä, ja kosteus ei pahene, ei ole väliä, jos se pysyy 10 %:ssa. Se on kuitenkin kestänyt melkein 50 vuotta.

• Tykkään
Huddingebo
  • Laddar…
Ok meidän tapauksessamme tiedämme etukäteen, että kynnys on kostea. Joten meillä ei ole vaihtoehtoa.

Mutta olen myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Jape ventgolvista. Asennatteko itse? Miten toimitte märkätilojen kohdalla, jätättekö ne pois vai sisällytättekö ne "ilmalaatikkoon"?

• Tykkään
Novvehehe12
  • Laddar…
Kyllä.. 10% kosteus tarkastuksen mukaan. Kriittinen taso on 16-17% jos muistan oikein.

Joten haju johtuu kosteudesta, mutta koska taso ei ole kriittinen ja haju katosi mattojen poistamisen jälkeen, emme ryhtyneet sen suurempiin toimiin. Mutta kuka tietää, ehkä siihen pitää puuttua muutaman vuoden kuluttua.

Ajatus on, että jos emme huomaa sitä ja kosteus ei pahene, ei sillä ole merkitystä, jos se pysyy 10% tasolla. Se on selvinnyt melkein 50 vuotta näin.
Mutta 10% täytyy olla todella kuivaa? Tai kuinka kuivaksi puu voi tulla? Voiko se tulla paljon kuivemmaksi kuin se?

V Villa1949 sanoi:
Mutta 10% täytyy olla erittäin kuivaa? Tai kuinka kuivaksi puu voi tulla? Voiko se kuivua paljon enemmän?
Haha, tarpeeksi kostea haistettavaksi.

G Gamern sanoi:
Ok meidän tapauksessa tiedämme etukäteen, että puu on kosteaa. Joten meillä ei ole vaihtoehtoa.

Mutta myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia Jape ventgolvista. Laitatteko itse? Miten teette märkätiloissa, jätättekö ne pois vai sisällytättekö ne "ilmalaatikkoon"?
Jape on ollut kokonaisuudessaan erittäin hyvä. Me laitettiin kaikki itse. Saatiin valmiiksi eilen itse asiassa. Se on hyvin yksinkertaista, mutta aikaa vievää.

Me jätettiin märkätilat pois, koska niitä ei aiota remontoida ennen kuin ensi vuonna, mutta se voidaan ehdottomasti asentaa sinnekin. Ei tunnu yhtä tarpeelliselta kuitenkaan.

Huomasimme kuitenkin eilen, että Japen projektointi oli hieman pielessä, koska tiettyjen materiaalien käyttö oli paljon suurempaa kuin arvioitu joissakin materiaaleissa, ja paljon pienempiä toisissa materiaaleissa, vaikka noudatimme ohjeita hyvin tarkasti.

Saimme liian vähän tiivistysnauhaa ja eristystä, vaikka ne lähettivät ylimääräisenä, ja saimme todella liikaa platon & liitosnauhaa. Joten laske itse ennen kuin hyväksyt tarjouksen.

Haha, tarpeeksi kosteaa haistettavaksi.

Jape on ollut kauttaaltaan todella hyvä. Me asensimme kaiken itse. Olimme valmiita eilen itseasiassa. Se on erittäin helppoa, mutta aikaa vievää.

Ohitimme märkätilat, koska niitä ei remontoida ennen ensi vuotta, mutta niitä voi ehdottomasti laittaa sinnekin. Ei kuitenkaan tunnu yhtä tarpeelliselta.

Huomasimme kuitenkin eilen, että Japen suunnittelu oli hieman pielessä, kun joidenkin materiaalien kulutus oli paljon suurempi kuin arvioitu joidenkin materiaalien kohdalla ja paljon pienempi toisten materiaalien kohdalla, vaikka noudatimme ohjeita erittäin tarkasti.

Saimme useita metrejä liian vähän tiivistenauhaa & eristettä, vaikka he lähettivät ylimääräistä, ja saimme erittäin paljon ylimääräistä platon & saumateippiä. Joten laske itse ennen kuin hyväksyt mitään tarjousta.
Saanko kysyä, kuinka paljon maksoitte siitä tuuletetusta lattiasta sekä kuinka monta neliömetriä?

S StarkK sanoi:
Saanko kysyä kuinka paljon maksoitte tuosta tuuletetusta lattiasta ja kuinka monta neliömetriä?
117m2 hintaan 39000.

Siihen sisältyy projektisuunnittelu, selkeät ohjeet ja kaikki tarvittavat materiaalit.

Jos pystyy tekemään projektisuunnittelun itse, niin materiaalit saa varmasti paljon halvemmalla, mutta koska olimme aloittelijoita, tuntuin turvalliselta saada apua siinä asiassa.

117m2 hintaan 39000.

Siihen sisältyy projektointi, selkeät ohjeet ja kaikki tarvittava materiaali.

Jos osaa hoitaa projektoinnin itse, voi varmasti saada materiaalit paljon halvemmalla, mutta koska olimme aloittelijoita, tuntui turvalliselta saada apua siinä suhteessa.
Kiitos vastauksesta. Se tuntuu kuitenkin kohtuulliselta, suhteellisesti katsoen. Olemme samassa tilanteessa kuin te, rajoitetulla kokemuksella ja tarpeella ratkaista ongelma.

S StarkK sanoi:
Kiitos vastauksesta. Tämä tuntuu silti kohtuulliselta, suhteellisesti ajatellen. Olemme samanlaisessa tilanteessa kuin te, rajoitetulla kokemuksella ja tarpeella ratkaista ongelma.
Katsoin historiasi, ja haluan vain sanoa, että tuulettavat lattiat eivät koskaan ratkaise perusongelmaa. Ne ovat enemmänkin takuu siitä, että tilanne ei pahene ja sisälattia suojataan. Jos ongelma on sokkelihirressä, se on poistettava. Olemme asuneet talossa nyt vuoden, ja haju on vähentynyt merkittävästi, mutta yhdessä huoneessa on silti heikko haju, joka ei luultavasti koskaan häviä, jos emme vaihda sokkelihirttä.

Katsoin historiaasi, ja haluan vain sanoa, että tuulettuva lattia ei koskaan ratkaise perusongelmaa. Se on ennemminkin takuu siitä, että ongelma ei pahene ja sisälattia suojataan. Jos ongelma on parru, se on poistettava. Olemme asuneet talossa vuoden, ja haju on vähentynyt huomattavasti, mutta on silti heikko tuoksu jäljellä yhdessä huoneessa, joka ei luultavasti koskaan katoa, ellei parrua vaihdeta.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Rehellisesti sanottuna olen näinä päivinä ajatellut tehdä perusteellisen remontin ja vaihtaa lattian, mukaan lukien parru ja palkisto (joiden myös voimakkaasti epäilen olevan kyllästettyjä). Se maksaa varmaan muutaman satatuhatta, mutta haluan päästä eroon ongelmasta. Me rakastamme taloa paljon, mutta haju on todella ärsyttävä. Olen itse asiassa ajatellut palata uuden ketjun kanssa pyytämään neuvoja siitä, mitkä yritykset saattaisivat olla sopivia alueella välillä Sthlm ja Uppsala, jotka mahdollisesti voisivat myös hoitaa kylpyhuoneremontin, sillä meillä on vanha kylpyhuone, joka joka tapauksessa tarvitsee remontointia - joten yhtä hyvin hoitaa kaikki kerralla.

Katsoin historiaasi, ja haluan vain sanoa, että tuuletetut lattiat eivät koskaan ratkaise perusongelmaa. Se on enemmän takuu siitä, etteivät ne pahene ja että sisätilan lattia on suojattu. Jos ongelma on sokkeli, se on poistettava. Meillä on ollut talo nyt vuoden ajan ja haju on vähentynyt huomattavasti, mutta silti on jäljellä heikko tuoksu yhdessä huoneessa, joka todennäköisesti ei koskaan häviä, ellemme vaihda sokkelia.
Tässä olen kuvannut ongelman vähän tarkemmin: https://www.byggahus.se/forum/threa...g-badrumsrenovering-foeretagsfoerslag.450826/

S StarkK sanoi:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Rehellisesti sanottuna mietin parhaillaan perusteellista remonttia ja lattian uusimista, mukaan lukien sokkeli ja palkisto (joiden epäilen myös olevan kyllästettyjä). Se maksaa varmasti muutaman satasen tuhatta, mutta haluan päästä eroon ongelmasta. Olemme todella ihastuneita taloon, mutta haju on todella ärsyttävä. Olen itse asiassa ajatellut palata uuden ketjun kanssa kysyäkseni neuvoa, mitkä yritykset voisivat olla sopivia alueella Sthlm ja Uppsala välillä, ja jotka mahdollisesti myös voivat ottaa kylpyhuoneen remontin vastuulleen, koska meillä on vanha kylpyhuone, joka kuitenkin tarvitsee remonttia - joten yhtä hyvä ottaa kaikki yhdellä kertaa.
Asun Uppsalassa ja olen äskettäin tehnyt sokkelinvaihdon skoonelaisen yrityksen avulla (suurin osa sokkelinvaihtajista näyttää olevan Skoonessa). Ota yhteyttä PM:n kautta, jos haluat lisätietoja!

S StarkK sanoi:
Ymmärrän mitä tarkoitat. Rehellisesti sanottuna suunnittelen tekeväni perusteellisen remontin lähiaikoina ja vaihdattavani lattian, mukaan lukien syllin ja lattianpalkit (joiden epäilen suurella todennäköisyydellä olevan myös kyllästettyjä). Se maksaa varmasti muutamia satoja tuhansia, mutta haluan päästä eroon ongelmasta. Olemme todella hurmaantuneita itse talosta, mutta haju on erittäin ärsyttävä. Olen itse asiassa ajatellut palata uudella viestiketjulla pyytääkseni neuvoja mitkä yritykset voisivat olla sopivia alueella Sthlm:stä Uppsalaan, jotka mahdollisesti voisivat myös hoitaa kylpyhuoneremontin, koska meillä on vanha kylpyhuone, joka joka tapauksessa tarvitsee remonttia - joten on yhtä hyvä hoitaa kaikki samalla kertaa.
Ymmärrän ja sympatiseeraan kanssasi. Olemme juuri saaneet perusteellisen remontin valmiiksi, mutta minua häiritsee edelleen heikko haju, joten haluan myös vaihtaa tulevaisuudessa, ainakin yksittäisissä huoneissa. Ikävää purkaa kaikki uudelleen, mutta täytyyhän sitä olla jotain tekemistä ensi vuodellekin. :)

Vaikuttaa siltä, että syllinvaihto sisäpuolelta on suhteellisen yksinkertaista. Ei vaikuta liian vaativalta ja tuntuu siltä, että yritykset hyödyntävät yksityishenkilöitä paljon tällä saralla. Niin monimutkaista sen ei pitäisi olla. Ainoa asia, jossa täytyy olla tarkkana, on katon tukeminen vaihtamisen aikana, se on kai se pelottava osuus tehdä itse, mutta jos saa apua joltain asiantuntevalta siinä, niin se pitäisi pystyä ratkaisemaan.

• Tykkään
StarkK
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.