T
TheGame: [citat] Haha se oli yksi tapa kirjoittaa Wall of text ja sitten sanoa "anna mennä nyt" sille, jolle kirjoitat. Mutta mutta pyydän anteeksi TS:ltä, jos tämä ei ymmärtänyt.
11 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kuulostaa hyvältä minusta, mutta olen vain amatööri.
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
B
bitte.kN: Meidän torppa1850:ssamme on toimiva puuhella. Nyt rappaus/kalkki on irronnut, joten miten korjaan sen. Haluaisin tehdä työn itse, mutta minulla ei ole aavistustakaan, miten sen teen. Ymmärrän, että minun täytyy poistaa se, mikä on irti. Se on irronnut lattian läheltä, eniten yhdessä nurkassa hellan alla. Kaikki neuvot ovat avuksi (toivottavasti) Bitte
0 vastausta · 923 lukukertaa
O
Oneminde: Sain vastauksen Matsilta, joka työskentelee Sikassa (Cascon emoyhtiössä), ja hän vastaa lyhyesti: "Kyllä, on eroa", mutta hänellä ei ole tarpeeksi tietoa kemiallisista eroista. Hän tietää vain, että on olemassa niin kutsuttu kuumakovettuva polyuretaani, ja se EI ole sama kuin kosteudenkestävä PUR, jota voimme ostaa kaupasta. Toisaalta voin ymmärtää vastuunrajoitusta siinä
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Se ei tule kestämään kauan, jos ne kiinnitetään vain fixillä siihen alustaan. Mutta jos suunnittelet suurempaa remonttia ensi vuonna, laita ne nyt kiinni fixillä.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
·
C
cpt: [citat] joo, mutta ajattelen, eivätkö asettamani avdragsbanor tarvitse olla yhteensopivia olemassa olevan rappauksen ja sen paksuuden kanssa?
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
B
Beaam: [citat] Ei lainkaan., luulen, että se on itse asiassa erittäin hyvä ratkaisu. Kiitos paljon avustasi!
10 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Tervetuloa foorumille! Jos seinä on kantava, täytyy olemassa oleva oven kantava rakenne korvata pidemmällä ja korkeammalla. Miten on palosuojavaatimusten laita lähellä kamiinaa, esimerkiksi voiko ovenkarmia laittaa sen lähelle ilman palovaaraa?
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
B
bossespecial: Miten meni, laskitko jonkin palkin?
7 vastausta · 882 lukukertaa
B
7 vastausta · 882 lukukertaa
M
MPersen: Hei! Olen hankkinut kuluneen autotallin, jossa on julkisivuna asbestilevyjä. Katossa on tällaisia levyjä, jotka näyttävät kipsiltä, mutta niissä on hieman vaaleanpunainen sävy ja ne tuntuvat hieman kovemmilta. Voisiko se olla tavallista kipsiä, jota voi vain repiä alas, vai onko se jotain muuta? Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
F
fribygg: 1 tuuman laudat
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
A
ab029: Koko yläkerran uudistaminen on käynnissä uudella pohjaratkaisulla ja vesikiertoisella lattialämmityksellä, ja olemme kohdanneet ongelman. Olemme huomanneet remontin yhteydessä, että portaat kallistuvat voimakkaasti savupiippua kohti. Kallistuma on noin 10mm portaiden leveydellä (katso kuva). Lattiarakenne tuntuu jäykältä eikä juurikaan jousta portaiden kohdalla. Portaiden painuminen
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
M
manner: Usein rasiat ovat 45 mm (on myös matalampia) ja ne tulee asettaa siten, että ne ovat muutama mm valmiin seinän takana. Joten 28 mm + sisäseinän antaa mitan. Jos sinulla on seinä, joka on noin 20 mm paksu, se on täydellistä! Ja niitä voi hieman työntää eristeen sisään, jos on tarpeen.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
L
Lulle47: Yritän täyttää terassin alla, joka sijaitsee epätasaisella betonilaatalla. Terassia ei voi purkaa ilman suuria vaikeuksia. Pinta-ala on noin 2x2 m2 ja se kallistuu lievästi, 1 cm per metri. Terassi joustaa ja alkaa vaurioitua/murtua kiinnityskohdista. Ajatukseni on kaataa itsetasoittuvaa tasoitemassaa terassilautojen väliin ja siten täyttää betonin ja lautojen välinen tila. - Ajatuksia
0 vastausta · 891 lukukertaa
MarcWind
MarcWind: Muutin uuteen taloon, jossa sisältyi varasto, jossa on paljon puutavaraa, ja kun olen aloittamassa useita tulevia puusepäntöitä, ajattelin alkaa katsoa, mitä minulla jo on puutavaran suhteen. Onko joku, joka voi tunnistaa puulajin tästä puutavarasta? Rusehtavan punertavaa.
0 vastausta · 623 lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Katso bergo ja katso löydätkö jotain, joka toimii ilman ylimääräistä mattoa päällä. He ovat esimerkiksi olleet levy, joka on käytännössä sileä yläpuolelta.
7 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
Satsuki
Satsuki: [citat] Ehdottomasti, ja se on erityisen tärkeää, kun vanhempi lattiamattoja asentava käsityöläisten sukupolvi katoaa. Sen sijaan on hyvä tiedostaa, että nämä ovat voittoa tavoittelevia yrityksiä, eivät hyväntekeväisyysjärjestöjä tai valtion viranomaisia…..
15 vastausta · 12,6k lukukertaa
·
R
rand althor: Olen löytänyt T-profiilin terästä gyproc-seinän takaa, joka sijaitsee lasisen ulko-oven yläpuolella. Pitäisikö minun porata T-profiilin läpi ja kiinnittää tavallisella "mollyplug"-kiinnikkeellä vai onko parempi kiinnittää gyproc-seinään? Olen huolissani, että T-profiili voi vahingoittua tai jotain. T-profiili on ~60mm x ~1.5mm. Aion ripustaa kaksi lankkua (mänty) ja kiinnittää
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
R
Rolle85: Kiitos kaikille
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
R
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Siroin mielestäni on M16-kierretanko, joka on porattu keskelle tolppaa ja betoniin.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
P
Anonymiserad 559485: [citat] Miten tietää, kuka on maanomistaja?
14 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Mohammad Tabatabai
Mohammad Tabatabai: Hei, Haluan korvata kantavan väliseinän 4,5 m liimapuupalkilla. En tiedä, miten laskea, minkä kokoisen palkin tarvitsen, voiko joku auttaa minua? Talo on 5,8 x 8,5 m ja palkki laitetaan talon pitkää sivua pitkin ja kannattelee noin puolta katosta (matalakulmainen katto 5 asteen kaltevuus, huopakate eristetty) eli 5,8 x 4,5 m katto. Onko joku taitava tässä?
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
P
Pittersenn: [citat] Kuulostaa järkevältä, oli eilen täällä puuseppä joka sanoi suunnilleen samaa. Hänestä näytti olevan yleisesti erittäin ylimitoitettu.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
I
Installation: [citat] Tee kuten Matti kuvaili. Jos sinulla on yksi kerros kipsiä katossa, ruuvaa kulma sälekehykseen huuli ulospäin. Jos sinulla on kaksi kerrosta kipsiä katossa, aseta kulma näiden kahden väliin.
4 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Se on ihan eri asia.
9 vastausta · 2,6k lukukertaa
E
egge80: Vaikka tästä onkin kauan aikaa, onko sinulla mitään päivitystä siitä, miten tämä meni? Saitko hankittua armeringspiirustuksen? Minulla on samanlainen talo ja samat pohdinnat.
12 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
D
Daliu: [citat] Kiitos Claes! Tutkin vinkkisi tarkemmin ja katsotaan mihin päädymme.
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
Radhusjoppe
Radhusjoppe: [citat] Miten meni, oletko saanut projektin valmiiksi? Ajattelen samalla tavalla kuin sinä, joten olisi mukavaa saada vähän inspiraatiota!
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
Workingclasshero
Workingclasshero: Tee aivan leveämpi ja pidempi askel kuin kruunaus. Mutta eikö pitäisi olla jonkinlainen kaide? Ehkä se peittää jotain tolpan kanssa?
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.