Hei,
Yritän täyttää tämän reiän kipsilaastilla, MUTTA reikä on "tyhjä", se on erittäin syvä, kunnes jotain järkevää tulee esiin toimimaan hyllyksi kipsilaastille... Miten teen?
Voinko vain täyttää ja jos onnistuu, rakentaa vähän, jotta reikä peittyy? Vai tuleeko se ajan myötä (jos se liikkuu) halkeamaan ja putoamaan reikään ja sitten aiheuttaa enemmän ongelmia

(On niin tiukka, että on vaikea laittaa pala ja kiinnittää se jollekin saadakseen hyllyn)

• Sormi osoittaa seinän ja lattian välissä olevaan syvään reikään, joka tarvitsee korjausta kipsillä.
  • Sormi osoittaa syvään rakoon seinässä ja lattiassa, missä kipsilaastia on tarkoitus käyttää täyttöön.
Eikö riitäisi laittaa pehmeää saumaa saumaan?

Mikä tila se on?
Jos kosteutta/kosteuden siirtymistä esiintyy, kipsilaasti ei ole sopiva vaan käytä esimerkiksi husfixiä.

Kuten @olofh sanoo, riittääköhän pehmeä sauma?

Muuten sen voi tehdä kipsilaastilla myös, ensin suihkuta kukkasuihkulla niin, että kostutat sen hieman ja painele kipsilaastia niin hyvin kuin mahdollista täyttämättä liikaa ja vedä vinottain yhteen reunaan. Anna kuivua ja levitä toinen kerros kipsilaastia, jota sitten "kiillotat" niin, että se on sileä ja tasainen seinän kanssa.

O olofh sanoi:
Eikö riitä, että laittaa pehmeän sauman liitokseen?
Ehkäpä riittää, en tiedä mitä "saa" ja mitä ei saa tehdä! Aion tasoittaa lattian sitten, ja sitten laittaa märkätilamatto päälle (vain wc ja ei märkätila), joten olen vain huolissani, että aukot saavat sauman/laastin irtoamaan ja vaikuttamaan siihen, kun matto tai tasoitus (vaikka se on kovettunut) tehdään.. mutta ehkä minun pitäisi tehdä niin :)
Kiitos

anders07 anders07 sanoi:
Mikä tila se on?
Jos voi esiintyä kosteutta/kosteuden siirtymistä, ei ole sopivaa käyttää kipsilaitetta, vaan käytä esimerkiksi husfixiä.

Kuten @olofh sanoo, voisiko riittää pehmeä saumaus?

Muuten se voidaan tehdä myös kipsilaastilla, suihkuta ensin vesipiistoolilla, jotta kostutat sen hieman ja paina kipsilaasti mahdollisimman hyvin ilman ylitäyttöä ja vedä "vinosti" toista reunaa kohti. Anna kuivua ja levitä toinen kerros kipsilaastia, jota sitten "silität", niin että siitä tulee sileä ja tasainen seinän kanssa.
Se on vessaan, joten kosteutta VOI esiintyä, mutta sitä ei pitäisi esiintyä enempää kuin tavallisesti :)
Ehkä minun täytyy käyttää Pehmeäsaumaus :) joku tietty Pehmeäsaumaus?

Ota mahdollisimman halpa, luulin ensin, että se oli rako seinän ja katon välissä. Jos se on vain lentomassan pysäyttämiseen, käytä mitä sinulla on, sillä kosteuskalvo tulee sitten päälle ja jos sinulla on siellä kosteusongelma, on sinulla rikki oleva vedeneristyskerros.

• Tykkään
Tiggrawastaken ja 1 muu
  • Laddar…
T Tiggrawastaken sanoi:
Ehkä se tekee sen, en tiedä mitä "saa" ja mitä ei saa tehdä! Aion tasoittaa lattian sitten, ja sen jälkeen laittaa kosteussuojamatto (on vain wc eikä märkätila), joten olen vain huolissani, että mahdolliset aukot saavat sauman/laastin irtoamaan ja vaikuttamaan mattoon tai tasoitukseen (vaikka se olisi kovettunut).. mutta ehkä minun pitäisi kokeilla sitä :)
Kiitos
jaha. Ei näy kuinka suuri se on, mutta joko pehmeällä saumausmassalla tai jos vähän isompi, tippa rakennusvaahtoa. Se estää tasoitetta valumasta pois.

• Tykkään
Tiggrawastaken
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.