Olen parantamassa 70-luvulta peräisin olevan laajennetun osan alapohjaa. Muurahaiset ja multa olivat vanhan alapohjan jäänteet.
Mutta haluaisin saada hieman vinkkejä ja neuvoja suunnitteluun ja purkamiseen. Tuulensuoja (bitumilevy) on suoraan tiiliseinää vasten, haluaisin mielelläni tuuletusraon tiiliseinän ja runkotolppien väliin.
Tiiliseinän purkaminen ei tule tapahtumaan, sillä alue on suojeltu, enkä halua sotkea rakennuslupien kanssa.
Olen miettinyt, että poistaisin kaikki vanhat tuulensuojat ja kiinnittäisin 25x25 laudat runkotolppiin tiiliseinää vasten ja asentaisin uudet tuulensuojat niihin. Vai onko olemassa jotain parempaa vaihtoehtoa?
Tuulensuojalevy on kai olemassa vaimentamaan ilman liikkeitä eristeessä.
On toisaalta myös eräänlainen kosteussulku.
Mielestäni tiiliseinän pitäisi olla tiivis
Onko sinulla aavistusta, miksi alusrakenne on lahonnut?
Voin vain arvata.
Asfaltboardit ovat olleet liian lähellä tiiliseinää, joten kosteus on levinnyt.
Vanha ovi oli todella kostea kynnyksessä, vaihdoin sen viime vuonna ja näin sitten kosteusvauriot koolingeissa.
On ollut huono kaato ulkopuolella.
Lecablock och isolering under kannatin. Olen valanut ne osittain, jotta se on tasainen yhdellä puolella, sekä laittanut kannatinpaperin uuden kannatin alle.
Mutta onko kenelläkään palautetta pääkysymykseen tuuletuksesta. Tein yksinkertaisen luonnoksen, jotta se olisi helpompi nähdä. Onko mitään haittoja tehdä näin?
En saanut "ilmoitusta" viestistä #5
Silloin sinun ei pitäisi olla sairastuneena sjuka hus -syndroomaan (syll joka on mädäntynyt eristämättömällä betonilaatalla)
Ang sinun tuuletus, sinun läkt mutta ehkä käyttää https://www.byggmax.se/vindskyddsfolie
jota voit kääriä myös pystysuorien koolauksien ympäri (yksinkertaisuuden vuoksi)
Luulen, että vindskyddsfolie ei ime kosteutta samalla tavalla kuin asfaltboard voi tehdä.