Olin liian passiivinen liian pitkään ja aloin repiä pientä kylpyhuonettamme tai vessaa, tai miksi ikinä sitä kutsutaankaan, kun siellä on vain WC ja pesuallas.

Laatat, betoni, hiekka ym. on poistettu ja nyt se täytyy täyttää jollakin, ja poistettu patteri yhdistää lattialämmitykseen sekä ikkuna korvata.

Mutta mitä teen nyt? :thinking:
Viemärin vaihto
Betoni (EPS?) tiettyyn korkeuteen
Putki lattialämmitykseen
Tasoitusmassa
Keraamiset laatat
WC ja pesuallas sisään.
Valmis

Tämä on lyhyt versio, mutta entäpä vedeneristys, kun siellä ei ole suihkua tai kylpyammetta.

Täytyykö minun raudoittaa (se on betoniholvissa), mutta minun pitää päästä ylös 170 mm sisältäen laatat?

Mitä aion unohtaa, kun on liian myöhäistä?

Miten käsittelen vesiputket? Eristääkö ne?

Kylpyhuoneen lattia ilman laatoitusta, näkyvissä vanhoja putkia ja betonipinta. Vasemmalla osa pölysuodattimesta. Taustalla purkutöiden jälkiä.

Irrotettuja putkia ja paljas betoni kylpyhuoneen remontissa, mukana eristeitä ja sähköjohto. Seinän vieressä näkyy vaurioitunut lattiapinta.

Buuzzz Buuzzz sanoi:
Se on lyhyt versio, mutta mitä sääntöjä koskee vedeneristystä, kun kyse ei ole suihkusta tai kylpyammeesta.
Vedeneristys, jossa on nousu seinille, tulee olla sääntöjen mukaisesti, vaikka sinulla ei olekaan lattiakaivoa.

• Tykkään
Buuzzz ja 1 muu
  • Laddar…
BirgitS
Ja muuten on hyvä lukea alan sääntöjä BKR:ltä (klinkkerit, laatat) ja Säker vatten. siellä on esim. säännöt vedeneristyksestä, kielto putkista, jotka nousevat lattian läpi, jos eivät ole viemäröintiä, kielto piilotetuille vesiliitoksille.

• Tykkään
Buuzzz
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.