Hei!

Aiomme laajentaa kuistia talossamme. Olemme hyvin kokemattomia työskentelemään ulkokivien kanssa. Mitkä kivityypit teidän mielestänne ovat "lattia"-pinnalla? Entä perustuksessa?

Edellinen omistaja sanoo, että "lattia"-pinta ei ole liuskekiveä.

Mistä näitä kivityyppejä on helpointa ostaa?

Kiitos etukäteen avusta!
Fredrik

• Valkoisen talon veranta, jossa harvemmat harmaat kivilaatat lattialla ja harmaasta kivestä tehdyt portaat. Verannalla on penkki ja valkoinen ovi.
Se on liuskekivi, arvelisin Offerdal-liuskekiveä.
Monia myy tällaisia, eri hinnoilla. Jotkut ovat upeampia kuin toiset ;-)
Tässä on hyvä, jossa on järkevät hinnat länsirannikolla:
https://andersskiffer.se/

J Jan_G sanoi:
Det är skiffer, skulle tippa på Offerdalsskiffer. Finns många som säljer såna, till olika priser. Vissa mer fantastiska än andra ;-) Här är en bra med vettiga priser på västkusten: [linkki]
Kiitos Jan_G vastauksestasi!

Onko se myös liuskekiveä perustassa?

Näyttää siltä, että kuistin ympärillä on rivi liuskekiviä, ja alapuolella on graniittia. Mutta talon perusta näyttää olevan verhoiltu epäsäännöllisellä liuskekivellä. Helpoin tapa, jos haluatte laajentaa, on varmaan yrittää irrottaa reunojen liuskekivi ja sitten vain muotoilla ja valaa suurempi kuisti/silta. Sitten verhoilla se taas liuskekivellä.

Hei!

Olen ottanut nyt paremman valokuvan.

Mistä voin ostaa kiveä, joka muistuttaa perustusta, aivan kuistilla alimpana? Eli ne luonnon muotoiset kivet alhaalla? Jos lasken vain tarvittavan uuden pinnan alan kiville, niin se on noin 4-5 neliömetriä, eli ei mitään valtavia määriä.

Minun käsityöläinen ei pitänyt ideasta purkaa vanhaa alinta peruskiveä ja asentaa sitä uudelleen...

Kiitos etukäteen!
Fredrik

• Farstubro med luonnonkiviä jalustassa ja sorapiha etualalla. Kivimuuri kaipaa uusia kiviä olemassa olevien jatkoksi.
K Kird3rf sanoi:
Hei!

Olen ottanut nyt paremman kuvan.

Mistä voin ostaa kiveä, joka muistuttaa perustusta, alhaalla kuistissa? Eli ne luonnonmuotoiset kivet alhaalla? Jos lasken vain tarvittavan kiven uuden pinta-alan, se on noin 4-5 neliömetriä, joten ei suuria määriä.

Käsityöläiseni ei pitänyt ideasta purkaa vanhaa alempaa peruskiveä ja asentaa se uudelleen...

Kiitos etukäteen!
Fredrik
kuten luulen aiemmin kirjoitetun, näyttää olevan alinna graniittimuuri ja se mitä näet, on luultavasti kuistin perustusmuuri, ei mikään verhouskivi ( ellei aiemmat omistajat voi vannoa sisällytetystä rakenteesta toisessa materiaalissa ). Kivifirman pitäisi löytää vastaavanlainen tyyppi verhouskiveä lohkopinnalla, mutta vanhan perustusmuurin jäljittely on hieman harvinaisempaa, sillä tavallisesti nykyään ostetaan laskeutuvia pituuksia suoraksi sahatusta verhouskivestä. VE-Sten pääkaupungissa voi luultavasti auttaa materiaalissa, jos satut olemaan lähellä. Muuten paikallisesti kiviveistämötoimintaa harjoittavat firmat.

• Tykkään
Kird3rf
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.