3 212 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Kipsilaasti seinän ja lattian välisen reiän täyttämiseen, kun reiässä ei ole "kantavaa" tukea laastille
Hei,
Yritän täyttää tämän reiän kipsilaastilla, MUTTA reikä on "tyhjä", se on erittäin syvä, kunnes jotain järkevää tulee esiin toimimaan hyllyksi kipsilaastille... Miten teen?
Voinko vain täyttää ja jos onnistuu, rakentaa vähän, jotta reikä peittyy? Vai tuleeko se ajan myötä (jos se liikkuu) halkeamaan ja putoamaan reikään ja sitten aiheuttaa enemmän ongelmia
(On niin tiukka, että on vaikea laittaa pala ja kiinnittää se jollekin saadakseen hyllyn)
Yritän täyttää tämän reiän kipsilaastilla, MUTTA reikä on "tyhjä", se on erittäin syvä, kunnes jotain järkevää tulee esiin toimimaan hyllyksi kipsilaastille... Miten teen?
Voinko vain täyttää ja jos onnistuu, rakentaa vähän, jotta reikä peittyy? Vai tuleeko se ajan myötä (jos se liikkuu) halkeamaan ja putoamaan reikään ja sitten aiheuttaa enemmän ongelmia
(On niin tiukka, että on vaikea laittaa pala ja kiinnittää se jollekin saadakseen hyllyn)
Mikä tila se on?
Jos kosteutta/kosteuden siirtymistä esiintyy, kipsilaasti ei ole sopiva vaan käytä esimerkiksi husfixiä.
Kuten @olofh sanoo, riittääköhän pehmeä sauma?
Muuten sen voi tehdä kipsilaastilla myös, ensin suihkuta kukkasuihkulla niin, että kostutat sen hieman ja painele kipsilaastia niin hyvin kuin mahdollista täyttämättä liikaa ja vedä vinottain yhteen reunaan. Anna kuivua ja levitä toinen kerros kipsilaastia, jota sitten "kiillotat" niin, että se on sileä ja tasainen seinän kanssa.
Jos kosteutta/kosteuden siirtymistä esiintyy, kipsilaasti ei ole sopiva vaan käytä esimerkiksi husfixiä.
Kuten @olofh sanoo, riittääköhän pehmeä sauma?
Muuten sen voi tehdä kipsilaastilla myös, ensin suihkuta kukkasuihkulla niin, että kostutat sen hieman ja painele kipsilaastia niin hyvin kuin mahdollista täyttämättä liikaa ja vedä vinottain yhteen reunaan. Anna kuivua ja levitä toinen kerros kipsilaastia, jota sitten "kiillotat" niin, että se on sileä ja tasainen seinän kanssa.
Ehkäpä riittää, en tiedä mitä "saa" ja mitä ei saa tehdä! Aion tasoittaa lattian sitten, ja sitten laittaa märkätilamatto päälle (vain wc ja ei märkätila), joten olen vain huolissani, että aukot saavat sauman/laastin irtoamaan ja vaikuttamaan siihen, kun matto tai tasoitus (vaikka se on kovettunut) tehdään.. mutta ehkä minun pitäisi tehdä niinO olofh sanoi:
Kiitos
Se on vessaan, joten kosteutta VOI esiintyä, mutta sitä ei pitäisi esiintyä enempää kuin tavallisestianders07 sanoi:
Mikä tila se on?
Jos voi esiintyä kosteutta/kosteuden siirtymistä, ei ole sopivaa käyttää kipsilaitetta, vaan käytä esimerkiksi husfixiä.
Kuten @olofh sanoo, voisiko riittää pehmeä saumaus?
Muuten se voidaan tehdä myös kipsilaastilla, suihkuta ensin vesipiistoolilla, jotta kostutat sen hieman ja paina kipsilaasti mahdollisimman hyvin ilman ylitäyttöä ja vedä "vinosti" toista reunaa kohti. Anna kuivua ja levitä toinen kerros kipsilaastia, jota sitten "silität", niin että siitä tulee sileä ja tasainen seinän kanssa.
Ehkä minun täytyy käyttää Pehmeäsaumaus
Ota mahdollisimman halpa, luulin ensin, että se oli rako seinän ja katon välissä. Jos se on vain lentomassan pysäyttämiseen, käytä mitä sinulla on, sillä kosteuskalvo tulee sitten päälle ja jos sinulla on siellä kosteusongelma, on sinulla rikki oleva vedeneristyskerros.
jaha. Ei näy kuinka suuri se on, mutta joko pehmeällä saumausmassalla tai jos vähän isompi, tippa rakennusvaahtoa. Se estää tasoitetta valumasta pois.T Tiggrawastaken sanoi:Ehkä se tekee sen, en tiedä mitä "saa" ja mitä ei saa tehdä! Aion tasoittaa lattian sitten, ja sen jälkeen laittaa kosteussuojamatto (on vain wc eikä märkätila), joten olen vain huolissani, että mahdolliset aukot saavat sauman/laastin irtoamaan ja vaikuttamaan mattoon tai tasoitukseen (vaikka se olisi kovettunut).. mutta ehkä minun pitäisi kokeilla sitä
Kiitos
Klikkaa tästä vastataksesi