Hei, aion liimata seinäpaneelilevyjä (11mm paksuja). Mikä liima sopii parhaiten tähän tarkoitukseen, jotta ne pysyisivät paikoillaan? :)

Onko se PL400 vai PL600, jota pitäisi/kannattaisi käyttää?

Ajattelin automaattisesti, että PL600 olisi vahvempi ja pysyisi paremmin, mutta näin sitten ketjun, joka sanoi, että PL600 on kuin Karlssons klister, kun taas PL400 on kuin naulattu. Tarvitsen siis neuvoa. Mikä on paras tähän tarkoitukseen?

Kiitos etukäteen

Tuo vaikuttaa olevan kokonainen tiede, jotkut näyttävät olevan hyviä kokemuksia PL600:sta, mutta se ei "pure" samalla tavalla vaan tarvitsee puristuksen. Puu puuta vasten sen pitäisi toimia erinomaisesti. PL400 pureutuu paremmin, ja on hieman elastinen, mutta pohjautuu liuottimeen, joten ei ole niin mukavaa työskennellä paljon sen kanssa.

PL200 voisi myös olla vaihtoehto?
Tai Casco montagelim:
https://www.hornbach.se/p/montagelim-casco-superfix-300ml/10245076/

Itse olen työskennellyt vain PL400:n kanssa näissä yhteyksissä (liimannut listoja esim.), joten pitäisin varmaan kiinni siitä ja tuulettaisin hyvin...

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Tuo vaikuttaa olevan kokonainen tiede, jotkut näyttävät olevan hyviä kokemuksia PL600:sta, mutta se ei "tartu" samalla tavalla vaan vaatii painetta. Puu puuhun pitäisi toimia erinomaisesti.
PL400 tarttuu paremmin, ja on vähän joustava, mutta perustuu liuottimeen, joten ei ole niin mukava työskennellä paljon sen kanssa.

PL200 voi myös olla vaihtoehto?
Tai Casco asennusliima:
[linkki]

Olen henkilökohtaisesti työskennellyt vain PL400:n kanssa näissä yhteyksissä (liimannut listoja esim.), joten olisin luultavasti pitänyt sen ja tuuletin hyvin...

Siis, oikeastaan vain osat levystä täytyy liimata, joissa en voi naulata/ruuvata esteettisistä syistä, mutta mieluummin haluaisin, että se tarttuu kiinni, mutta silti voi säätää

.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.